Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

ondergoed van de jaren 40 breien

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: ondergoed van de jaren 40 breien
    Posted: 30 December 2014 om 21:47


op diezelfde site staan nog veel patronen, voor breien, haken, borduren


http://www.knitting-and.com/knitting/patterns/clothing/suzette.html
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2014 om 23:07
Waarom zit er een gat aan de zijkant?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2014 om 23:17
dat vroeg ik mij ook af maar ik denk dat het is om een slanker silhouet te krijgen op de heupen want in die tijd had je ook puntborsten.

dat scheelt toch wel nen centimeter of twee naargelang de dikte van het garen en of het echt passend is of niet
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2014 om 23:26
kan ook zijn dat er niet genoeg garen was, het was juistekes na de oorlog.

maar in feite nog ni zo slecht bezien, want het past altijd dan.

ofwel was het de voorloper van de string maar met nog een heel breed koordje dan.
Back to Top
kvdl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 26 Augustus 2013
Locatie: België
Status: Offline
Points: 1382
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kvdl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2014 om 12:07
Als je dan een strakke rok hebt zie je precies die spleten?
Sokken breien ok, maar ondergoed breien is toch niet aan mij besteed ben ik bang
Back to Top
Oepske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 Maart 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1291
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oepske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2014 om 15:01
Die openingen opzij zijn volgens mij om de bilbreedte te kunnen aanpassen zonder dat het gaat fronsen of plooien maakt.
Grx
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2014 om 20:14
Als je jeuk hebt, kun je handig krabben. En het geeft ruimte aan vetrolletjes.

Ik heb een boek Breivreugd, daar staat ook lingerie en badgoed in. Dat geeft dan weer verhalen van de gebreide zwembroek van vader, die er zó uitzwom en vanuit het water naar moeder moest wenken om een handdoek te brengen.

Overigens haakten mijn moeder en haar vriendinnen hun beha's zelf, dat scheelde dan een hoop geld. Hrlaas had ze daar geen patroon meer van.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns