Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7172737475 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2021 om 14:00
onder de vingers klei voor de volgende olla, op de haaknaald een telefoontasje voor het voorjaar, op de breinaalden het vest voor mijn dochter en aan de breimachine een sokje voor mijn kleinzoon en het verbaast me met hoeveel geduld ik dat laatste zit uit te vlooien LOL
in de 'wachttas' mijn zomerdeken Heart

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2021 om 15:00
Ik ga voor het eerst een trui breien. Ik heb een trui nodig, en ik dacht, waarom zou ik die niet zelf maken? 
Heb alleen nog nooit een breipatroon gelezen. Is dat moeilijker dan een haakpatroon lezen?
Aan de andere kant, toen ik begon met haken dacht ik ook dat ik het nooit zou kunnen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2021 om 16:44
nee hoor dat is niet moeilijker en zeker de patronen van breienmetplezier zijn heel goed te volgen.
als je een leuke garen kiest, helemaal 'Chrissie garen' kun je ook tricot breien en toch een heerlijke mooie trui breien.
je hebt in de deken voor je moeder al laten zien dat je mooi kunt breien dus zelf breien, goed plan Thumbs Up

ik was zo lekker bezig, het eerste sokkie rolde (bijna) perfect van de machine, meteen de tweede opgezet, heel gefocust kunnen werken, zie ik dat ik de hiel over alle steken heb gebreid ipv over de helft LOL
en ik vroeg me nog af waarom moet ik de hele tijd aan oliebol denken LOL
nu een kleine pauze en dan opnieuw beginnen Smile
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2021 om 17:09
Ik heb al een leuk patroon, heb er zin in. 
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2021 om 21:46
ben benieuwd....Smile


de sokken op de breimachine zijn klaar, yeah!! Big smile



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Januari 2021 om 21:58
De eigenaar zal geen koude voetjes meer hebben
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 08:21
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Ik heb al een leuk patroon, heb er zin in. 


Denk je er wel aan een proeflap te breien en die te wassen? Dan sta je later niet voor een onaangename verrassing.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 08:26
Ik heb een stola op de haakpen gezet van lichtblauwe katoen. Voor onze podotherapeute. Ton bezoekt haar zo'n 6 x per jaar, ik 1 x, maar omdat ik nu nieuwe zolen krijg, ga ik nog eens. We hebben allebei een afspraak in maart, precies op haar verjaardag. Ze is zó jong, dat ze zoiets spontaan zegt. Ik dacht meteen, dat ik dan wel een haakwerkje af krijg. Als het lukt haak ik ook nog een juten tas om. Ik ben zo blij, dat zij iets doet, wat ik niet zou kunnen opbrengen. Ik zit niet graag aan andermans voeten, zelfs niet van de huisband.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 09:33
Oh Machtelt wat ben ik blij dat jij dat schreef .

Ik dacht dat ik de enige ontrouwe echtgenote was ,die die klus niet prettig vond .

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 11:47
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:

Ik heb al een leuk patroon, heb er zin in. 


Denk je er wel aan een proeflap te breien en die te wassen? Dan sta je later niet voor een onaangename verrassing.

Hé, dat is een goeie tip.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 12:13
Vooral dat wassen is van belang bij wol. Overigens had ik lang geleden voor guldens, geen euro's, garen gekocht bij Wibra in jeanskleur en een trui voor mezelf gebreid. Ik heb hem jaren met plezier gedragen en nu doet hij dienst bij tuinwerk. De katten hebben nooit schade aangericht, maar de vuurdoorn kan er wat van! Eén en al ophaaltjes. Van dezelfde wol had ik een stola gehaakt en die heb ik uit verveling naar de kringloop gebracht, ik wilde eens een andere kleur omhangen. Later heb ik pogingen gedaan, maar je moet zeker beginner zijn of volkomen onbevangen om een trui voor jezelf te breien, alles werd te krap of te ruim.

Ja Mutti, je bent vast niet de enige. Ton heeft een lastige voet, hij heeft er wondroos aan gehad en hij liep al jaren bij de podologe (ik zeg altijd podofiel) vanwege diabetes. Kinderhandjes en -voetjes, oké, maar de jatten en schuiten van volwassenen, neen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 13:32
Ja ,Henk heeft afgelopen zomer ,ook wondroos gehad ,het is genezen maar het ziet er zo teer uit .Ik heb het de wijkverpleging ,die de wond verzorgde nog gevraagd ,maar daar was ze niet voor .

Maar het is gelukt .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 13:48
Met truien kan je jaren doen ,als je ze voorzichtig behandelt
Je legt ze een poosje uit het zicht en dan is hij weer leuk om te dragen .
Ik was laatst aan het beeldbellen met iemand ,die vond dat ik zo'n leuke trui aanhad ,geen idee hoeveel jaar ik hem al heb ,maar dat weet zij ook niet.

Ik weet ook niet wat zij zag ,want je kunt goed merken dat er momenteel veel thuisgewerkt wordt ,en de kinderen ook veel thuis hun werk doen ,het beeld valt, bij mij tenminste en bij haar ,vaak weg ,of het moet komen omdat het een speciale beveiligde verbinding is .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 14:39
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Van dezelfde wol had ik een stola gehaakt en die heb ik uit verveling naar de kringloop gebracht, ik wilde eens een andere kleur omhangen. Later heb ik pogingen gedaan, maar je moet zeker beginner zijn of volkomen onbevangen om een trui voor jezelf te breien, alles werd te krap of te ruim.

?
Bedoel je dat alleen de eerste trui lukt?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 16:40
nee hoor Chrissie, zo is het niet. Ik brei de laatste jaren wel minstens een trui per jaar voor mezelf (of vest) en ik draag ze nog steeds met veel plezier.
op een vest na allemaal van 100% wol. niet te groot, niet te klein, niet verwassen af andere problemen.
ik heb zelfs m'n mooiste wollen truien al in m'n nieuwe wasautomaat gehad en prachtig schoon en zacht zijn ze Smile
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 16:51
Ik denk dat Machtelt bedoelt ,dat je GEEN beginner moet zijn .

Als je een beginner bent ,kan je beter met iets kleiners beginnen.
De teleurstelling is anders zo groot als het niet wordt zoals je in het hoofd had .
En met een meer ervaren breister staat het patroon soms zo ingewikkeld beschreven dat je het ook 10x moet lezen .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Online
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 16:52
Originally posted by Chrissie Chrissie wrote:


Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Van dezelfde wol had ik een stola gehaakt en die heb ik uit verveling naar de kringloop gebracht, ik wilde eens een andere kleur omhangen. Later heb ik pogingen gedaan, maar je moet zeker beginner zijn of volkomen onbevangen om een trui voor jezelf te breien, alles werd te krap of te ruim.


?
Bedoel je dat alleen de eerste trui lukt?


Ja, eigenlijk wel, maar ik bedoel alleen truien. En bij mij. Daarna werden het dwangbuisjes of hobbezakken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 17:08
Ze zeggen dat het patroon geschikt is voor beginners. Je gebruikt alleen de tricotsteek en je maakt strepen.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 17:36
ga gewoon lekker breien! maar je niet druk over 'tijgers en beren', die kom je vanzelf wel een keer tegen.
Je hebt al heel mooie dingen gedaan; dit lukt je vast ook wel Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2021 om 18:01
Vlug die steken op de pen en lekker aan de gang

De uitdrukking is: iedere dag een naadje ,is een paar kousen in het jaar

Bij jou worden het streepjes .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7172737475 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns