patronen drops |
Reageer ![]() |
Autheur | |
1928ida ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 27 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 19 Augustus 2013 om 20:11 |
ik zoek bij drops altijd naar patronen. het valt me op, dat heel veel patronen met rondbreinaald wordt gebreid. ik vind dit persoonlijk nogal ingeweikkelder dan met 2 naalden. heb patroon 147-2 uitgezocht, maar bij het doorlezen (in het meebestelde breiboek), breekt het zweet me uit. ik ga het wel proberen, anders zoek ik een makkelijker patroon, voor gewoon 2 nldn.(ik brei maat L)
hoe is jullie ervaring met rondbreien?
|
|
![]() |
|
bloem ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8336 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
geweldig. ik heb geen last meer van mijn schouder
|
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Het is even doorzetten maar daarna wil je niet anders meer....... succes.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
1928ida ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 25 Juli 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 27 |
ik hoop dat je gelijk hebt.
|
|
![]() |
|
ah, dat zou voor mij ook iets zijn, want ik mankeer ook nogal het één en ander lichamelijk. dus ik zal op een rustig moment de "draad" weer oppakken.
bedankt voor de reacties.
![]() |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Heerlijk !!!.Geen naden meer ,Meestal alleen recht breien de av pen vervalt .
|
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Ik brei erop alsof ik gewoon op 2 naalden brei, werkt sneller, je steken glijden nl makkelijker. Tevens bij grotere werkstukken heb je niet dat je steeds dat zware geheel moet tillen dat ligt dan op je schoot :)
|
|
![]() |
|
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Met een rondbreinaald breien was steeds een gevecht hier. Geen houvast en alles lijkt rond te zwieren.
![]() |
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
dit is een super filmpje om het te leren. Gewoon met je spullen er voor gaan zitten en na doen.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Bij de Beekbergse wolhal zijn 60 cm lange breinaalden te koop, in een paar diktes rond nummer 4. Ze kunnen niet verstuurd worden, neem ik aan. Ze kosten iets van € 7,95 per paar.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
ik zie heel veel goeie raadgevingen. als het nu niet meer lukt, zal het nooit lukken. heb ook de youtube-link gekeken. bedankt allen.
|
|
![]() |
|
Jo Bateau ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 09 Maart 2013 Status: Offline Points: 212 |
Een mevrouw in Utrecht liet mij zien hoe zij averecht breit met een rondbreinaald. Zij deed het op een andere manier dan op het bovenstaande filmpje. Ik weet alleen niet meer hoe.
Weet iemand wat ik bedoel???? Groeten Jo
|
|
Groeten Jo
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
http://www.brigitte.de/wohnen/selbermachen/stricken/linke-maschen-stricken-1158872/
Hier heb je een heleboel filmpjes met averecht breien. Op de manier van het filmpje in dit topic lukt het mij absoluut niet., krijg kramp in mijn vingers. Ik had oorspronkelijk nog een ander duits voorbeeld, maar dat vind ik niet meer. Als je al deze filmpjes goed bekijkt dan zie je dat iedereen het anders doet. Zelf ga ik met mijn vinger met de draad naar beneden en sla zo de draad om de naald. Mijn kleindochter van 12, die ik het geleerd heb, draait min of meer met de naald om de draad. Zij vindt dat handiger. Onthoud goed, er is niet een manier, iedereen heeft zijn eigen manier!
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Lady JB ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 06 September 2013 Locatie: België Status: Offline Points: 165 |
Het is eventjes wennen... maar er zijn toch wel wat voordelen aan.
- Geen breinaalden die overal tegenaan botsen (kussens, leuningen, honden die per sé tegen jou willen liggen). - Het werk rust op je schoot, draait gemakkelijker en is minder belastend voor de armen. - Je kan over grotere lengtes werken Heb me een set 'interchangeables' aangekocht, waar je de naalden en kabels kan combineren naar hartelust. Ook handig om je werk te bewaren ('stopjes' op de uiteinden van de kabel).
|
|
![]() |
|
ben er aan begonnen, maar vanwege een "mankement" aan l. hand, voorlopig even geen breien voor mij. als ik weer zover ben, gewoon verder proberen.
bedankt voor je reactie trouwens.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |