Pannenlappen haken - dubbelzijdig ! |
Reageer |
Autheur | |
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 20 April 2013 om 11:25 |
Het is misschien al een oud boekje (ik ben de haakboekjes uit de bieb aan het doornemen).
Pannenlappen haken makkelijk, snel en dubbelzijdig Herbert Justen Ook als je niets met pannenlappen hebt, het leuke ervan vind ik, dat alles dubbelzijdig wordt gehaakt. Ik wist niet eens dat dat kon ! En ik dacht dat is misschien ook wel handig, die techniek, voor bijv een tas, deken, ...., dat het dus dik is en de voorkant bijv een granny maar toch dichthaakwerk door de acherkant. Dus misschien een tip voor de liefhebbers. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23669 |
Post Options
Thanks(0)
|
Onze bieb heeft het niet, ik heb net de catalogus bekeken, maar als je de naam Herbert Justen googelt, zie je een aantal online winkels die het boekje verkopen. Bol.com, walhalla etc. Het kost € 9,95.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Grappig die pannenlappen. Ik vraag me af met welk type garen je die best maakt. Wol, katoen,.. of maakt dat niets uit?
|
|
Grx
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23669 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat katoen beter isoleert, als je ze echt wilt gaan gebruiken.
Ik heb geregeld aangebrande pannenlappen, dus ik houd me maar aan de goedkope van Zeeman. |
|
wat rozengeur. |
|
Oepske
Hobbyguru Lid sinds: 31 Maart 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 1291 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb nog nooit zelfgemaakte pannenlappen gebruikt, maar ga dat wel eens uitproberen.
Als ze niet tegen de warmte kunnen, ga ik ook maar eens langs bij Zeeman :).
|
|
Grx
|
|
Magtelt
Post Options
Thanks(0)
|
Mijne kunnen wel tegen warmte, maar niet tegen de vlam waar ik ze per ongeluk in laat hangen. Mijn man vraagt, als hij brand ruikt, of de pannenlap medium of gaar is.
|
|
wat rozengeur. |
|
Oepske
Post Options
Thanks(0)
|
Hihi, eerder goed gebakken.
|
|
Grx
|
|
Cully
Hobbyguru Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
Post Options
Thanks(0)
|
Pannenlappen worden van katoen gemaakt.
Naast het in brand vliegen van wol, vermoed ik dat katoen de warmte minder snel geleid. |
|
Oepske
Post Options
Thanks(0)
|
OK, dankjewel Cully. Ik ga een paartje in katoen te maken.
|
|
Grx
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |