Opzetlossen |
Reageer |
Autheur | |
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 Januari 2013 om 10:13 |
Ik had deze tip al eerder gegeven en nu weer ergens in een andere rubriek.
Als je heel veel opzetlossen moet maken en in patroon gaat haken, neem dan een apart bolletje voor de opzetlossen en begin met patroonhaken bij de eerste losse. Dan kun je aan het eind teveel lossen uithalen of te weinig lossen erbij opzetten. Je kunt bij het tellen tientallen aangeven met kleine veiligheidspeldjes of lusjes van garen (die je later wegknipt). |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Semmama
Hobbywonder Lid sinds: 25 Januari 2013 Locatie: Zuid-Holland Status: Offline Points: 801 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is inderdaad een handige tip, ik tel me iedere keer rot.
Dank je.
|
|
Net begonnen en nu al verslaafd.
|
|
hhoekstra
Duizendpoot Lid sinds: 01 Maart 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 274 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik haak gewoon te veel opzetlossen en het restant knip ik af en haal een stukje uit en klaar.
|
|
Hanny
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik gebruik mijn eigen tip ook niet, stel je voor, weer een extra draadje weg te werken. Ik zorg dat ik een behoorlijk stuk draad aan de lossenketting heb hangen en tegen het eind van de eerste toer van het haakpatroon kijk ik al vooruit of ik teveel of te weinig lossen heb. Teveel? Dan haak ik er hier en daar twee samen. Te weinig, dan wurm ik de haaknaald in de eerste losse en haak er een paar bij. Twee of drie teveel kunnen als laatste stokje gebruikt worden, als dat zo uitkomt.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |