Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Onze nieuwste kat

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Onze nieuwste kat
    Posted: 07 November 2015 om 19:21
Onze Midnight blijkt twee huizen te hebben. Mogelijk nog meer. Ik had hem een halsbandje met ons telefoonnummer omgedaan, omdat hij soms een etmaal en soms nog langer wegbleef. En ik kreeg net een telefoontje. Ik dacht nog dat hij het één woonerf verder had gezocht, maar nee, hij steekt een straat over, doorkruist een park met voetbal- en baseball- velden en duikt op in een huis met kattenluikjes en twee katers. Oh wat een schat van een kat. Ik kon ze niet overtuigen om hem geen eten te geven en gewoon buiten te zetten. Dat is zielig, helemaal nu het kouder wordt. Maar hij komt daar pas een week of drie en vóór die tijd had hij ook al lange periodes van afwezigheid. De boef. Hij is te slim om op te sluiten, ontsnappen kan hij als de beste.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 00:10
Ken je die documentaire van de BBC over "Het verborgen leven van de kat".
Ze hebben daar katten uitgerust met GPS-trackers en camera's en zo hun hele leven in kaart gebracht: Waar gingen ze naar toe, waar hadden ze "eetafspraakjes" etc.
Moet nog wel ergens op het WWW te vinden zijn.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 09:10

een echte buurtkat dus. Hij zal misschien overal kijken wat de pot schaft die dag en daar zichzelf uitnodigen.

Maar het is wel geen ruziemaker zo te horen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 09:38
Ik heb die documentaire gezien. Sommige katten wisten waar een andere kat zijn etensbakje had en dat er altijd kliekjes waren. Hij kwam dan het luikje binnen als er niemand was en at de restjes. Mensen hadden vaak geen idee hoeveel kilometers hun kat aflegde. Wij dus ook niet.

Ik vind het wel vervelend dat anderen geen moeite doen om uit te zoeken of het wel een zwerfkat is. Wij schakelen de dierenambulance en Amivedi in, zetten de kat met foto op die site en doen rondvraag in de buurt. Vroeger hingen we ook posters op, maar veel mensen halen die meteen weer weg.

Het zijn goedwillende kattenliefhebbers, maar ze stonden op het punt om aan vlooien en wormen bestrijding te gaan doen en bij Midnight is dat dan dubbelop.

Het is inderdaad geen ruziemaker en Obi en Archie zijn dat ook niet. Hoewel ze bij bedreiging wel de poot al heffen voor de klap terug. Zrlf de confrontatie zoeken, doen ze niet.

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 12:20
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik vind het wel vervelend dat anderen geen moeite doen om uit te zoeken of het wel een zwerfkat is. Wij schakelen de dierenambulance en Amivedi in, zetten de kat met foto op die site en doen rondvraag in de buurt. Vroeger hingen we ook posters op, maar veel mensen halen die meteen weer weg.

Het zijn goedwillende kattenliefhebbers, maar ze stonden op het punt om aan vlooien en wormen bestrijding te gaan doen en bij Midnight is dat dan dubbelop.

Ik vind het juist geen goedwillende kattenliefhebbers. Midnight ziet er ongetwijfeld niet uit als een straatkat. Dus je kunt zien dat hij een thuis heeft en dus geen extra eten en medicatie nodig heeft. 
Het weigeren om hem buiten te zetten en geen eten te geven vind ik helemaal belachelijk. 
Omdat het koud is buiten, dat slaat nergens op want hij kan gewoon lekker naar huis lopen wanneer het te koud wordt.

Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 November 2015 om 15:39
Gisteravond hozen hier, onze jager wil naar buiten - ik doe de deur open, ik krijg een ongewenste douche en meneer kuiert rustig naar
buiten. Hoezo raar weer, ik is een kat en ben onverstoorbaar.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 08:55
Onze Archie komt kleddernat binnen, strijkt langs je benen, laat zich afdrogen en loopt dan weer naar buiten. Dan kan zich een hele middag herhalen, de ene na de andere handdoek in de was. Broekspijpen drogen wel weer.

Ik heb Midnight het grootste deel van het weekend binnen weten te houden. Hij moest weer even merken hoe lekker de mandjes en krabpalen hier zijn. Het is een enorme knuffelkont en totaal niet schuw voor vreemden.

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 13:31
Dus je list heeft gewerkt Magtelt, toch goed om te weten waar en DAT ie ergens uithangt als ie niet thuis komt...en e en huisarrest kan nooit kwaad ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 November 2015 om 15:57
Ik heb besloten dat ik het toch een "beetje dom" vind om andermans kat te voeren, meneer de zwart ziet er ten slotte niet uit alsof
hij helemaal uit Syrië is komen lopen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2015 om 09:53
IK heb nu begrepen dat er een dochter is. Het zal wel moeilijk zijn om als vader of moeder zomaar een kat de deur uit te zetten, waar een kind bij is. We houden contact en er zijn nog meer gapingen in het tijdschema, mogelijk een derde goed tehuis. Zij hebben het halsbandje niet afgedaan, wij ook niet, maar het zit er niet meer.

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 November 2015 om 11:09
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

IK heb nu begrepen dat er een dochter is. Het zal wel moeilijk zijn om als vader of moeder zomaar een kat de deur uit te zetten, waar een kind bij is. We houden contact en er zijn nog meer gapingen in het tijdschema, mogelijk een derde goed tehuis. Zij hebben het halsbandje niet afgedaan, wij ook niet, maar het zit er niet meer.

Je bent erg begripvol naar het gezin Magtelt, dat waardeer ik, maar het buiten moeten zetten van Midnight kan geen problemen opleveren wanneer hij sowieso niet naar binnen gehaald zou worden.

Ben wel benieuwd of je er nog achterkomt waar deze slimme kater zijn 3e thuis dan gevonden heeft. 
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2015 om 17:05
We zaten te denken aan een soort cameraatje aan de halsband, maar nu hij zonder halsband thuis kwam en het tweede gezin dat niet had gedaan, kan het dat hij zelf een truukje heeft, net als ooit onze Be-Bob, of dat het derde gezin hem heeft afgedaan. Misschien zijn er chips te koop waarmee je op je computer een dier kunt volgen.

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 November 2015 om 19:48
Of je zoekt een katten.traceer.app voor je telefoon ;-) zijjn er geloof ik ook als je een voorwerp kwijt bent, bv als je je gebit in de plantenbak hebt gelegd en dat niet meer weet .... brengt me op een idee..ik ben constant mn naald kwijt als ik iets in elkaar moet zetten of mn haaknaald is weer een spoorloos, zou dat geen gat in de markt zijn, een app voor zulke hobby.spullekes ;-)) geen idee trouwens hoe ik zo.n app zou moeten installeren haha

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2015 om 14:05
Nee, ik ben ook niet van de apps. Als er een naald zoek is, vraag de visite overal te gaan zitten. Zeggen ze au, dan is de naald terecht. Haaknaalden hebben de neiging in kieren van de bank te kruipen. Misschien een sterke magneet aanschaffen?

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 November 2015 om 21:57
Goeie tip Magtelt, van die magneet ;-)) gelukkig komt m'n jongste kleinzoon geregeld en als ik roep: ojeeeeee...waar is m'n haaknaald nou weer...dan weet ie al hoe laat 't is en zoekt en vindt .. leuk van jou om de visite in te schakelen haha ..

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 November 2015 om 12:08
Dat kan ook als je de kleur van tuinmeubelen wilt ophalen. Insmeren met olijfolie en dan anderen uitnodigen te gaan zitten.

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2016 om 08:55
Deze soap heeft een nieuwe wending gekregen.In maart belde de vader op met de vraag of zij Midnight mochten programmeren in hun nieuwe kattenluikje. Ton zei Nee, want dat was een goede kans om hem daar af te wennen en hem weer helemaal onze kat te maken. Maar ze hebben het waarschijnlijk toch gedaan.

Laatst moest Midnight een prikje halen, dus wij zetten hem in de bench, zodra hij verscheen, en maakten een afspraak. We wilden meteen afspreken om de laatste pennen uit zijn voet te laten halen. Dat kon beter bij de kliniek, waar ze hem oorspronkelijk hadden geopereerd aan zijn gebroken teentjes. Afijn, hij kon vrijdag geholpen worden, we hielden hem zo lang in de bench, en daarna nog 5 dagen om bij te komen en antibiotica te krijgen.

Nu was ik gewend, dat als ik Midje een paar dagen binnen hield vanwege nekdruppels, hij daarna die zelfde periode wegbleef. Ik dacht dat het andere gezin hem dan als een soort wraak binnen hield. Dus toen hij weer vrij was, verbaasde het me eerst niet, dat hij wegbleef. Maar het duurde toch wel lang, dus we probeerden te bellen, waarop ons nummer geblokkeerd werd. Ton ging navraag doen op hun adres en wat bleek? Zij hadden een grote oude blinde hond in huis genomen kortgeleden, waarop Midnight niet meer bij hun binnen kwam. En toen hebben ze maar een jong zwart katje genomen. De andere katten bivakkeren ook voornamelijk buiten.

Ik werd kwaad met terugwerkende kracht. Als ze niet zo achteloos het beest in november hadden binnengelaten en gevoerd, was hij gewoon onze kat gebleven, we hebben € 1500 uitgegeven om hem te laten castreren, chippen, opereren, inenten etc etc. En waar hij nu is weten we niet. "Hij loopt hier ergens rond". We hebben twee keer duidelijk gevraagd hem aan ons over te laten.

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2016 om 10:11
Als poes weer terug is, is het dan een goed idee een soort van GPS aan een halsbandje te doen (ja, ik ben ook niet dol op hals bandjes bij katten Ermm )
Of een dergelijke oplossing, dat poes te tracheren is?

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2016 om 12:31
Eerst maar weer het halsbandje met telefoonnummer, het vorige is er niet meer??? Een nieuwe kopen en kijken of hij terugkomt en wat er dan verder gebeurt. Ton heeft hem al afgeschreven en zoekt naar een nieuwe rode Britse korthaar. Volgens de zoon van die "dierenliefhebbers" gaat hij wel eens een ander huis binnen via het luikje.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juli 2016 om 12:34
al zeker één huis dat afgevallen is. Nu nog op zoek naar het derde huis die dachten dat het hun kat was. Alleen hopen dat midnight niet op zoek gaat naar terug een derde gezin. Als dat zo is dan zou ik hem omdopen naar gulliver of traveller of zo.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns