opzet rondbreinaald klein aantal steken |
Reageer ![]() |
Autheur | |
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 Augustus 2014 om 18:07 |
Ik heb een boodschappentas gemaakt van een patroon op Ravelry. Erg leuk om te doen en 't was me vooral begonnen om een aantal nieuwe dingen te doen en/of te oefenen en dat is gelukt: Magic Loop (eindelijk!), een lekker elastische afkantmogelijkheid en de kitchenersteek (hoe dat dan ook heet). De Magic Loop vind ik helemaal geweldig. Zó heerlijk om te gebruiken in plaats van worstelen met 5 naaldjes! Het elastisch afkanten doet wat de naam zegt: is echt lekker rekbaar en de kitchenersteek vond ik ook een openbaring. Om de een of andere reden bleef 't maar niet hangen, maar ik heb nu duidelijke foto's en tekst op 1 A4-tje en dan gaat 't prima.
Er was 1 ding wat me maar niet lukte. Volgens het patroon moet je beginnen met de Emily Ocker Opzet waarbij je na de eerste naalden aan het begindraadje kunt trekken om het gat vrijwel volledig te sluiten. Welke methode gebruiken jullie om in de rondte op te zetten met een rondbreinaald en dan zo dat je een gat inderdaad kunt sluiten? O ja, plaatje van de 'affe' tas (eentje leeg en eentje half geladen - hij rekt lekker mee! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12158 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
mooie tas. en ook handig dat hij meerekt. (kan je kopen zoveel je wilt)
een gebreide magic loop heb ik nog nooit toegepast (wist zelfs niet dat dat bestond voor breien) Als ik een gesloten ronde moet breien (een kerkklok laat ons zeggen)dan begin ik meestal met de grote opening(omdat dat gemakkelijker is) en dan elke keer wat minderen totdat het bijna toe is. En vervolgens naald en draad en toetrekken. Dus hier zou ik eerst met de donkere boord begonnen zijn en dan naar onderen toe. maar dan wel met een gemakkelijke steek en niet met die kitchenersteek. |
|
![]() |
|
lidy* ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 03 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 619 |
Thx, Bep. 't Is echt leuk (en niet moeilijk) om te doen, hoor! Ik vind 't echt zo leuk om steeds weer nieuwe dingen te leren, zeker als ze 't leven makkelijker maken.
![]() Ik probeer wel allerlei nieuwe dingen, maar ik ben echt geen ervaren breister/haakster. Nu heb ik vakantie en ben ik er heel veel mee bezig, maar als ik weer ga werken, dan is de tijd beperkt. Dit patroon was zo geschreven (van bottom naar top) en ik heb dan echt niet de ervaring om dat te veranderen. Eerlijk gezegd, wil ik dat ook niet, ik wil 't gewoon kunnen zoals 't er staat. ![]() PS. Ja, als ik weer eens naar de plaatselijke wolwinkel ga, neem ik deze tas mee. Kan heeeeeerlijk veel in!
![]() |
|
![]() |
|
Geerlig ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 Februari 2014 Locatie: Anna Paulowna Status: Offline Points: 4155 |
Mooie tas
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12158 |
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
heel mooi
|
|
![]() |
|
ik heb juist die emily ocker geprobeerd en ik kan het gat wel toetrekken met het draadje.
|
|
![]() |
|
Super!
![]() ![]() Ik heb 't in mijn eerdere bericht niet zo goed omschreven, zie ik nu. Die Ocker-opzet is om het gaatje dicht te krijgen. Wat ik bedoel met Magic Loop is dat je met een rondbreinaald met lange kabel breiwerk in het rond ook met heel weinig steken kunt maken en dat vind ik echt zó'n geweldige vondst! Hoe dat werkt, kun je hier zien (eerst gepraat, breien begint op ongeveer 58 sec.) : https://www.youtube.com/watch?v=1mqIqRdJc68
|
|
![]() |
|
Dank voor de complimentjes, Geerlig en bloem!
|
|
![]() |
|
hier is de ockermethode om een 'toe(gesloten)-gat' te krijgen en die is ook niet moeilijk http://www.youtube.com/watch?v=4Vkpqdea-6o beter gekend als de ziiieeeepmadam |
|
![]() |
|
Ik krijg de link niet open, Beppie! Not available, zegt 'ie. Dank je wel voor het meehelpen, maar raad eens?
't Is me gelukt, die gatloze opzet, ![]() Ben helemaal blij!
![]() |
|
![]() |
|
die is zelfs nog makkelijker, staan de steken ineens op de breinaald. bij de ziepmadam moest je eerst die steken haken en dan overzetten |
|
![]() |
|
Als 't makkelijker gemaakt wordt, kan zelfs ik 't!
![]() |
|
![]() |
|
Ien ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 10 December 2013 Status: Offline Points: 820 |
Ziet er leuk uit je tas.
Verder praat ie abacadabra voor mij... Zo ervaren ben ik niet. En nog zat te leren zo te zien ![]() |
|
![]() |
|
Ik ook niet, Ien. Houdt 't spannend!
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |