Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 4142434445 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2018 om 13:02
Ik ken het helemaal niet...
Maar als ik de naam lees denk ik aan het gevoel of je je tong verbrand hebt of het gevoel dat hij in de fik staat...
Ook de remedie van ijsklontjes en ijswater helpen mij dit denken...
Geen idee hoe je het zou kunnen verhelpen of verzachten...
Wie weet komt een van de doosjes nog met een briljante oplossing...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2018 om 13:26
De tong is de afspiegeling van de darmen. Een reinigend dieet voor de darmen zou voor mij een eerste optie zijn die ik eenvoudig zelf kan doen.

Acupuncturisten nemen de tong in hun behandelingen serieus en bekijken die op o.a. verkleuringen en groefjes. Hun benadering is gericht op de totale mens en niet op een fragment. Hmmm, je stelt je vraag natuurlijk niet voor niets hier bij "op de naald".     
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2018 om 16:02
Ik ken het ook alleen maar van iets veel te heet of zoals in mijn geval van ijs met een 'ijzeren'lepel te eten. Maar dat is een verbrand gevoelloos gevoel en dat gaat over.

Ik heb het juist gegoogeld en ge leest er van alles over, stress, kiezen, speekselklieren, roken en de hele reutemeteut die ze dan opdraven van het onnozelste tot het ergste maar ergens las ik dat het, en nu niet lachen want het komt niet van mij, met de overgang zou kunnen te maken hebben. Bewijs is er niet voor.

Vermits zij het hele gamma van beschikbare artsen al heeft afgelopen zal er niks anders opzitten dan idd veel te wandelen met gesloten mond zodat de binnenkant niet uitdroogt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2018 om 16:13
Dat had ik ook al gelezen Bep en het aan haar doorgegeven . Ze is 48 .

Ze zou een afspraak maken bij een overgangsconsulente ,maar die afspraak was weer verschoven .

Bij een acupuncturist is ze ook al geweest en bij een dry needle fysiotherapeut ,zelfs bij de pijn kliniek in het ziekenhuis .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2018 om 16:32
misschien als ge op de engelse benaming zoekt dat ge er meer over vindt.

https://neuropathie.nu/overige/mondbranden.html
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2018 om 16:47
Ik ga straks nog even zoeken .

Bep bedankt
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2018 om 18:03
Wat klinkt dat naar, Mutti. Ik kan me voorstellen dat je ten einde raad bent als je daar last van hebt. Als je 'gewoon' je tong verbrandt door te heet eten of drinken, heb je daar dagen last van, maar dan weet je hoe het komt en dan weet je ook dat het na een paar dagen wel weer minder erg wordt. Ik weet niet of dat bij haar ook zou kunnen helpen, maar ik hoor wel altijd dat je bij bijv. heel pittig eten waardoor je ook het gevoel hebt dat je tong in brand staat, beter geen water kunt drinken, maar een suikerklontje op je tong moet laten smelten. Nu kan ze natuurlijk niet de hele dag suikerklontjes gaan eten, maar misschien is het de moeite waard om het eens met een of twee klontjes (of schepjes suiker) te proberen? Baat het niet, dan schaadt het niet. Veel sterkte voor je dochter.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 December 2018 om 18:38
Dank je .

Ik geef het door .Ze heeft het al bijna een half jaar .
Het meest frusterende dat geen enkele arts haar kan helpen ,of in sommige gevallen er zelfs nooit van gehoord heeft .

Een knop op je PC en je komt het tegen .


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2018 om 13:02
de laatste zevervest is af en nu ga ik het vest wat mijn moeder begonnen was, verder breien. De achterkant en bijna 1 voorpand (de minderingen voor het armsgat had zij al gedaan), dus dat stuk afgemaakt en nu al een half ander voorpand en dan nog 2 mouwen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 December 2018 om 13:45
Het bewuste kussen .

Dat valt nog niet mee , het lijkt heel eenvoudig en is dat ook .
Het bestaat in wezen uit 4 pennen , maar je moet wel opschrijven bij welke pen je geeindigd bent en ook moet je je pen uitbreien ,want anders gaat het falikant mis .
Mijn man moet dus ook af en toe op een antwoord wachten als hij wat vraagt . Ik ben dan ook al een paar keer opnieuw begonnen voor dat ik mezelf deze regel oplegde .
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2019 om 12:49
Oh das normaal hoor mutti mijn man heeft soms ook het idee dat hij overal tussendoor kan praten...
Zijn gepraat wordt dan beantwoord met 21, 22, 23, 24 ...
Maar soms is het ook wel lekker dat hij zich ermee bemoeid dan geeft hij nog eens een idee waar ik zelf niet eerder aan gedacht had...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2019 om 13:50
In de vakantie ben ik begonnen met het breien van een trui, zonder patroon. Ik kan het met de pijn in mijn schouders niet zo lang volhouden, maar elke keer een stukje, en inmiddels heb ik het achterpand af en het voorpand bijna. Ik had drie kleuren blauw gekocht, brei met een dubbele draad, en wilde eens een keer een trui met strepen breien. Onderste streep: 2 draden navy. Streep erboven: 1 draad navy gecombineerd met 1 draad jeansblauw. Streep daarboven: 2 draden jeansblauw. Streep daarboven: 1 draad jeansblauw gecombineerd met een draad lichtblauw. En dan de bovenste streep: 2 draden lichtblauw. De gecombineerde kleuren worden dan dus gemêleerde strepen.

Ik had in totaal van alle drie de kleuren blauw 8 bollen gekocht. Alleen... nu heb ik van de jeansblauwe kleur natuurlijk meer nodig dan van de andere twee kleuren, omdat jeansblauw een keer met donkerblauw én ook een keer met lichtblauw wordt gecombineerd. Nu wordt het wel spannend. Ik heb na het breien van voor- en achterpand 4 bollen lichtblauw en 4 bollen donkerblauw over, en van de jeansblauwe wol 3 bollen. Het is een trui met rechte mouwen. Maar ik begin me af te vragen of ik dus wel genoeg heb aan die 3 bollen jeansblauw. Zo niet, dan moet ik een andere oplossing gaan verzinnen, maar eigenlijk wil ik de strepen van de mouwen wel hetzelfde aanhouden, niet bijvoorbeeld een hele streep in een kleur eruit laten. De strepen worden wel smaller dan de strepen in voor- en achterpand (anders zouden de mouwen veel te lang worden). Pfff... Dit weekend even het achterpand afbreien, en dan maar gewoon één mouw gaan breien zoals ik denk dat hij moet; als ik dan max. 1,5 bol jeansblauw gebruik, weet ik dat het wel goed komt. Als ik meer nodig heb van die kleur, dan zal ik het probleem wel aan jullie voorleggen Smile. Eerst zelf proberen hoe ver ik kom, haha.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Januari 2019 om 22:58
Succes met deze spannende trui. Soms brei ik een achterpand en een mouw om zeker te weten of ik iets bij moet kopen of iets in de planning te wijzigen. Je bent dan namelijk op de helft. Het strepenpatroon in de mouwen loopt toch vaak anders omdat de lengte van de panden niet gelijk hoeft te zijn aan de mouwlengte. We leven mee...  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2019 om 08:59
Als je de mouwen aan de bovenkant begint en tegelijk breit, dan weet je of je genoeg jeans hebt voor de mouwen zelf. Je kunt dan de manchetten in een andere tint doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2019 om 09:00
Haha, dank je Kamilla. Voor de ervaren breisters onder ons natuurlijk een peulenschilletje, voor mij een heel project, maar wel erg leuk om te doen!

Jouw tip om eerst achterpand + 1 mouw te breien ga ik vanaf nu altijd gebruiken, nooit eerder over nagedacht. Soms kunnen eenvoudige aanpassingen, zoals deze, dé oplossing zijn! Ik ben dus gewoon héél blij met deze tip! Dank hiervoor!!!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2019 om 16:12
Misschien nog een handige tip:

Als je een oude trui hebt die je of weggooit of uittrekt, kan je de afzonderlijke panden wegen. Je hebt dan een beetje gemiddelde indicatie van gewichtsverdeling.

... en als het toch helemaal "fout" loopt, geeft een fantasierijke oplossing vaak extra charme aan een trui.    
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2019 om 16:24
Ik dacht ook al aan één mouw in dezelfde tint, als daar genoeg wol voor is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Januari 2019 om 16:48
Volgens mij is er ook een vuistregel .Iets van een voor of achterpand is anderhalve mouw .

Maar of je daar nu blind op kunt varen ?

Ik he net ook zitten gokken . Gewerkt tot een bepaalde lengte . Toen het garen om het werk tot een bol gedraaid en met het uiteinde het 2e begonnen . Ik zit nu naar elkaar toe te werken . Het garen wat ik overhoud moet tussen beide delen verdeeld worden .
Ach zo blijf je in de weer .
Back to Top
JMB View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Oktober 2016
Status: Offline
Points: 1462
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JMB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2019 om 15:57
Ik heb nog steeds hetzelfde op de naald. De trui zelfs op 4 naalden en 2 rondbreinaalden. Ik heb nu het voor- en achterpand af tot de pas (in een keer in het rond gebreid) en 2 mouwen tot bij de pas. Nu moest ik de mouwen tussen dat voor- en achterpand op de naald doen. Nou dat paste allemaal niet op 1 rondbreinaald, of op 4 breinaalden, dus maar op 4 naalden en 2 rondbreinaalden gezet. Het is een heel werk, om het nu te breien maar och het lukt.

Gisteren nog wel even de zenuwen, zag dat het niet helemaal klopte, het laatst gebreide deel zou veel te kort worden. Helaas kon ik niet alle bladzijden van het patroon meer vinden, dus het patroon maar weer gedownload. Ik kijken naar de foto, lezen, nog eens lezen en gelukkig het kwartje viel. Opeens zag ik weer hoe ik verder moest.  

Nu brei ik alleen 's avonds, dus vanavond ga ik weer verder. 
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2019 om 16:15
JMB, dat klinkt wel héél ingewikkeld: 4 naalden + 2 rondbreinaalden, pfff...! Ik heb wel patronen voor truien die in het rond moeten worden gebreid, maar daar durf ik me nog niet aan te wagen! Een col is me al wel gelukt op de rondbreinaalden. Ik vind het dan ook een hele prestatie om een trui op die manier te breien. Gelukkig kon je het patroon weer downloaden; als het in een breiboek staat dat je kwijt bent geraakt, en het is niet op internet te vinden, heb je een probleem... Maar je kunt nu in ieder geval verder. Veel plezier ermee vanavond, en vooral: veel succes!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 4142434445 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns