Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic gesloten’Onze’ gehaakte ninja wup

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Onderwerp: ’Onze’ gehaakte ninja wup
    Posted: 02 Augustus 2007 om 16:48

Samen met mijn jongere (12 &13 jaar oude) autistische zusjes gemaakt: een een-oogige ninja wup!

Tara (12) heeft de voetjes gemaakt, zijn rechtervoet is iets groter dan zijn linker maar de beste onder ons maken ook foutjes.

Samantha heeft het ninjastrikje gemaakt en het hoofd ge-meerderd.

Ik heb het weer ge-minderd, oog toegevoegd, en gevuld.

Ze hebben samen onder toeziend oog de onderdelen aan mekaar genaaid.

En hier is ze dan onze roze/witte ninja wup!

Is het geen plaatje? Zorgde gisteravond en vanmorgen voor totaal 2 uur haakplezier

Groetjes, Yvonne
Back to Top
C.Krommendijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2007
Locatie: Brazil
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 16:55
Heel leuk geworden. Ik werk met lichamelijk en verstandelijk gehandicapte kinderen, heb eens gedacht om te haken met een aantal, maar is denk ik toch wel heel moeilijk voor ze. En moeilijk om simpel uit te leggen.
Cal
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 16:59

Klopt, mijn zussen leren gelukkig vrij makkelijk door iets voor te doen (hebben beide Asperger-austisme; en niet al te hevig). Maar als je ze meteen moet leren hoe de steken heten gaat het al snel fout.

"Dubbele" (Single crochet, sc) heet nu ook officieel bij ons thuis "draad erover, een keer erdoor, draad erover, beide erdoorheen" Maar het werkt. En over een weekje of twee weten ze precies hoe het heet en hoe het zit.

Groetjes, Yvonne
Back to Top
C.Krommendijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2007
Locatie: Brazil
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 17:19

Leuk en een leuke therapie ook. Ik werk met veel lichamelijke kinderen die ook problemen met de coordinatie hebben. Dus voor hun is het gewoon niet te doen. Maar ik werk ook met syndroom van down kinderen. En een aantal daarvan zouden het denk ik uiteindelijk wel kunnen leren. Iets heel simpels met alleen maar vasten. Wat is precies asperge autisme? Heb helemaal geen ervaring met autisme, heb er wel al over gelezen en over gehoord, maar nog nooit mee gewerkt.

 

Cal
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 17:30

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me er niet zo erg in verdiept heb als mijn stiefpa en moeder, maar dit weet ik wel (duidelijkste aanwezig bij mijn zusjes):

- ze leven in hun eigen wereldje en maken daardoor moeilijk contact/vriendschappen

- afkeer van veranderingen

- als ze ergens intresse in hebben, kunnen ze het heel snel leren

- als je wat veranderd dan kun je dus oorlog verwachten. Of ze gaan schreeuwen, krabben en huilen of ze 'vertrekken' dus helemaal naar hun eigen wereldje.

Ik geloof dat Aspergersyndroom net buiten austisme wordt gerekend (ivm hun normale/hoge inteligentie niveau), maar eigenlijk lijkt het er vrij sterk op.

En het is voor de omstaanders vrij vermoeiend. Alles moet gepland worden en niets mag zomaar (ernstig) wijzigen, zelfs niet in de vakantie.

Groetjes, Yvonne
Back to Top
C.Krommendijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2007
Locatie: Brazil
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 17:42

Lijkt me inderdaad erg moeilijk, vooral als je geen ervaring hebt. Hebben jullie stiefouders er nog begeleiding in? Ik weet dat autisme geen normaal contact kan maken. SOmmigen maken teveel contact wat vervelend kan zijn voor de omgeving en sommigen zoeken liever geen contact op. Lijkt me belangrijk daar vanaf het begin begeleiding in te hebben. Hier in Brazilië heeft men dat helaas niet. In ieder geval in het binnenland niet. Mensen met gehandicapte kinderen, autisme of wat dan ook, moeten zich maar redden. De familie pakt het dan vaak helemaal verkeerd aan en dan is het later heel moeilijk te corrigeren. Ik werk in Brazilië met gehandicapte kinderen en kom dat dus dagelijks tegen.

Cal
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 18:04
Originally posted by Polly Polly wrote:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik me er niet zo erg in verdiept heb als mijn stiefpa en moeder, maar dit weet ik wel (duidelijkste aanwezig bij mijn zusjes):

- ze leven in hun eigen wereldje en maken daardoor moeilijk contact/vriendschappen

- afkeer van veranderingen

- als ze ergens intresse in hebben, kunnen ze het heel snel leren

- als je wat veranderd dan kun je dus oorlog verwachten. Of ze gaan schreeuwen, krabben en huilen of ze 'vertrekken' dus helemaal naar hun eigen wereldje.

Ik geloof dat Aspergersyndroom net buiten austisme wordt gerekend (ivm hun normale/hoge inteligentie niveau), maar eigenlijk lijkt het er vrij sterk op.

En het is voor de omstaanders vrij vermoeiend. Alles moet gepland worden en niets mag zomaar (ernstig) wijzigen, zelfs niet in de vakantie.

Autisme is een pervasieve ontwikkelingsstoornis!Dit wil zeggen op alle zintuigen!gehoor,gevoel,reuk,smaak,tastzin ,alles moet aangeleerd worden want dingen die men automatisch meekrijgt vanaf de geboorte is bij hen niet aanwezig!

Ieder persoon met autisme is verschillend!100Aspergers zijn 100 verschillende!Moest dit zo niet zijn dan bestond er een handboek en kreeg je bij bevalling een handleiding kado!Wat nog zo slecht niet zou zijn!

Je hebt een klassiek type(iemand met een zwakker iq)

je hebt pdd.nos(iemand die te raar is om normaal te zijn en terug te normaal om autistisch te noemen)

je hebt Asperger(dit is een hoogbegaafd persoon met autisme)

Dan heb je nog zoveel varianten van autisme passief en actief enzv!Ook het karakter v.d persoon speelt een belangrijke rol!

En hoogbegaaft betekend niet altijd beter,hoor!Soms is iemand die mental lager scoort en bepaalde dingen niet beseft of kan bedenken beter af dan iemand die denkt dat hij of zij kan vliegen tot je het tegendeel kunt (bewijzen!)woorden zijn overbodig soms water op een eend!(alles moet visueel gebeuren met plaatjes of met geschreven tekst)

Iemand met autisme voelt bv niet aan dat dit een stoel is maar word het aangeleerd en moet zo alle beelden op de juiste plaats opslaan!Maar komen bepaalde plaatjes in een andere context terug dan ...massahysterie,angst,woedeaanval,enzv!

Ja,nu stop ik maar!Ben verrast dit hier plots te lezen!Hier kun je boeken over schrijven maar het brengt je geen stap verder!

                                     Perle!

 

Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 18:29

Voor wie echt meer wil weten: Peter Vermeulen heeft ontzettend goede boeken geschreven met hele leuke voorbeelden.

In Nederland gaan al die verschillende 'vormen' van autisme (Asperger, PDD-NOS, klassiek) samen in de ASS = Autisme Spectrum Stoornis.

Je moet je voorstellen dat alles wat om je heen gebeurt niet gewoon is, maar dat je alles elke keer opnieuw moet zien en leren. Als je weet dat een houten stoel met vier poten en een leuning een stoel is, dan snap je niet automatisch dat een leren luie stoel ook een stoel is, die ziet er tenslotte heel anders uit. Ik heb eens iemand horen vertellen dat het bv het kopen van een postzegel in een postkantoor elke keer weer een gepuzzel is om uit te vinden hoe dat moet (in de rij, nummertjes trekken, enz). Lijkt me heel zwaar.

Het zit inderdaad in alle zintuigen. Mijn zoon hoorde auto's drie straten verderop remmen, zo gevoelig is hij daar in. Door zijn 'vervormde' gehoor kon hij ook de rest van de wereld niet goed begrijpen. Na een intensieve therapie is zijn gehoor verbeterd en is hij ook erg veranderd (ten goede!).

Back to Top
tdv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2171
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 20:20
hij is erg lief geworden yvonne
groetjes tine
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 20:20

Perle&Edit: dit klopt, maar zoals ik al zei heb ik mij er persoonlijk niet zo in verdiept als mijn ouders (ma en stiefpa). Heb er niet het gedult voor, aan het einde van de dag lees ik veel liever een sience fiction dan een boek over autisme.

Ik weet vaag hoe het technisch zit. ik zie mijn zusjes met dingen worstelen, en andere dingen zo leren. Om een lang verhaal kort te maken, mijn moeder en stiefvader kennen mekaar nu zo'n 5 (bijna 6) jaar, en zijn nu pas 2 jaartjes getrouwd.

Maar wat vinden jullie nu van de wup???

Groetjes, Yvonne
Back to Top
T Looman View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4146
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 21:28

ik vind dat jullie samen een geweldige wup gemaakt hebben

groetjes Thea

groetjes Thea
Back to Top
catharina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar


Lid sinds: 20 December 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4453
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 21:31
Ik vind de wup geweldig!!! Helemaal met het verhaal erachter.
Groetjes Catharina

Back to Top
C.Krommendijk View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 04 Maart 2007
Locatie: Brazil
Status: Offline
Points: 183
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 22:31

En ik had al gezegd dat jullie wup erg leuk is!! Leuk met drie man en ieder een deel!

Nog even over het autisme, wat weten jullie ervan, werken jullie er allemaal mee, of hebben jullie allemaal iemand in de familie met autisme? Wel leuk om zo meer erover te lezen.

Polly gaan jullie nog meer maken met zijn drieën? Wat is het volgende projekt?

Cal
Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2006
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1575
Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2007 om 23:57

 

Hallo,Yvonne!

We dwalen wat af met dat gewichtig thema dat je aangekaart heb,hé!

Maar inderdaad,het is heel mooi,hoor jullie creatie!Super!

En ik weet dat dit niet eenvoudig zal gewwest zijn om die kinderen dat te laten maken en neem mar van mij aan dat het voor die kinderen zelf nog pakken moeilijker was!

Doe zo verder!Kijk naar het wonderlijke in die wereldvreemde kinderen en besef dat dit niet vanzelf gaat,maar komt door de inspanning die ze dagelijks leveren om de brug over te steken om te leven in uw wereld met uw woorden en uw eisen en dan beseffen dat ze dit alles toch maar doen terwijl ze er geen voeling mee hebben en er geen snars van begrijpen!

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 April 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 7221
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 10:12

Hoi Yvonne, schattig die WUP, leuk met die kleurtjes!!. (als je er een magneetje onder plakt kan hij/zij misschien ook op de koelkast of ergens anders. Ziet er heel grappig uit zo met dat ene oog.

groet, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 10:22
Een aparte wup hebben jullie gemaakt, helemaal toppie, groetjes irene
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Tony View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Januari 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1726
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 10:28

Wat een prachtig gezamelijk werkstuk    .

Ik klap voor alle drie,vooral met de problemen waarmee jullie te maken hebben, heb je hier getoond wat leuk samen bezig zijn is.

Groetjes Tony

Antonia
Back to Top
Polly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 420
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 13:26

Originally posted by C.Krommendijk C.Krommendijk wrote:

Polly gaan jullie nog meer maken met zijn drieën? Wat is het volgende projekt?

Eerst wilden ze de siamese katjes maken, maar het is nu toch een pop uit de amigurami boeken reeks geworden. Beer uit boek 1. Heb al heel wat af moeten helpen.

Originally posted by perle perle wrote:

We dwalen wat af met dat gewichtig thema dat je aangekaart heb,hé!

Maar inderdaad,het is heel mooi,hoor jullie creatie!Super!....mij aan dat het voor die kinderen zelf nog pakken moeilijker was!....toch maar doen terwijl ze er geen voeling mee hebben en er geen snars van begrijpen!

Ik weet het, moeilijk onderwerp. En het haken tja ze hebben er lol in ook al is het heel erg lastig en ingewikkeld.

Joke: ze staat nu in het raamkozijn van hun slaapkamer, te pronken en het raam uit te kijken.

En bedankt voor alle lieve complimentjes, mijn zusjes stralen helemaal nu  Hebben pappa en mamma al gebeld vol trots dat ze nu ook kunnen haken net als Yvonne (ik dus).

Groetjes, Yvonne
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Juni 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1096
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 15:02

Polly, ik vind dat de Wup heel leuk. Zeker met de wetenschap dat je die samen met je zusjes heb gemaakt. Ik hoop dat jullie nog meer van dit soort leuke projectjes vinden.

Cal, ik heb een zoon met ASS en een man met een vermoeden van.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 April 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5572
Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2007 om 18:11
heerlijk ding is die wup! en wat super dat je die samen in elkaar hebt gekregen! het is niet altijd voor iedereen even makkelijk om samen te werken, maar je ziet het: het is hier dan toch gelukt om iets moois in elkaar te krijgen! Toppie van jullie, hoor!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.561 seconden.
Lang Yarns