Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Opbergen van wol & garen

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Opbergen van wol & garen
    Posted: 01 Maart 2013 om 10:06
Ik heb inmiddels al heel wat garen en wol verzameld. Er komt steeds meer bij in allerlei kleuren en types. Ik ben begonnen met het opbergen van het garen in een plastic bak, maar die is nu te klein en behoorlijk onoverzichtlijk. Hoe bergen jullie je garen op? Iemand leuke ideeen of tips?
Nieuwsgierig? Kijk op mijn site:
www.elsgoodies.com
facebook.com/Elsgoodies
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 10:22
als ik daar logisch over nadenk dan denk ik bijna aan een kast net als bij de Wibra ;-)
ben benieuwd naar jullie ideetjes
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 10:30
Hier hebben de meiden vorige week een reorganisatie gehouden.
In mijn wandkast, achter dichte deurtjes, liggen nu
doorgeknipte wijndozen (gewoon van appie heyn) op elkaar gestapeld met in elk doosjes een kleur.
Dus alle paarse bij elkaar enz. Daarbij één doosje met kleine restjes en sokkenwolletjes.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 11:29
Van die grote rolboxen, gestapeld zodat de kat er op kan klimmen en naar buiten kijken door het kleine zolderraam. We hebben twee van die ramen, dus ik heb ook twee stapels plus daarnaast kleine stapels omdat de sprong in één keer te hoog is. Ze zijn doorzichtig dus ik kan een beetje zien wat voor dikte wol in de doos zit, maar soms is het echt een verrassing om zo'n box te openen te graaien. Op de bovenste box liggen fleece dekentjes.

Ik vind het systeem van Lori een prachtig idee. Dat hoort bij Tips en trucs te staan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
jolanda24 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jolanda24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 13:15
Van die grote rol dozen is een goed idee, die kunnen ook onder je bed!!!
gr.Jolanda
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 14:39
ik sorteer op soort
dus acryl bij acryl en katoen bij katoen in plastic bakken en alle boeken patronen naalden enz in één euh twee plastic bakken
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 15:06
Ik heb 2 grote kunststof bakken van Blokker, daar kunnen 42 bollen per bak in.

In 1 bak heb ik alle effen wol en in de andere bak alle gemelleerde. Ik heb alleen maar acryl van Zeeman en Wibra, dus makkelijk opbergen.
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Bittersweet View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bittersweet Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 15:25
Ik heb laatst een ladenkast gekregen van manlief, heb daar mandjes in staan en daar zitten mijn aangebroken bollen in. De nieuwe bolletje liggen netjes naast elkaar, naast de mandjes zeg maar. Verder heb in nog laadjes over met lintjes enzo. Moet wel zeggen dat de kast al aardig vol zit haha, dus voorlopig maar niet al teveel bijkopen.
Back to Top
Elleke81 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Elleke81 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 15:34
Leuke ideëen allemaal... Ik heb een erg mooie oude linnenkast in huis staan waar ik natuurlijk met doorzichtige bakken van alles zou kunnen regelen... Hmmmm... Maar goed, deze kast staat nu nog vol met allerlei spelletjes (andere hobby). Misschien een kleine reorganisatie plannen...
Nieuwsgierig? Kijk op mijn site:
www.elsgoodies.com
facebook.com/Elsgoodies
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 16:11
Ik vergat nog te zeggen dat ik grofweg op dikte sorteer en aparte dozen heb voor Wibra en Zeeman.

wat rozengeur.
Back to Top
Reghaakmaaraan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Reghaakmaaraan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 17:15
Ja mandjes en doorzichtige bakken opgeborgen in een kast maakt het wel overzichtelijk. Je kunt ook een ladekast gebruiken, dan kun je er 'op' kijken als het ware. Moet je alleen net een ladekast tot je beschikking hebben 😄.
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 17:40
Ik heb 50 liter bakken van de Xenos en daar zit per kleur in of per twee kleuren en die opgestapeld 5 hoog
Back to Top
Jessie2845 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jessie2845 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 19:29
Jeetje, Ik vond t al belachelijk veel wat ik aan garen heb. (1 mandje vol, "bolletjes"rechtop) en er een paar nieuwe bovenop gegooid. Maar als ik dat zo lees bij jullie...............
Ik ben al een paar weken op zoek naar een grote (erg grote) glazen pot met deksel, daar wil ik ze in stoppen en op mn barretje zetten. En meer garen mag er dan van mij echt niet meer naar binnen.
Back to Top
lori View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lori Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 19:40
Dat gaat niet werken Jessie, geloof mij maar
Ook zo'n pot zit gauw vol en dan mis je natuurlijk net die kleur blauw of groen, of is je zwarte wol net te dik om een bekkie te borduren op die mooie giraf of teckel
Onze verslaving kost nu eenmaal ruimte, haha
Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 19:51
HerkenningLOL
Ben gelukkig niet de enige met een "bolletjes" tik.
Heb mezelf 2 laden kastjes bij de blokker gekocht.
Zwart met per kastje 4 doorzichtige plastic laden.
Zitten al weer vol. Daarnaast nog een aantal kleinere plastic bakken met aparte garen soorten.
Deze staan naast de kastjes op een rij klappers met patronen.
Boven op de ladenkastjes staat een soort inzetbak van de ikea met daarin haakboekjes, plastic bakjes met oogjes, bedeltjes een bakje met lintjes etc.
Lekker opgeborgen achter schuifdeuren.  Leuk om te snuffelen in mijn hobby kast.
Hoop ooit nog eens op een lekker hobbyruimte (kids verhuizen naar de schuurWink)
Gr. Rianne
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 20:04
Ik heb een billy boekenkast met halve deuren, in het gedeelte met de deuren liggen de bolletjes acryl gesorteerd per kleur (allemaal van wibra en zeeman)
En dan op de drie andere schabben staan de katoentjes, de glitter en de 'merkwolletjes' in doorzichtige bakken.

Als het het zo opnoem zou ik eigenlijk een koopstop moeten invoeren, maar makkelijk is dat niet.

Wel een tof idee van die ladenkast, ik heb er nog eentje staan, maar die zit ook voor 'rommel'. Misschien toch eens een beetje uitmesten 

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Maart 2013 om 21:00
http://mjmcrafts.blogspot.com/2013/02/my-new-lovely-place.html hier staan de lades met wolletjes, echt leuk
Ik ga dat echt doen zo, erg overzichtelijk :-)

En zo'n kast lijkt me ook wel wat ;-)

http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
arnhemmertje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer arnhemmertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2013 om 14:15
Ik heb een dressoir in de woonkamer staan waar ik alles in doe, dat ding heeft 4 lades en 2 deuren.. Zit al wel aardig vol haha.. Maar staat wel netjes opgeruimd ^^
Back to Top
TaNichia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer TaNichia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Maart 2013 om 23:20
Ik heb de Trofast kasten van Ikea , zoals op de foto in de link maar dan wel met alleen witte bakken :)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49883542/

Liefs Diana
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Maart 2013 om 11:21
Ik kreeg net een nieuwsbrief van Xenos vol met opbergboxen en -meubels. Die hadden zeker dit topic gelezen.

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns