Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 5960616263 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 10:32
Ik constateer dat ik bijna een maand niet hier was. Ik haak weer een 2c2 deken en die neemt mij helemaal in beslag. Hij is bijna klaar.Pfff.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 11:34
Als dat de rede was dat je er niet was ,is het een prettige rede toch .?

Heerlijk dat je iets omhanden hebt waar je helemaal in op kunt gaan .
Mij lukt het momenteel niet ,de tas met breiwerk staat in het zicht ,maar het komt wel weer

Al weet ik niet precies wat een 2c2 deken is het wordt vast weer iets moois .
We zien er wel een foto van .

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2020 om 11:51
Sorry Mutti, foutje. Het moet zijn c2c. Corner to corner is dit.
Je begint meestal in de rechter benedenhoek met een stokjesgroep, ik gebruik halve stokjes. Je haakt schuin omhoog.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2020 om 20:42
Ben met een klein kindertruitje bezig, een klein visserstruitje en kleine uiltjes (tashangers).
Dat ik met meerdere dingen bezig ben, komt omdat ik me slecht kan concentreren, 
als het ene niet lukt, schuif ik het opzij en pak het andere. Het is dan een nieuwe uitdaging.
Back to Top
francis3 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 20 Januari 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 559
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis3 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 10:46
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Sorry Mutti, foutje. Het moet zijn c2c. Corner to corner is dit.
Tja, zoiets krijg je als je ENGELSE (afkortingen) gebruikt. Moest je nu meteen geschreven hebben, van hoek naar hoek, dan was het voor iedereen meteen duidelijk. 


Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 13:41
Mij is het nog niet duidelijk. Ik heb nu in Aan de Haak de zoveelste beschrijving met plaatjes. Blijf je aan de voorkant haken of keer je het werk telkens?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 16:40
Je blijft aan de voorkant haken. Je haakt ahw schuin heen en weer. Dit is een duidelijk filmpje.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 18:06
Bedankt! Daar kan ik wat mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 18:30
Op dit moment even niets op de naald, integendeel. Ben meerdere projecten die ik om verschillende nooit afgemaakt heb aan het uithalen.    Dat valt niet mee, zeker de haakprojecten waarin kidsilk of andere pluizige garens inzitten! Pfffff
Maar....straks weer volop garen in voorraad oor nieuwe projecten
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2020 om 19:12
Ik haak een stola voor mijn moeder, die mijn trouwste klant is. Bij ieder ding dat ze bij me bestelt moeten we het eens worden over de kleurkeuze. Ik houd namelijk van oranje, roze, paars, bruintinten, en niet van blauw en turquoise... en bij mijn moeder is het precies andersom.
De stola wordt nachtblauw met een lichtbeige rand.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 08:47
Als ze een stola in jouw kleuren besteld, dan weet je wat je onder de kerstboom krijgt . . . 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 08:54
Oranje, roze en bruin gaan prima samen met blauw en tuquoise, mijn lievelingskleuren. Ook warm rood, beige en grijs zijn daar mooi mee te combineren. Ik kies zelden groen, al heb ik daar wel wat garens van in huis. Ton daarentegen houdt van groen en heeft een hekel aan blauw.

Ik vraag meestal wel naar lievelingskleuren, als ik voor iemand een stola of babydeken wil maken. Mochten ze iets niet mooi vinden, dan kunnen ze hun cadeau aan een goed doel schenken. Even goede vrienden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 09:56
Nog steeds, tussen de verhuisdozen/schoonmaken in nieuwe huis etc., bezig met mijn nieuwe omslagdoek (andere te heet gewassen)
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 17:38
Ik ben aan een trui bezig voor kleindochter ,hij moet heel ruim zijn ,en roze en met dikke wol ,zij is 10 jaar maar weet heel goed wat ze wil ,de nieuwe mode zijn slobber truien ,dus ben ik naar patroon gaan zoeken van ,heeeel veel jaren geleden toen was dat ook mode ....het resultaat volgd
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2020 om 18:26
Ik haak een zomerhoedje voor mijn kleindochter.
Met haar vlaskoppie moet ze in de zon een hoedje op.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 10:57
Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

Als ze een stola in jouw kleuren besteld, dan weet je wat je onder de kerstboom krijgt . . . 

Haha, inderdaad.
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 11:02
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Oranje, roze en bruin gaan prima samen met blauw en tuquoise, mijn lievelingskleuren. Ook warm rood, beige en grijs zijn daar mooi mee te combineren. Ik kies zelden groen, al heb ik daar wel wat garens van in huis. Ton daarentegen houdt van groen en heeft een hekel aan blauw.

Ik vraag meestal wel naar lievelingskleuren, als ik voor iemand een stola of babydeken wil maken. Mochten ze iets niet mooi vinden, dan kunnen ze hun cadeau aan een goed doel schenken. Even goede vrienden.

Ik heb een boek over kleurenleer. Het liefst stel ik mijn eigen kleurenschema's samen.
Ik heb ook een hekel een blauw, ik weet niet echt waarom. Die nachtblauwe wol is niet echt mijn smaak, maar mijn moeder vindt de stola nu al prachtig.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 11:15
Wat mij opvalt is dat je voorkeur voor kleuren gaat veranderen .

Er zijn kleuren die ik vroeger graag droeg ,maar die ik me nu tegen staan .

Misschien komt het in de kleurwijziging van je haar .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 11:19
Ik vind het altijd erg belangrijk iets te maken in de kleur van voorkeur van de ontvanger.
Of ik voor mijzelf die kleuren zou kiezen doet dan niet terzake.
Toch?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2020 om 11:58
Lao- ste ,

Heb je je vakantie er al op zitten ,of zit je je nog blij te maken met wat komen gaat ?

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 5960616263 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns