Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6465666768 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 September 2020 om 13:34
Originally posted by carolina2 carolina2 wrote:

Dilianne dankjewel voor de link, ik kon hem gewoon kopieren en openen.
wat 'n mooi borduurwerk!!is het voorgedrukt of hoe doe je anders die achtergrond? kan me voorstellen dat daar heel veel werk in gaat zitten. hoe groot is het?
ja ik denk nu, misschien kon ik dat allemaal op die website vinden maar ik heb alleen naar de afbeelding gekeken.
en als we alles van websites gaan halen kunnen we het forum wel opdoeken Wink

Hoi, fijn dat je de link hebt kunnen openen en nee het is niet voorgedrukt maar allemaal uittel werk en heel veel lichte kleuren. Als je onder het plaatje kijkt dan staat er vermeld hoe groot het wordt (ik heb 11 draads stof) en daar staat dus ook vermeld hoeveel kleuren.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 13:42
ik lees het al, jou maakt het niet uit dat de horeca een uurtje eerder dicht moet Wink
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 September 2020 om 22:41
Ik ben bezig met een rammelaar en een knuffeldoekje op bestelling :) 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 09:47
Ik heb maanden geen breinaald vastgehad , ik zag het liggen maar ik durfde niet , nu heb ik weer een babysokje af .

Nu proberen door te zetten ,maar het is moeilijk .
Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 12:11
Mijn eerste breiproject is een dekentje voor in de tuin van mijn moeder. Mijn moeder heeft zo'n leuk theehoekje onder een pergola. Er is een slootje en aan de overkant daarvan zijn geiten die meteen komen omdat de eigenaren het prima vinden als je ze restjes voert (dan hoeven ze zelf niks aan eten te betalen als de hele buurt die geiten voert).
Ik ga tegen mijn moeder zeggen dat ze dat dekentje niet in de buurt van de sloot moet hangen want anders dan knabbelen die geiten erop.

Het zijn gebreide lappen met een gehaakte rand, die ik aan elkaar heb genaaid. Nu ben ik bezig nog een dikke, stevige rand om het geheel heen te haken, maar ik haak te strak want er komen kreukels in de stof. Unhappy
Opnieuw beginnen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 13:24
Ik zie je moeder al zitten ,lekker knus .
Straks gaan de geiten haar al roepen .

Als losser haken niet gaat ,je zou ook een dikkere haaknaald kunnen nemen,kan je ook af en toe een steek meerderen.En met of zonder kreukels ,je moeder gaar ervan genieten .

Succes.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 14:37
waarom durfde je niet Mutti? en waarom is doorzetten nu moeilijk of vraag ik nu te veel?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 17:05
Nee hoor ,maar er zijn wel eens periodes in het leven ,dat het lijkt of alle narigheid in eenkeer op je afkomt .

En dan ga je kennelijk een beetje moeite krijgen met dingen die je vroeger graag deed .En dan gaat het knopje ineens weer om en begin je er weer plezier in te krijgen .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 20:03
ohja, dat herken ik wel. en ik ben blij te lezen dat het knopje ook weer om kan en dat je nu een babysokje hebt gebreid Hug
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 20:16
ik had iets doms gedaan! de broek voor mijn dochter....ik schreef hier nog, meet dat heupdeel zodat het ruim om je buik zit, en wat doe ik zelf? ik neem ruim de taille Wacko mam hij zit 'n beetje raar, klonk het benauwd bij het passen LOLenfin, ik heb er eerst een klusje aan dat in orde te maken

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 21:01
    Zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die zulke dingen doet.
LOL
Knap van je dat het wilt delen.
Thumbs Up
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 September 2020 om 22:13
natuurlijk ben je niet de enige! als we geen fouten zouden maken, zouden we niet leven, niet leren, niet gelukkig zijn.

ik heb juist bij naaiwerk wel tegenzin om het te veranderen. ik naai ook niet graag voor anderen.
dat heeft te maken met het 'proces'. als ik iets voor mezelf maak kan ik als een kind plezier beleven aan het maken. de stof, een patroon, garen, ritsen of wat dan ook zijn als speelgoed voor me waar ik een hoop plezier aan kan beleven. dat ik er dan ook nog een kledingstuk aan over houd is leuk maar niet het belangrijkste.
in alles wat ik doe gaat het me om de reis en niet om het doel.
als ik iets voor een ander maak, moet het ineens om dat doel gaan en dat verstoort me.
en dan gaan dingen die ik anders zingend en simpel doe, ineens verkeerd.

maar goed, het heupstuk is eraf, ik heb er een stukje tussen gezet (gelukkig had ik nog een stukje stof) en de boven zoom zit er weer in, koord erdoor.
morgen het broekdeel opnieuw rijgen, rimpelen en aanzetten. tis te doen


Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 September 2020 om 14:00
Ohhhh ik snap je helemaal!
Ik houd er ook niet van voor anderen te naaien, breien ok, haken ok,
 naaien, nee.
ook omdat ik vaak mijn eigen creatieve oplossingen bedenk en als het niet heel goed gaat...argggg het zij zo.
Voor een ander moet het wel volgens de regeltjes.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2020 om 22:57
welnu, de india broek voor mijn dochter is aangepast en gestreken, als ze het nu niet leuk of leker vindt zitten istie van mij Smile
ook voor haar ben ik nu een zwart/grijze linnen broek aan het maken. hij is al een eind klaar maar toen was het 22.00 en dan stop ik omdat ik bang ben dat ik mijn buurvrouw ermee stoor.
is voor mij ook goed zo'n 'klokje der gehoorzaamheid'

op m'n tuin ben ik 'n grote zware klus aan het doen; de beschoeiing moet vervangen. dat betekent 5 langx 0.5 breed x 70 diep afgraven, die grond ergens anders naartoe sjouwen, daarna in de sloot gaan staan en de voorste rand nog dieper weg graven zodat het nieuwe hout erin kan.
dan moet het nog mooi aflopen (weer graven) en dan plant ik het meteen vol met planten die het goed dicht groeien; misschien sier grassen of vrouwenmantel of lage phlox ofzo
de afgegraven grond dan weer verspreiden wordt ook nog 'n klus dus daar denk ik nu maar niet aan, eerst graven LOL

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 11:31
Ik krijg op slag behoefte aan een winterslaap van 4 maanden als ik dit alleen maar léés, Carolina
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 11:59
Wordt die beschoeiing en sloot ook gecontroleerd ,of mag je er de tijd voornemen ?

Ik hoop voor je dat het nog een poosje droogblijft ,dan kan de grond nog een beetje drogen ,is het niet zo zwaar als je het uit moet rijden .
We hebben wel een vijver maar geen beschoeiing gelukkig .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 12:00
Lao-tse

die houd ik ook alleen niet in een keer maar in allemaal kleine 'uiltjes' hier aan de computer
en tussendoor graaf ik vrolijk verder LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2020 om 16:15
de broek is klaar. liep wel tegen wat obstakels op en daar leer ik van Smile hij ziet er goed uit, ik ben tevreden

vanavond een nieuw mondkapje naaien want de mijne is van m'n fiets gejat gisteren
kennelijk begint het al, dat verzamelen waar Mutti het 'n poosje geleden over had
of het wordt sexy en komt in de plaats van een gedragen slipje LOL
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2020 om 08:52
Misschien dacht de dief dat het een string was en zit hij er nu geregeld aan te snuffelen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2020 om 10:12
ja LOL
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6465666768 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns