Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ophangsysteem of iets dergelijks

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ophangsysteem of iets dergelijks
    Posted: 12 Juli 2012 om 19:06
Hoi,

Ik loop al 2 dagen na te denken over het volgende:
Met de kerst hebben we een kerstboom en met pasen een paastak om (zelfgemaakte) dingen in op te hangen.
Nu heb ik het boekje gelukspoppetjes haken waar bijv ook een hele leuke Sint, Paard en Pieten in staan. Maar waar hang je die in op ?

En eigenlijk lijkt het me wel wel leuk om een 'boompje' of iets anders zelf te maken, waar ik bijv iedere maand iets anders in kan hangen of op een andere manier bevestigen. Alleen tot op heden nog niet iets kunnen bedenken.

Heeft er iemand een leuk idee ?
Of waar zetten jullie je creaties in huis ?

Groetjes, Petronette
Back to Top
hobby4you View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hobby4you Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 19:10
Hier in de regio is het nog wel in om een tak voor het raam of ergens anders neer te hangen waar je spulletjes aan kunt hangen!
Je zou het misschien ook aan een memobord kunnen hangen!

Ik laat het altijd overal slingeren als ik het een leuk plekje vind hang of zet ik er iets neer!!
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 19:10
ze hebben bij de action en bij xenos een soort houten boompjes waar je dan dingen in kunt hangen, vooral die gelukspoppetjes hangen daar leuk aan, volgens mij had iemand van het forum zoiets al eens geplaatst (weet echt alleen niet wie)
lydia wijsbroek
Back to Top
haakAB View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer haakAB Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 19:23
Ik heb sinterklaas, zijn paard en zijn pieten gewoon in de hanglamp gehangen. Ik heb een lamp met verschillende "armen", daar heb ik ze aan gehangen
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 19:43
Heb je laatst de houten figuren gezien op het forum van poezen en bambi's?
Misschien kan je zo een boom of takken creëren ( en figuurzagen) en met haakjes voorzien.
Je kan hem in een basiskleur voorzie, en naargelang het thema een beetje aanpassen.
Wordt op die manier ook als alternatief gebruikt voor een kerstboom (in kleine ruimtes)
Tis maar een idee

Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
MariaLA View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MariaLA Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 19:47
bij het groencentrum hebben ze hier diverse takken en ook stronken van druivenstruiken.
Er is vast wel iets te vinden.
Kan je niet zelf een mobile maken? Als je aan het strand woont of naar zee gaat.....houtjes die je op het strand vindt. Action heeft ook wel kleine drijfhoutjes en maak er bijvoorbeeld een slinger/ ketting van.
De poppetjes hang je onder elkaar en daarutssen de drijfhoutjes....

Succes met keuzes maken Wink
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 20:59
Je kan ook met metalen kleerhangers een soort mobiel maken die kan je om haken of wikkelen met een leuk kleurtje of je geeft het een jasje aan van een leuk neutraal stofje en dan 2 aan weerskanten  een enkele hangen dan heb je 3 lange onderkanten om wat aan te hangen. 

Je kan ook een houten kleerhanger nemen en die een kleurtje geven of omwikkelen of haken en er meerder oogjes in schroeven waar je je poppetjes aan kan hangen.

Maar  gewoon een mooie tak waar je wat oogjes in schroeft kan natuurlijk ook. 

Ik hoop dat je hier wat  mee kan .

Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Juli 2012 om 23:13
Sint en piet kunnen eventueel ook aan een soort van roe.

Gr. Rianne
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2012 om 08:49
Bedankt voor de ideeen, ik ga er eens op broeden. Embarrassed

Ik heb als kleuter eens gefiguurzaagt, daarna waren al mijn vaders zaagjes 'op', want ze wilden in mijn ogen de bocht niet om, knak. LOL

Back to Top
belja View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer belja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juli 2012 om 09:59
ik heb een glazen stolp met deksel staan op het moment heb ik er een aquarium van gemaakt kompleet met koraal,zeemeermin en vissen.
Zo maak ik iedere keer weer wat anders erin leuk om te doen hoor.
(de stolp komt uit de kringloop misschien een idee om ook eens te kijken voor iets leuks)
Je zou ook een dienblad of iets dergelijks kunnen gebruiken om alles een beetje leuk neer te zetten.
groetjes belinda
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 11:50
Grappig eigenlijk wel, dat ik zelf vast zat in het ophangen in iets, wat ik neer kan zetten, terwijl ik niet zo heel veel plek heb. En door jullie op het idee ben gebracht van een mobiel of een stok voor het raam. Smile

Gister op stokken jacht geweest bij de Action en Xenos, maar niets kunnen vinden. En nu bleek mijn moeder nog een wilgenstok in de tuin te hebben staan, die ik mocht hebben. LOL
Dus als ik eens tijd heb, even puzzelen hoe ik hem het beste op kan gaan hangen. En daarna leuke dingetjes haken, zodat ik met de seizoenen of maanden kan wisselen.

Ik ben nu met Sint, paard & 2 Pieten bezig.
Heb ook al Kerstpatroontjes liggen en nu heb ik weer zo'n schattig schilpadje gezien in een boekje van de bieb .... En eigenlijk wilde ik ook nog een kraamkadeautje maken dat eind van het jaar af zou moeten zijn.
Soms weet ik echt niet meer waar ik mee wil beginnen. Herkennen jullie dat ook ?
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 13:25
Hééééééééééééééééééééééél herkenbaar LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Juli 2012 om 13:45
Nou en of!!!!
Back to Top
Cully View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 17:10
Ik vond net in de kast nog stokken van de parkietenkooi, die ik niet gebruik. Een rond stokje met gleufje erin gezaagd (door mijn vader), waar een tralie in past.

En daar heb ik nu een 'ophangsysteem' van gemaakt.
Ik dacht dan kan ik daar al mijn poppetjes aan hangen. Euh, daar het nu geen Sint, Pasen of verjaardag is, kwam ik er welgeteld op 1 uit !

Aan de spijker hangt normaal gesproken een klok ! Niet dat ik met zo'n idoot grote zichtbare spijker in mijn huiskamer zit.
Ik kan er nog veel meer ophangen, zie ik, maar eerst maar eens poppetjes haken dan !
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 17:35
Ffies gegoogled (mijn vader heeft eens een houten kerstboom gemaakt) en vond dit:
http://www.karwei.nl/advies-en-inspiratie/kerstboom-maken

http://blog.stylizimo.com/2011/11/diy-advent-calendar.html

http://www.praxis.nl/inspiratie/zelfmaakidee (kies onderaan feestelijk december)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:18
Als je geen parkieten hebt, kijk dan als je takken van je struiken of bomen snoeit of er een paar mooie bij zitten. Ik heb zelf van die takken gebruikt om planten op te binden.

Een vriendin vond een tak van bijna 2 meter in het bos, heeft hem wit geproten en die hangt nu het hele jaar aan het plafond bij haar, met kerstballen, lentedingen, paashangers etc.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
sun-kitty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sun-kitty Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:27
Als je die haak van je klok wilt blijven gebruiken is het misschien ook een leuk idee om, al naar gelang de seizoenen/feestdagen enz. een simpele metaaldraad (niet té dun natuurlijk) (of bijvoorbeeld de groen geplastificeerde bij Action of tuincentrum enz.) in een bepaalde vorm te buigen.
Ook kun je die dan omwikkelen met van alles of opvullen enz. enz. en daar je poppetjes aan hangen.

Bijv. met Sinterklaas een mijter maken (metalen frame en opvullen met bijv. crepepapier of ander rood papier en een gouden kruis (gehaakt of gewoon van papier bijv.), met de Kerst een kerstboom of kerstbal/kerstklok, nou ja, ik denk dat je mijn bedoeling wel begrijpt. Smile

Dat neemt ook lekker weinig ruimte in beslag als je het opbergt. Big smile
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 18:32
hoi allemaal,
die takken voor t raam zie je inderdaad veel, hier nog niet zo, maar in limburg veel gezien,
heb zelf een dienblad, die iedere keer een ander kleurtje krijgt en daar zet ik vanalles en nog wat in , of op een bord of kaarsenplateau
Back to Top
Wanda View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wanda Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 23:15
misschien een houten plaat of fotolijst beplakt met steentjespapier  (schoorsteen) 
WANDA
Niemand is volmaakt, en daar ben ik het perfecte voorbeeld van
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 September 2012 om 23:35
Ik heb zo'n boompje van de ikea

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns