Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de naald...

 Reageer Reageer Pagina  <1 6566676869 85>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2020 om 20:29
gisteren heb ik wat mondkapjes gemaakt. ik had nog stof met pastel paddestoeltjes en vallende blaadjes, dat leek me wel toepasselijk Smile
en ik was begonnen met weer een broek voor mijn dochter, bordeaux-roze dit keer. ik weet geen andere naam voor de kleur, het heeft de diepte van bordeaux maar is veel zachter. ik denk dat deze naam de lading wel dekt
nu moet er nog het elastiek in en een koordje voor extra savety Wink en de zomen moeten er nog in.
dan istie klaar en dan stop ik er mee. weer tijd voor mezelf, is ook fijn Clap

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 September 2020 om 23:46
Ik ben weer eens een luchtige sjaal aan het breien met een halve bol twister met donkere grijstinten tot zwart.
Patroon met 20 toeren, heel veel yo en ssk, dus veel tellen om te zorgen dat ik geen yo oversla.

Goede manier om niet te gaan zitten piekeren.

Patroon heet gridwork en is van Janelle Martin . Leuk relief kantpatroon vind ik.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 September 2020 om 13:48
oh mooi zeg! het lijken blokken van gaatjes die dan heen en weer golven...ja heel mooi Smile
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2020 om 12:59
de bordeaux-roze broek is af. nu ligt er een pakketje klaar van twee 'deftige' broeken, een india broek en een aantal al dan niet bijpassende mondkapjes.
de grote vraag is, mogen we nog 'gewoon' naar Amsterdam?
dat ga ik straks even uitzoeken.

ik heb een trui opgezet en de boord is al af met bordeaux rode tweet van zeeman. de trui wordt voor mijn ex.
de grijze royal waarmee ik een trui had opgezet vond ik zo 'niet fijn' dat ik het heb uitgehaald en het garen weggegeven.
die tweet zit ook wat wol in en ik vind het heel mooi om te zien en hij vindt het fijn om te dragen
zal wel even duren want het is 'n heel grote vent LOL

's avonds haak i kvierkantjes voor mijn zomerdeken Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 September 2020 om 13:22
Ik had mijn overgebleven bollen weer eens opgeruimd en alles georganiseerd, zodat de dozen veel meer overzichtelijk waren. Wat ik elke keer denk. En ik vond twee bollen licht turquoise en drie donkerrood, die mooi bij elkaar pasten. Daar ga ik een babydeken van ongeveer 90/90 cm mee breien. Beide waren anders te weinig. Ik vond in een klein breiboekje van Blokker een wafelpatroon. 2 pennen recht, 2 pennen boordsteek 1/1, maar ik vond boordsteek 2/2 mooier. Ik ben niet eigenwijs, ik weet het gewoon beter. Ik had wel een juten tas om om te haken, maar de kat Midnight heeft die ingepikt. Er zat een pop in, de tas viel om en Midnight vond het een goede slaapplek, net achter mijn stoel. Als hij een andere favoriete plek heeft gevonden, mag ik de tas terug, denk ik, hoop ik. Ik heb de pop wel verwijderd toen hij stond te schransen, dat kan nooit lekker liggen. En ik heb op zolder een heleboel gelijke bollen gevonden voor vesten of truien voor mezelf. Dat houdt me wel even van de straat tot de lente. Midden 2021 wordt er een serum verwacht, dan kan ik me weer buiten uitleven en in de sportschool en soos.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 18:49
ik ben voor al mijn buren mondkapjes aan het naaien; die hang ik, netjes verpakt, beneden aan het prikbord
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Oktober 2020 om 19:12
Lief idee


Ik had genaaide en gehaakte ,mijn man deed ze niet om
We hadden dus ook een pak geko ht
Moest vanmiddag ,naar dokter kapje verplicht ,was gelijk stuk .

Ben je snel door je mondkapjes heen .
Ik heb het elaxtiek er op de vier hoeken door zitten stikken ,neemt hij die maar meenemen ,voor ergens waar het verplicht is

Ik geloof dat hij al anders gaar denken over de zelfgemaakte
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 09:26
In het ziekenhuis zijn ze nu ook verplicht. Ton kreeg een maagscopie, ik zat in de hal aan een tafel van de koek-en-zopie te haken. Iedereen die er nog geen droeg, pakte hem aan van de vrijwilligsters, deed hem om en een heleboel trokken hem omlaag als ze hun voorbij waren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 10:38
ik ben gisteren naar de HA geweest.
Verplicht een mondkapje op. Wat ik wel degelijk kan begrijpen.
Dus mondkapje mee en voor we het gebouw binnen gingen kapje voor.
Het was voor mij de 1e keer dat ik zo'n ding gebruikte en wat is het benauwd!!!
Maar ik snap dus die mensen in een ziekenhuis niet.
Er zijn mensen die al ziek zijn, anders kom je daar niet, je weet niet of het long- of hartpatiënten zijn of anderen die echt geen besmetting kunnen doorstaan, en dan ga jij vrolijk doen alsof je zo'n kapje gebruikt maar meteen weer laat zakken.

Kijk...ik persoonlijk zie echt niet altijd het nut van die kapjes, de berichten daarover zijn erg tegenstrijdig. Ik draag ze ook zo min mogenlijk
Maar als je verzocht word in een openbare ruimte ( en zéker in een ziekenhuis) zo'n ding om te doen, doe dat dan gewoon en wees geen eigenwijs en asociaal persoon.

Want ik vind zulk gedrag als Magtelt hier beschrijft dus regelrecht asociaal.


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 11:38
Volkomen met je eens ,en door zulke mensen worden de problemen steeds groter .

Net zoals verplicht winkelwagentje ,mandje mag niet meer ,wat is daar nu zo erg aan . Staat er bij de ingang van AH een jong meisje ,net van school ,blij dat ze nog wat kan verdienen en die moet tegen jongens van haar eigenleeftijd zeggen ,mandjes mogen niet meer wagentje is verplicht .
Ze vertikken het chef erbij wordt een rel ,waar blijft je 1.5 meter .
Het zijn ook de ouderen die het weigeren hoor,maar daar gaat het wat makkelijker . Waarom doen we allemaal zo moeilijk .?

De karretjes staan nu weer vrij ,maar ik woon op een helling en het is het nieuwe speelgoed ,karretjes jatten van de helling af .Die dingen zijn niet te sturen dus beschadigde auto's Weer een rel ,weer een kluitje bij elkaar .
En het gekke is op de officiele scatebaan zie je ze niet .

Ik las in de krant dat er een AH is die een reinigings automaat heeft aangeschaft voor zijn karretjes .Schijnt te werken ,maar hij moet het wel zelf betalen .

Hij hoopt dat ze vlug naar zolder kunnen .
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 13:33
Ik zag die reinigings automaat bij een AH in Bennenbroek.
Handig hoor.

Denk ik.

Men rijdt het karretje in dat ding (met blote handen) men pakt dat karretje er weer uit, met diezelfde blote handen.

Ik weet niet hoor.... het zal dan het eigen virus zijn (indien een besmet persoon) maar toch...
Als men klaar is zet men het karretje  (met het eventuele virus)  weer in de rij waar de andere karretjes staan en de volgende gebruiker kan zo het virus oppikken.

Ach.... ik word een beetje errug beroerd van dat covid 19.
Niet omdat ik het héb, maar ikben dat gepraat erover zat.
Zoek tv programma's waar ze het er NIET over hebben.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 17:22
Vandaag liep ik naar de Plus, handschoentjes aan, mondkapje op. Bij de containers stonden twee fietsen voor de ingang van de drekgang (zo noem ik hem), dus ik zet mijn karretje (van mezelf, niet van een winkel) erachter. Prompt komt er een vrouw uit het niets, die mijn kar bij het handvat grijpt en verplaatst. Ik riep Hee afblijven!, maar ze stapte in haar auto en reed weg. Blijkbaar stond het in de weg. Normaal kijk ik alleen kwaad als ze aan mijn spullen zitten, nu was ik laaiend, ik heb eerst bij de winkel en later thuis het handvat ontsmet. Ik weet niet of ze eerst 20 x in haar hand had geniest en gehoest, even wachten kan toch?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2020 om 17:41
Ik vind dat een ander sowieso van mijn spullen af moet blijven, al is het maar om te verplaatsen. ook zonder Covid19

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2020 om 09:10
Ik denk dat ik dat territoriale mee heb gekregen van onze katten. Ik wil zelfs niet dat ze er op ademen zonder toestemming.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2020 om 09:20
In het kader van Ruim die zolder op heb ik bollen wol uitgezocht voor stola's. Royal, bruin met kleurige strepen in ecru, groen, oker en rood.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2020 om 16:27
ik heb de trui die kik voor mijn ex aan het breien ben uitgehaald. voor- en achterpand bijna bij het armsgat. ik vermoedde een tekort aan garen. Zeeman gemail, kreeg meteen antwoord. Volgende week komt de nieuwe voorraad maar, zo vertelde de dames in de winkel, dat is nooit hetzelfde verfbad .
Daarnet heb ik er 4 bollen bij gekocth, 'zelfde' kleur, ander verfbad. En de trui opnieuw opgezet; strepen. Ik vind mezelf wel dapper Smile
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2020 om 16:40
Ik vind dat ook heel dapper. Ik heb zelf een trui met een witte streep aan de flanken en over de arm naar de schouder, zo'n soort oplossing 
had ik misschien eerder naar gekeken. Maar ik heb eerbied voor dappere breisters LOL
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2020 om 18:09
Dankjewel Iew Smile
Dat kan bij hem niet, hij houdt niet van 2 kleurige truien. Het is zelfs zo dat als ik het aan onze dochter vertel en zeij zegt, op het moment dat ik het hem geef, nou dat is 'n mooie oplossing, je ziet er niks van, dat hij zo argwanend wordt dat hij hem nooit draagt Confused

Back to Top
Chrissie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 April 2020
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 733
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Chrissie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2020 om 11:00
Ik haak een puppy uit het boek 'Mijn hondjes van sokkenwol'. Mooi boekje is dat!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2020 om 12:44
Ik dacht dat mijn stola al erg groot was, maar vergeleken met de jeansblauwe die altijd van mijn schouders naar de rugleuning en weerom verplaatst wordt, moet hij nog 20 cm. Je begint met een klein driehokje, mar elke nieuwe toer is breder. Pf. En de babydeken schiet ook niet hard op, terwijl ik toch hele avonden en soms middagen zit te breien en haken. Ik teut zeker te veel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6566676869 85>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns