Op de naald... |
Reageer ![]() |
Pagina <1 7576777879 85> |
Autheur | |
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
lw1463 ben niet helemaal onbekend met breien...
Recht en averecht lukt nog net maar de rest is brieen voor mij goochelen met draden en stokjes ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14146 |
Op FB in de groep: Wir stricken Brioche, waar deze sjaal gebreid wordt, staan er een paar met zelfstrepend garen. mijn smaak is het niet. Ik vind het te druk. Maar misschien als hij helemaal af is en je ziet het geheel. Een met een heel lang kleurverloop kan wel, zoals deze bv. Maar ook dan vind ik hem in 2 kleuren eigenlijk mooier.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
![]() |
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Iedereen is druk bezig lees ik. Allemaal veel succes en handwerk plezier. Ik ben aan de Siamezen katten van Colita bezig. Groetjes Ria
|
|
![]() |
|
suziesfreubels ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Oh wow dat ziet er ingewikkeld uit...
Breien kan ik toch al niet dus zodra iemand iets met breinaalden kan maken sta ik al perplex ![]() Maar dit in 2 kleuren en dan ook nog zo mooi egaal en met gelijke steken... Petje af!!!! |
|
![]() |
|
lw1463 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
@lidwina, wat een mooie uitdaging en even een vraagje, een moeilijke. Denk je dat het ook mooi zou worden als het ene garen effen is
en het andere garen zo'n zelfstrepend (sokken) garen ?
|
|
![]() |
|
creaans ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 05 Februari 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 11348 |
Zo Lida dat is een heel project waar je mee bezig bent. Wat een uitdaging!
Het word wel heel mooi, succes met het verder maken.
Ben nog zelf met het konijntje bezig, heb wel al een col en muts af.
|
|
![]() |
|
Haarlemmertje ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 19 Maart 2017 Status: Offline Points: 321 |
Mooi....Lida.
Fijn voor de frissere zomeravonden....lekker omslaan bij het buiten zitten! |
|
![]() |
|
Hobbydoos_gebruiker ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Is wel hartstikke gaaf hoor
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14146 |
Klopt, de achterkant is hetzelfde, maar dan de kleuren omgekeerd. Die ziet er dus bij zo uit. Als je goed kijkt dan zie je dat de oranje draad aan de rechterkant zit, de groene zit links. Op dat punt had ik dus mijn pen met oranje garen klaar en moest beginnen met groen, maar dat zit aan de andere kant van de pen. Als je aan het breien bent zit je breiwerk niet zo netjes op de pen verdeeld als op de foto. Dus je moet je werk naar het begin terug schuiven om daar te beginnen met de groene draad. Als die dan klaar is heb je de draden allebei aan een kant en hoef je het werk alleen maar te keren zoals bij ieder breiwerk. |
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Toen ik het op ravelry zag dacht ik al, dat is zo'n dubbel werkstuk dat aan de andere kant net zo fraai is, maar dan andersom - toch ?
Zou het met 2 rondbreinaalden makkelijker zijn ? Zou je dan niet hoeven schuiven of denk ik scheef ?
|
|
![]() |
|
Nee Bep, niets van dat alles. Ik kijk zelfs Krimi tussendoor, maar daarom moet ik natuurlijk ook regelmatig achteruit breien!!!
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Hihi door de uitleg liggen mijn hersens al in een knoop🙃 maar het gaat prachtig worden dat zie je al wel,volhouden he🤗
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
Kamilla ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Je hebt je complimenten al te pakken voordat je werkstuk af is.
![]() ![]() Het ziet er voor mij als één groot raadsel uit; echt kunstwerk dus!
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12172 |
het is wel al heel schoon. En dat wil dus zeggen dat je eigenlijk alleen maar kunt breien als je zeker weet dat
1. er niemand anders thuis is 2. er niemand langskomt 3. als ge de telefoon hebt uitgetrokken Aan zoiets zou ik dus al nooit beginnen. 'k doe mijn klak af. |
|
|
|
![]() |
|
Bep en Pareltje, het is inderdaad niet simpel en ik heb al heel wat achteruit gebreid. Als er een steek van je naald schiet heb je al een probleem. ik Heb nu ongeveer 393 steken op de naald, dat iets verder dan de foto. Je breit ieder kleur apart. Eerst brei je de pen oranje, alle steken terugschuiven naar het begin en een pen groen. Werk draaien en weer 1 oranje, 1 groen. Dan moet je weer het patroon erbij halen en meestal steken meerderen. Ik doe 1 uur over die 4 naalden en dan heb je dus aan ieder kant 2 ribbels. Bovendien is dat ribbeltje, 2 naalden recht en 2 naalden averecht. Je keert het werk immers niet iedere keer
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12172 |
ik zou er nog een hoofd bij nodig hebben, zeker als het in 2 kleuren is gebreid die gramina
|
|
|
|
![]() |
|
pareltje2011 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
He ludwina die is prachtig ben nieuwsgierig als hij klaar is👍suxes
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
Haarlemmertje ben zelf ook zeer tevreden over de kleur...
Ben nu aan toer 12 bezig dus het gaat gestaagd... Maar er gaat wel een hele hoop tijd in zitten... Pareltje2011 succes met het afmaken van alle nog lopende projecten... Neem mijn petje voor je af als het lukt om alles af te maken... Zelf heb ik dan nog wel eventjes te gaan... nldutchy wat een mooie kleertjes heb je weer gemaakt... Daar kun je echt super trots op zijn... |
|
![]() |
|
Ik zit met mijn neus in oude Verena's op zoek naar "iets" en volgende week hoop ik "iets anders" te knutselen met de loge.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <1 7576777879 85> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |