Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Op de planning

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Op de planning
    Posted: 20 November 2019 om 10:10
Ik heb een heleboel dunne katoen. En krijg steeds meer last van het vasthouden van dunne haaknaalden. Maar ik heb een punnikmolentje. Dus ik ga dunne draden verwerken tot dikkere draden en daar kleine projecten voor verzinnen. Poppenslaapzakken, boterkuipwiegjes etc. Of sjaals van maken door de punniks te verbinden. Het grappige is, dat mijn man weinig interesse toonde voor haaknaalden en breinaalden en wat ze deden, maar toen ik aan het slingertje draaide, raakte hij gefascineerd.

Ziezo, een nieuw topic. Hier kunnen jullie plannen vertellen en later kijken, wat er van geworden is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 November 2019 om 21:21
Magtelt er bestaan hulpmiddeltjes voor om de haaknaald . Heel simpel Britt hebben ze dit gezegd bij de ergotherapeut en ze gebruikt ze ook bij het haken.
Bij de kruidvat heb je van zo'n schuimrollen in verschillende diktes, de lengte kan je op maat knippen. Deze zijn eigenlijk voor bijvoorbeeld om het bestek te doen kosten niet duur. Ze hangen bij de hulpmiddelen. Misschien het proberen waard.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2019 om 07:57
Ik heb ergonomische haaknaalden vanaf maat 2, maar mijn katoen is eerder geschikt voor naalden met een nul komma nog wat. Ik vind dat zo'n gepriegel worden en het wegwerken van draadeindjes is ook lastig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2019 om 15:57
En je krijgt er ook nog eens zere vingertoppen van omdat ze scherp zijn .

.

Back to Top
Hulten1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 November 2012
Locatie: Kruiningen
Status: Offline
Points: 2347
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hulten1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2019 om 16:17
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb ergonomische haaknaalden vanaf maat 2, maar mijn katoen is eerder geschikt voor naalden met een nul komma nog wat. Ik vind dat zo'n gepriegel worden en het wegwerken van draadeindjes is ook lastig.


Addi Swing: ergonomische haaknaalden vanaf 0,5 mm. Ik haak er al jaren tot volle tevredenheid hele fijne katoen mee.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 November 2019 om 16:57
Ik zal heel tevreden zijn met de dikkere katoen, die ik fabriceer met het molentje.

En wat staat er bij jullie op de planning?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Teunis View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 24 Oktober 2019
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 165
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 09:03
Op de planning:
Sokken, maar die staan eigenlijk continue op de naald.
Van alle restjes garen dekens maken, kom ik eindelijk eens van al die in de war rakende kleine bolletjes af. En het geeft ruimteWink
Gillet c.q. bodywarmer c.q. mouwloos vest maken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 09:43
Ook sokken ,maar dat wordt rekenen .

Ik heb altijd wol voor pennen 3 . Mijn dochter had die besteld ,maar dit garen is dunner dan het vorige al staat er ook pennen 3 op .

Dat vind ik het nadeel van online bestellen .Als ik het in mijn handen had gehad had ik het gezien maar we komen er wel uit .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 10:11
Nog steeds tas afmaken, vest breien en sokken denk ik.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 11:29
Ik heb dan toch sokken opgezet stilaan komt mijn zin terug
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 11:47
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ook sokken ,maar dat wordt rekenen .

Ik heb altijd wol voor pennen 3 . Mijn dochter had die besteld ,maar dit garen is dunner dan het vorige al staat er ook pennen 3 op .

Dat vind ik het nadeel van online bestellen .Als ik het in mijn handen had gehad had ik het gezien maar we komen er wel uit .


Waren er maar weer van die bestelboeken voor garens. Ik vond het als kind leuk om die kwastjes te aaien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 12:00
Ben ik met je eens . Ik zou er best wat voor over hebben ook .

Van DMC heb ik nog een echte met zijde naast de gedrukte .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 16:05
He Machteld bij Bergere De France ,is elk jaar een breiboek met garen flosjes in ,en patronen ,ik vind het ook leuk
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 November 2019 om 21:03
Dus het bestaat nog!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2019 om 15:12
Ja hoor en mijn kat is er ook gek op👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 November 2019 om 15:32
Ja maar je zou voordat je garen kocht ,eerst van die flosjes moeten kunnen kopen .

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 November 2019 om 09:39
Ja, die kunnen door de brievenbus en zijn goedkoper qua porto. En ze zouden die prijs kunnen aftrekken van het bedrag waarvoor je dan gekeurde wol koopt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 12:31
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

En wat staat er bij jullie op de planning?


Leuk onderwerp om het voorstadium van het topic "Op de naald" in kaart te brengen.

Wanneer ik uitgezwoegd ben op de col voor mijn vader heb ik het plan om van "Teddyberenstof" moffen te naaien voor aan mijn fietsstuur. Een mof in de betekenis van een "koker van bont om de handen warm te houden" zoals het van Dale woordenboek beschrijft. Vroeger zag je die bevestigd aan de handvatten van een fiets. Dan wringt de tegenwind niet zo bij je manchetten naar binnen. Lijkt me wel raadzaam om ze tijdens het boodschappen doen even in je tas te stoppen.   
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 17:46
Ik wil een nieuwe colsjaal maken, want de oude heb ik al zo vaak om de nek gehangen. Mijn jassen zijn paars, zwart en beige, dus ik kan uit veel kleuren kiezen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2019 om 21:00
kamilla : http://www.mammalous.nl/2013/03/stuurmoffen.html?m=1

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns