Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5657585960 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2019 om 09:43
Wat leuk Mutti dat er mensen zijn die een bedankje sturen. Maar gebreide sokken in bed zitten dan ook heerlijk. De babietjes hebben dat dus al snel door.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2019 om 09:48
Originally posted by niania niania wrote:

 




Is inderdaad een hele mooie sjaal. Ik bedenk net iets, (kan misschien raar klinken), deze sjaal doet me denken aan een de gebreide onderhemdjes die mijn grootmoeder-zaliger breidde voor mij.  Zij breidde eerst een lange lap, met in het midden een gat erin (waar het hoofd dan doorgestoken kon worden) en dan naaide zij de zijkanten toe, tot op de hoogte van het armsgat. Die waren gewoon effen roze. Zij heeft ook nog enkele pulls gebreid, maar die waren dan met tekeningen in gebreid. Maar ja, dat is ook al weer van ergens in de jaren 1960-1965, want mijn grootmoeder was toen al ziek. (in 1960 is toen de ziekte van Khaler gediagnosticeerd, en zij is dan in 1970 aan de gevolgen daarvan overleden. Misschien eens een ideetje voor jou? 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Oktober 2019 om 22:34
https://forum.hobbydoos.nl/cal-hygge_topic44751_page1.html

ik weet niet waar ik het haalde dat het een zwarte was. Ik dacht toch echt dat ik de sjaal in zijn geheel af had gezien. Blijkbaar in mijn dromen dan.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2019 om 05:56
het is ook wel zwart maar dan met een wittig draadje erdoor 
hetzelfde als mijn sjaal maar dat van mij is roze met een wittig draadje erdoor
ik weet alleen niet meer hoe dat garen heet 
het zwart word dan een beetje meer grijs

stone washed garen heet het volgens mij

ze heeft het zelfde zwart als op de foto hierboven

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 November 2019 om 17:20
Ik heb een oud 3 suisses poppenboekje, waarin een kabeltrui staat voor poppen van 42 cm. Ik heb een pop liggen van 36 cm, dat maakt enorm verschil. Ik heb vreselijk zitten rekenen, maar nu staat de boord van rugpanden en voorpand op de pennen. Hij heeft raglanmouwen, maar ik denk dat ik ze recht brei. Volgens mij staat die trui in creaties op een 42 cm pop. Met hippie rok.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2019 om 08:51
Een deken van granny squares met garen van oma...
Oma is pas geleden overleden en we hebben zoveel garen over dat we met de vrouwen in de familie aan het grannies haken zijn...
Het is zo zonde om alle garen zomaar weg te doen...
Soms is het wel zoeken naar fatsoenlijke combinaties maar die uitdaging nemen we voor lief...
Verder nog steeds bezig aan de kerst cadeautjes die voor mijn gevoel niet echt opschieten...
Gelukkig is er nog tijd...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 November 2019 om 11:27
Heel mooi om met de materialen van je overleden grootmoeder met de hele familie iets moois te gaan maken. 
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2019 om 08:08
Zo voelt het gelukkig ook kamilla...
Dan is ze toch nog eventjes heel dichtbij...
Omaatje heeft me leren haken dus vergeten zal ik haar nooit meer...
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2019 om 09:59
Op dit moment nog bezig met diverse zaken; primula's, cactussen, een wintersjaal en een borduurwerk met de afbeelding van Audrey Hepburn. Enige wat ontbreekt is heel veel tijd als je 36 uur werkt per week. Jammer!
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2019 om 22:26
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Zo voelt het gelukkig ook kamilla...
Dan is ze toch nog eventjes heel dichtbij... 
Omaatje heeft me leren haken dus vergeten zal ik haar nooit meer...

Ik had nog een hele zak met wol en katoen van mijn oma, elke keer als ik hem open deed rook ik mijn opa en oma ook weer haha. Dat klinkt beetje luguber, maar zo'n specifieke geur die je aan iemand doet denken.

Leuk om dat met z'n alle te doen!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 16:10
Lelie dat heb ik nou precies hetzelfde bak open en daar komt weer een vleugje oma voorbij...
Bij mijn eigen oma had ik dekens die helaas inmiddels niet meer naar haar ruiken...
Kon het niet laten om er toch mijn neus iedere keer weer in te steken om haar zo lang mogelijk dichtbij te houden...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 16:40
Ik heb niets op de pen .

Ik zit te wachten welk sokje m' n dochter uitkiest .

Ik heb 3 proefsokjes gemaakt .

Het voordeel is dat ik de koelkast/ vriezer een goede schoonmaakbeurt heb gegeven .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 17:43
Ik heb voor één pop een garderobe gehaakt en gebreid, en ook iets voor haar baby, en nu moet ik knoopjes en kralen aannaaien, draadeindjes wegwerken en banden aan babydraagzak en rugtas aanzetten. Het ergste klusje vind ik dat altijd. Ik neem me voor om alles af te werken voor ik aan iets nieuws begin, maar ik ben eigenwijs tegen mezelf.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2020 om 22:55
Het nieuwe jaar is hier ijverig begonnen:

- met grijs-groene wol ben ik bezig aan een vestje (blokjes gebreid)
- okerbruin-kleurige lange broek van een soort ribfluweel

Bij het grijsgroene vestje komt binnen niet al te lange tijd een donkerblauwe gevoerde rok. Maar eerst heb ik dringend die broek nodig. 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2020 om 10:22
Ik ben bezig met poppenkleren, niets nieuws onder de zon. Als die een keer wil gaan schijnen. Ik had een pop op ski's aangekleed voor de kleindochter van een vriendin. En als fotomodel voor facebook een andere pop gebruikt, met vreselijk geklit haar. Wel een leuk snoetje. Dus ben ik voor de slorrebelpop ook maar bezig met kleertjes. Als ze klaar zijn, zal ik haar op de kop in een sopje zetten, daarna in een wasverzachteroplossing, en dan met een klittenkam bewerken. Blijft ze geklit, dan gaat ze met kleren en al in de weggeefkast. En als het zo koud blijft, zal ik garen zoeken voor een spencer.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2020 om 11:10
Ik denk dat het iets warmer gaat worden Machtelt .De buitenthermometer geeft 11 graden aan ,maar een spencer op de naald voor het geval er toch nog een 11 steden tocht komt is nooit verkeerd .

Ik zoek het zelf altijd in warmte ondergoed ,dat bevalt mij prima want ik ben een enorme koukleum .

Mijn man daar en tegen niet .



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2020 om 16:15
Ik loop nu al aldoor om lente te roepen, maar dat gaat nog niet gebeuren. Ik had het vroeger snel warm, maar nu ik ouder word, word ik een koukleum. Ik draag 's winters meestal blouses, en daar kan best een spencer over. Ik zoek wel een leuk kabelpatroon uit.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Januari 2020 om 21:36
Een kouwkleum ben ik ook. Altijd geweest. Breiwerk komt me dus goed van pas. Ik draag 's zomers vaak geen trui. De winter kan ik me niet voorstellen in een bloesje.   

Succes met je spencer!
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2020 om 09:41
Kwam op YouTube een leuk patroon tegen. Ben nu dus weer bezig met een babydeken en van het garen dat overblijft haak ik nog een knuffel. Zo heb ik dan weer een leuk kraamkado.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2020 om 10:03
Wat een prachtig kleurenverloop! Van zulke restanten kan je vast een kameleon haken.

Ik ben verlopig nog bezig aan een grijs-groen vest in blokjes gebreid.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5657585960 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.488 seconden.
Lang Yarns