Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 7778798081 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 13:18
ik heb shorts geknipt voor mijn kleinkinderen en een bergje kinderstofjes voor hen besteld Embarrassed
ik twijfel nog steeds over de aanschaf van een overlock of een coverlock machine

van klei maak ik een boomstronk waar een heks tegenaan is gevlogen Smile

en ik haak nog steeds aan mijn zomerdeken

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 14:45
Ik heb mijn allereerste haakproject aan mijn moeder gegeven. Een kussenhoes in felle, bijna neon-achtige kleuren. Dat paste niet zo goed op mijn zolder, maar in mijn moeders tuinhuis past het prima.
Dus nu maak ik een toffe nieuwe hoes in kleuren die me beter liggen. Met Drents heideschaap garen.

En een hoesje voor mijn nieuwe zonnebril en het laatste deel van de trui... er wordt genoeg geknutseld hier. :)
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 14:50
dat laatste daar twijfel ik niet aan Smilega de de wol van het heideschaap verven dan of passen de natuurlijke kleuren van de wol beter bij jou?

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2021 om 15:06
Ik laat het zoals het is, ik heb een poederachtig roze op de muur en daar past het mooi bij.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2021 om 12:46
Ik had een pand gehaakt voor de kussenhoes. Opgezet tot ik een sliert had die net zo breed was als het kussen.
En toen ik klaar was, was het opeens veel kleiner... ??

Ik had opgezet met vasten, misschien had ik beter met lossen op kunnen zetten?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2021 om 16:30
Ik zet de lossen vaak op met een dikkere naald, misschien dat dat geholpen had. Haakwerk rekt niet zoals breiwerk, daar moet je rekening mee houden.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2021 om 18:01
Heb je wel rekening gehouden met de bolling van het kussen ?
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2021 om 11:57
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Ik zet de lossen vaak op met een dikkere naald, misschien dat dat geholpen had. Haakwerk rekt niet zoals breiwerk, daar moet je rekening mee houden.

Dat is waar. Embarrassed Had ik niet aan gedacht. 

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2021 om 11:58
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Heb je wel rekening gehouden met de bolling van het kussen ?

Nee, ook niet aan gedacht. En met opzetten met een vaste is breder dan met een losse. De opzetrand was samen getrokken.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2021 om 13:43
Ik zet nooit op met vasten ,maar haak teveel lossen ,als je dan een toer terug haakt trekt het al een beetje in maar dan kan je die extra lossen gebruiken .Ik leg het dan over het dikste deel van het kussen

Mochten het te veel lossen zijn dan laat je het staartje hangen ,dat werk je makkelijk weg .b
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Mei 2021 om 08:26
Opzetten met vasten kan ok met een dikkere haaknaald.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2021 om 14:49
Ik ben bezig met een zomertruitje voor mijzelf. Hopelijk krijg ik hem op tijd af en kan ik hem nog deze zomer dragen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2021 om 17:04
Voorlopig is die zomer nog ver te zoeken, ik vind het nog knap koel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2021 om 17:21
We maken net de houtkachel aan .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2021 om 18:21
Ik ben twee poppen aan het aankleden, 38 cm, niet slank. Jonge Sneeuwwitje en Tinkerbel, Peter Pans elfje. Voor een vriendin. Ze krijgen de gewone standaard uitrusting en de ene een kroontje, de andere een tiara, verschil moet er zijn. Ik heb genoeg rode wol om een Roodkapje-cape te maken ook. Poppenatteljee Het Zonnehoekje is nog niet geopend, ik zit gehuld in een dikke omslagdoek te breien en haken. Met veel plezier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2021 om 17:44
Haha ja echt lekker lente weer is het nog niet.. Zat net op de fiets in een stortbui 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2021 om 18:08
Hier is geen drup gevallen en we hebben buiten in het zonnetje gezeten,ik lekker met een breiwerkje .
De was is zelfs droog .

Mijn zusje belde en bij haar stond de achtertuin blank .

Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 09:33
voor mijn kleinkinderen had ik wat kleertjes genaaid; mijn kleinzoon vond het mooi Smile mijn kleindochter is nog te klein maar mijn dochter was er blij mee. nu tijd om mijn deken 'af' te haken, dan maak ik weer nieuwe kleertjes. ik vind het wel een leuke uitdaging.

voor mijn kleinzoon had ik oa een broek met gulp(je), opgestikte zakken met plooitjes, tailleband met riemlusjes en afgeronde zakken achter op. en dat in mt 98, dat vond ik wel een dingetje en heb er veel plezier aan beleefd (de uitdaging en dat het me lukte)Big smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 11:23
Ooit heb ik voor een pop van 50 cm zo'n broek genaaid, met steekzakken voor, riem met lusjes, gulp en achterzakken. Ik heb nog ergens het patroon in een poppenburda, maar ik denk dat ik het nu niet meer zou kunnen.

Ik moet nog één lange jurk en twee kroontjes of een kroon en een tiara haken en breien en dan gaan de poppen op reis, zodat mijn vriendin er mee kan spelen met haar kleindochters. Eerst foto's maken, die ik op facebook zet.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2021 om 13:37
naai je nog wel poppenkleertjes Magtelt? ik heb, en er komt nog meer, nu wel allemaal leuke kinderrestjes. Die kan ik je opsturen als je wilt?
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 7778798081 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.625 seconden.
Lang Yarns