Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

oude doos

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: oude doos
    Posted: 25 September 2014 om 17:05
En... Bep, ik loop altijd met omtrekkende bewegingen naar binnen hier thuis want m.n huisband zit altijd met argusogen te kijken wat ik NU allemaal weer heb meegenomen uit die troepwinkels......tmeeste gaat op een stapel op m.n rommelkamer....heet niet voor niets zo toch ;-)
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 17:03
Hahaaaa...kunnen ze ook gecremeerd worden denk je ..de haaknaalden bedoel ik dan...ja, JIJ begon hoor LW
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 16:10
Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

Hier nog zo'n ''oude doos''...jullie brengen we wel op een idee zeg..kom ik vanmiddag in de kringloop, op zoek naar een houten fotolijstje..zie ik in de bak met naaitroepkes deze juweeltjes...:
2 etuikes met naaispullen enplus een doosje dmc-garen, incl 2 haaknaalden voor slechts 40cts....het zwarte etuitje deed 60ct en het rode, mét rits 1 joero...ben je dan een gelukkeling ofniet ??!!

Haaknaalden, dat is zo'n zeldzaamheid bij de kringloop, volgens mij laten al die omaatjes zich begraven met hun haaknaalden
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 16:07
keigelukkig en dan ben ik geneigd om 's anderendaags terug te rijden om te zien of er nog van die dingeskes liggen. Ik zou er mijn bed wel willen maken om zo zeker niets te moeten missen.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 29 Juni 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3778
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 15:34
Hier nog zo'n ''oude doos''...jullie brengen we wel op een idee zeg..kom ik vanmiddag in de kringloop, op zoek naar een houten fotolijstje..zie ik in de bak met naaitroepkes deze juweeltjes...:
2 etuikes met naaispullen enplus een doosje dmc-garen, incl 2 haaknaalden voor slechts 40cts....het zwarte etuitje deed 60ct en het rode, mét rits 1 joero...ben je dan een gelukkeling ofniet ??!!

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 08:35
Wat leuk, die oude dingen. Zuinig op zijn, ik was altijd veel te veel van het weg doe type, zo jammer.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 September 2014 om 02:01
die houten klosjes heb ik ook nog. en daar zit nog echte 'draad' op. Zo hard dat als je het met je hand gewoon wil doorbreken dat je er je vinger bijna mee doorsnijdt. Die klosjes kregen wij vroeger als kind met ofwel nageltjes ingeklopt ofwel van die krammen, om te kunnen punniken. Ik denk niet dat ze dat nu nog verkopen van die houten klosjes met draad.
Mijn vader maakte met die klosjes met behulp van een rekkerke en een lucifer een speelgoedje mee. Opdraaien en dan rolde het verder.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 19:44
Ik heb de (inmiddels overleden) Singer van mijn oma, die zat in zo'n meubel en in het bovenste laatje zit nog steeds . . . al haar naaigaren.
Ik heb het op kleur gesorteerd, het is tijdloos - niet ?
Oja linksboven, je kunt ze amper zien liggen twee klosjes met van dat elastiek mee naaigaren, ik durf er amper naar te wijzen - bang dat
het uit elkaar valt.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 19:08
oh wat leuk!
heb zelf zo n oude trekbak naaidoos op pootjes en probeer daar ook oude spullen in te krijgen, heb al oude spelden in een blikken doosje, houten garen klosjes enz, gewoon tussen mn heden daagse naai doos zooi
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 16:30
Ik denk ook dat het brochespelden zijn . De platte bovenkant wordt dan gebruikt om iets op te klikken een naam of iets anders waaraan je herkenbaar bent Wij hadden vroeger wel van die naam spelden .

Ik dacht eerst nog aan een kiltspeld .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 15:42
daar had ik nog niet aan gedacht aan brochen.
Je moest eens weten waar ik het in gedachten allemaal voor laten dienen heb
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 15:13
Nee, ik denk om broches mee te maken. Zie je niet dat de spelden heel mooi zijn ??? En dan dat brede stuk daar heb je wat mee houvast op
om er iets op te maken.
Ik dacht eigenlijk dat dit een onderwerp werd om oude dozen te laten zien LOL ik zal zo ook eens zo'n foto maken.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 14:11
Volgens mij zijn het toch veiligheidsspelden, zo te zien!? Wel leuk dat je deze dingetjes allemaal hebt gekregen. Wij hebben hier ook nog zo'n doos met allerhande dingetjes van vroeger erin.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12086
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 September 2014 om 14:04


spullen die ik 20 jaar geleden van mijn grootmoeder heb geerfd, en in een koekjesdoos bewaar.






weet er iemand wat dit is?

ik dacht aan vooroorlogse veiligheidsspelden maar ik weet dus niet wat het echt is.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns