Opbergen van wol & garen |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Elleke81 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2012 Locatie: Noorwegen Status: Offline Points: 131 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 01 Maart 2013 om 10:06 |
Ik heb inmiddels al heel wat garen en wol verzameld. Er komt steeds meer bij in allerlei kleuren en types. Ik ben begonnen met het opbergen van het garen in een plastic bak, maar die is nu te klein en behoorlijk onoverzichtlijk. Hoe bergen jullie je garen op? Iemand leuke ideeen of tips?
|
|
Nieuwsgierig? Kijk op mijn site:
www.elsgoodies.com facebook.com/Elsgoodies |
|
![]() |
|
Mamaeer ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
als ik daar logisch over nadenk dan denk ik bijna aan een kast net als bij de Wibra ;-)
ben benieuwd naar jullie ideetjes
|
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
Hier hebben de meiden vorige week een reorganisatie gehouden.
In mijn wandkast, achter dichte deurtjes, liggen nu doorgeknipte wijndozen (gewoon van appie heyn) op elkaar gestapeld met in elk doosjes een kleur. Dus alle paarse bij elkaar enz. Daarbij één doosje met kleine restjes en sokkenwolletjes. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Van die grote rolboxen, gestapeld zodat de kat er op kan klimmen en naar buiten kijken door het kleine zolderraam. We hebben twee van die ramen, dus ik heb ook twee stapels plus daarnaast kleine stapels omdat de sprong in één keer te hoog is. Ze zijn doorzichtig dus ik kan een beetje zien wat voor dikte wol in de doos zit, maar soms is het echt een verrassing om zo'n box te openen te graaien. Op de bovenste box liggen fleece dekentjes.
Ik vind het systeem van Lori een prachtig idee. Dat hoort bij Tips en trucs te staan. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
jolanda24 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 24 Juli 2012 Locatie: Rotterdam Status: Offline Points: 279 |
Van die grote rol dozen is een goed idee, die kunnen ook onder je bed!!!
|
|
![]() |
|
drempt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 11 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3806 |
ik sorteer op soort
dus acryl bij acryl en katoen bij katoen in plastic bakken en alle boeken patronen naalden enz in één euh twee plastic bakken
|
|
Chris
zoveel idee�n zo weinig tijd |
|
![]() |
|
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Ik heb 2 grote kunststof bakken van Blokker, daar kunnen 42 bollen per bak in.
In 1 bak heb ik alle effen wol en in de andere bak alle gemelleerde. Ik heb alleen maar acryl van Zeeman en Wibra, dus makkelijk opbergen.
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
Bittersweet ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1219 |
Ik heb laatst een ladenkast gekregen van manlief, heb daar mandjes in staan en daar zitten mijn aangebroken bollen in. De nieuwe bolletje liggen netjes naast elkaar, naast de mandjes zeg maar. Verder heb in nog laadjes over met lintjes enzo. Moet wel zeggen dat de kast al aardig vol zit haha, dus voorlopig maar niet al teveel bijkopen.
|
|
![]() |
|
Elleke81 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2012 Locatie: Noorwegen Status: Offline Points: 131 |
Leuke ideëen allemaal... Ik heb een erg mooie oude linnenkast in huis staan waar ik natuurlijk met doorzichtige bakken van alles zou kunnen regelen... Hmmmm... Maar goed, deze kast staat nu nog vol met allerlei spelletjes (andere hobby). Misschien een kleine reorganisatie plannen...
|
|
Nieuwsgierig? Kijk op mijn site:
www.elsgoodies.com facebook.com/Elsgoodies |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
Ik vergat nog te zeggen dat ik grofweg op dikte sorteer en aparte dozen heb voor Wibra en Zeeman.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Reghaakmaaraan ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 28 Februari 2013 Locatie: Utrecht Status: Offline Points: 146 |
Ja mandjes en doorzichtige bakken opgeborgen in een kast maakt het wel overzichtelijk. Je kunt ook een ladekast gebruiken, dan kun je er 'op' kijken als het ware. Moet je alleen net een ladekast tot je beschikking hebben 😄.
|
|
![]() |
|
simonevv ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Ik heb 50 liter bakken van de Xenos en daar zit per kleur in of per twee kleuren en die opgestapeld 5 hoog
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Jessie2845 ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 04 Januari 2013 Status: Offline Points: 67 |
Jeetje, Ik vond t al belachelijk veel wat ik aan garen heb. (1 mandje vol, "bolletjes"rechtop) en er een paar nieuwe bovenop gegooid. Maar als ik dat zo lees bij jullie............... Ik ben al een paar weken op zoek naar een grote (erg grote) glazen pot met deksel, daar wil ik ze in stoppen en op mn barretje zetten. En meer garen mag er dan van mij echt niet meer naar binnen.
|
|
![]() |
|
lori ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 November 2012 Status: Offline Points: 1173 |
Dat gaat niet werken Jessie, geloof mij maar
![]() Ook zo'n pot zit gauw vol en dan mis je natuurlijk net die kleur blauw of groen, of is je zwarte wol net te dik om een bekkie te borduren op die mooie giraf of teckel ![]() Onze verslaving kost nu eenmaal ruimte, haha |
|
![]() |
|
jetje1970 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Mei 2012 Locatie: Markelo Status: Offline Points: 1021 |
Herkenning
![]() Ben gelukkig niet de enige met een "bolletjes" tik.
Heb mezelf 2 laden kastjes bij de blokker gekocht.
Zwart met per kastje 4 doorzichtige plastic laden.
Zitten al weer vol. Daarnaast nog een aantal kleinere plastic bakken met aparte garen soorten.
Deze staan naast de kastjes op een rij klappers met patronen.
Boven op de ladenkastjes staat een soort inzetbak van de ikea met daarin haakboekjes, plastic bakjes met oogjes, bedeltjes een bakje met lintjes etc.
Lekker opgeborgen achter schuifdeuren. Leuk om te snuffelen in mijn hobby kast.
Hoop ooit nog eens op een lekker hobbyruimte (kids verhuizen naar de schuur
![]() Gr. Rianne
|
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
Ik heb een billy boekenkast met halve deuren, in het gedeelte met de deuren liggen de bolletjes acryl gesorteerd per kleur (allemaal van wibra en zeeman)
En dan op de drie andere schabben staan de katoentjes, de glitter en de 'merkwolletjes' in doorzichtige bakken. Als het het zo opnoem zou ik eigenlijk een koopstop moeten invoeren, maar makkelijk is dat niet. Wel een tof idee van die ladenkast, ik heb er nog eentje staan, maar die zit ook voor 'rommel'. Misschien toch eens een beetje uitmesten
|
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
ElleBelle ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 30 Maart 2012 Locatie: Antwerpen Status: Offline Points: 1475 |
http://mjmcrafts.blogspot.com/2013/02/my-new-lovely-place.html hier staan de lades met wolletjes, echt leuk
Ik ga dat echt doen zo, erg overzichtelijk :-) En zo'n kast lijkt me ook wel wat ;-) |
|
![]() http://pinterest.com/ellejientje/ |
|
![]() |
|
arnhemmertje ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 08 Januari 2012 Status: Offline Points: 933 |
Ik heb een dressoir in de woonkamer staan waar ik alles in doe, dat ding heeft 4 lades en 2 deuren.. Zit al wel aardig vol haha.. Maar staat wel netjes opgeruimd ^^
|
|
![]() |
|
TaNichia ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 12 Januari 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 851 |
Ik heb de Trofast kasten van Ikea , zoals op de foto in de link maar dan wel met alleen witte bakken :)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49883542/ |
|
Liefs Diana
|
|
![]() |
|
Ik kreeg net een nieuwsbrief van Xenos vol met opbergboxen en -meubels. Die hadden zeker dit topic gelezen.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |