Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Oudejaarsavond

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Oudejaarsavond
    Posted: 28 December 2017 om 10:00
Wat zijn jullie plannen of bezigheden op Oudejaarsavond?

Mijn vader komt bij ons Oudejaarsavond vieren en zal blijven logeren. Hij kan best een verzetje gebruiken. We zullen die avond gezellig in de kamer doorbrengen met spelletjes als triominos en misschien sjoelen, een TV-programma als afwisseling en vooral lekkere hapjes.

Omdat hij vanwege gezondheid geen oliebollen wil eten en het voor mijn man ook niet hoeft, ben ik van plan een lekker rond alternatief te maken. Ik ga soesjes bakken en die met een kwarkmengsel met geweekte krenten vullen. Daaroverheen wordt kokos gestrooid. Dus hebben we toch gezellige witte bollen op tafel staan. Ook zal ik nog verse appelflappen bakken.

We heffen om 24.00 uur het champagneglas met eigen gemaakte witte bessensap uit de diepvries van eigen oogst. Daarna steken we (als het niet te hard regent) buiten de vuurpot aan waar restjes klushout verbrand worden tot vruchtbare as voor het nieuwe seizoen.

Het gesprek van de avond zal waarschijnlijk zijn nieuwe auto zijn die hij morgenochtend op mag gaan halen.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 10:47
Klinkt erg gezellig! En die soesjes, jummm

Ik ga oud en nieuw waarschijnlijk bij vrienden doorbrengen. Wat we precies gaan doen is nog onbekend
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 11:42
Rustig aan doen en oliebollen en flappen zelf maken en heel saai op een normale tijd naar bed . . .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 11:55
Ook hier rustig aan .

Deze keer geen eigengemaakte oliebollen en flappen .
TV kijken denk ik .

Wel het jaar uitzitten . Als we dat niet doen ,is het te link i.v.m. rieten daken , want ja volgens de A.P.V. mag er binnen 150 m geen vuurwerk afgestoken worden ,maar wat zegt dat tegenwoordig ? . De gemeente maakt zich alleen maar belachelijk ,als er toch niet gehandhaafd wordt . Trouwens hoe moeten ze handhaven ? Er is hier een soort buurt app ,maar wie zit er te wachten op stenen door de ruiten .

Iedereen een fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2018
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 12:11
Zoals andere jaren, gewoon het met z'n tweetjes gezellig maken.
Misschien tv kijken, misschien een spelletje doen.

Maar ik zie er als een berg tegenop.
Ze zijn nu al aan het knallen hier in de buurt.
Naast mijn huis is een poort, dat knalt lekker hard.
Na iedere knal val ik weg.
Zit nu steeds maar met oordoppen in.
Maar of dat met oudjaarsvuurwerk genoeg is?
Dan ook maar bouwoorkappen op.
Maar dat maakt de conversatie niet makkelijker.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 12:58
Ohh ja dat vuurwerk. Voor jou is dat nu nog veel erger, kan me dat bijna niet voorstellen. 
Ik snap de lol niet van dat geknal. Die sierpijlen en ander siervuurwerk zijn mooi, maar de rest..
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 15:28
Wat asociaal gedrag van een paar enkelingen toch teweeg kan brengen onder mensen... Het afsteken van vuurwerk is VERBODEN tot aan oudejaarsdag. Maar wat heeft een verbod zonder handhaving voor zin. Onze buren gaan elk jaar naar een vuurwerkvrij vakantiepark. Geef ze eens ongelijk.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 15:56
Een vuurwerkvrij park is een idee ,maar ik vind het achterlaten van het huis erg link .

Er is al eens brand geweest in een rietgedekte villa in de buurt en mijn handwerkwinkel is al eens uitgebrand .

Tot 2 jaar terug stond hier altijd een afvalbak plus bankje in de hens gelijk met een stuk heg .Er naast stond een bak met zand/zout vanwege de gladheids bestrijding , we wonen aan het begin van een helling , daar ging ook altijd een lading vuurwerk in ,ook die is weggehaald .

Ze voorspellen regen met de jaarwisseling . Ik weet niet of je daar blij mee moet zijn ,het moet toch op dan de dagen /weken erna maar .


Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 18:31
Een huis met een mastiek dak laat je veilig alleen. Daarnet kwam de andere buurvrouw vertellen dat ze ook weggaan. Aan mij de verantwoordelijke taak om post, plantjes en cavia's te bewaken. Omdat er regen voorspeld is, verwacht ik eerder dat ze vroeg op de avond beginnen dan dat ze het vuurwerk bewaren tot na nieuwjaar.

Back to Top
geerke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 13 Mei 2011
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 796
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2017 om 19:19
Gezellig thuis blijven bij de open haard ,en genieten van de oliebollen appelflappen en een glaasje wijn ,kan ook heel gezellig zijn .
Wij hebben er met de kerst voor het eten 30 over gehad kinderen ,kleinkinderen en vrienden .
Dus nu even van de rust genieten .
Vuurwerk zie je hier niet in de dorpen ,alleen in de grote steden Toronto enz .
Het is bar koud vandaag -27 Brrr ..., waar je wel aan wend hoor! Wel jammer voor de kinderen want je kan echt niet lang buiten zijn ,je zal bevriezen .

Wens jullie allen een Happy , gezond en voorspoedig Nieuw Jaar toe .

Hartelijke groet ,Geerke
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2017 om 12:00
Heel gezellig in mijn zetel met handwerk en koffie met een scheutje ...van iets lekkers in ,een doosje pralinnekes ,want die moeten op he ,tv op iets moois ,hoop ik en om 12u aant raam naar al het vuurwerk kijken en dan bed in ...en niet kunnen slapen van al die rommel die ik gegeten heb haha🎉🎉🎉🎉
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2017 om 12:03
He geerke jij woont in Canada en op tv zeggen ze juist dat het daar zo koud is ,dan kan je toch niet buiten komen,hoe gaan jullie naar het werk of winkel ?.het is er wel mooi voor kerst
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2017 om 14:14
gewoon gezellig met z'n tweetjes bij de pellet kachel. tv aan wijntje erbij, haak/brei werkje in de hand, wat wil je nog mee
oant Sjen
Back to Top
Annita View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 04 Januari 2011
Locatie: Katwijk aan Zee
Status: Offline
Points: 772
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Annita Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2017 om 17:57
Blijf gewoon lekker thuis. Lekkere hapjes erbij met een breiwerkje. Wachten tot de "oorlog" voorbij is wat vuurwerk betreft, en dan naar bed. Op de pubers ga ik niet zitten wachten! (18, 19 en 21 jaar)
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2017 om 21:05
@Pareltje: je hebt verschillende soorten kou.
Ik heb in Lapland ooit met -32 buiten rondgelopen, wel ingepakt, maar heel erg koud vond ik het niet, heb eerst een andere thermometer opgezocht om te zien of die eerste wel werkte.
Daar was een droge kou, die fijner aanvoelt dan de Nederlandse natte kou. Hier was het vandaag 1 boven nul en ik vond het ontzettend koud.

Ik moet nieuwjaarsdag om 10.00 uur beginnen op het werk, dus ik zit mijn tijd uit tot ongeveer 0.30 en duik dan in mijn nest.
In verband met de goede voornemens wil ik de eerste werkdag eigenlijk gewoon direct op de fiets naar mijn werk gaan, dus dan moet ik uiterlijk 9.20 wel vertrekken.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 19:02
Wij blijven gezellig samen thuis. Maar dat komt ook omdat onze 3 katten het vuurwerk erg eng vinden en dan laat ik ze niet graag alleen.
Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 19:09
Ik wens allen een fijne jaarwisseling.

Alles wat wenselijk is voor jullie en voor allen die jullie lief en dierbaar zijn voor het nieuwe jaar.

Ik ben er dinsdag weer.



Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
geerke View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 13 Mei 2011
Locatie: Canada
Status: Offline
Points: 796
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geerke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2017 om 19:23
Hoi Pareltje

Ja hoor we gaan gewoon naar buiten,verder met auto .
Anders zal je geen boodschap kunnen doen en zal niemand naar zijn werk kunnen .
De wegen zijn ook nu weer goed begaanbaar en hier zijn ze er op ingesteld met al de Trucks met grote schuivers er voor .
Alles wend ,maar het is ook de wind die het zo koud maakt ,al is het -27 kan het aanvoelen als -34.Nu schijnt heerlijk het zonnetje en het is heerlijk rustig ........geen knal te horen .
Goeie jaarwisseling

Groetjes ,Geerke   
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2017 om 08:51
Hou het warm geerke 🎈🎉🎄
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2017 om 09:19
Wij barricaderen de kattenluikjes rond 16.00 uur en leggen fleece kleedjes en -mandjes onder de bank en de bedden. Om 0.00 uur zijn de katten even niet aanspreekbaar, al zitten wij opvallend gewoon te doen met de tv hard aan. Dan vluchten ze voor een uurtje. We hebben geen echte maaltijd gepland, maar snacken het oude jaar uit en het nieuwe in. Ik neem Andere tijden over 30 jaar Nederlands weer op en van BBC Into the Woods, we kijken naar allerlei opgenomen series en/of films en naar Yoep van het Hek. Terwijl ik zit te breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns