|
Reageer ![]() |
Autheur | |
SupernovA ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 06 April 2010 Status: Offline Points: 11 |
![]() Posted: 23 April 2010 om 16:43 |
Ik vraag me iets af. Veelal zijn de haakpatronen die ik tegenkom op internet, uitgeschreven met verder een foto van het eindresultaat erbij. Ik heb best veel moeite met het lezen van die patronen. Ik heb op de wensite van Jessica Tromp patronen gevonden die getekend zijn, waardoor ik eigenlijk direct doorheb hoe het patroon in elkaar zit. Wat ik me nu afvraag is; hebben meer mensen dit? En zal ik na verloop van tijd toch de uitgeschreven patronen begrijpen? Ik heb een heel leuk patroon gevonden van een muts met kattenoortjes. Helemaal top, maar misschien voel je'm al aankomen, een uitgeschreven patroon. Ik heb wat pogingen gewaagd, maar iedere keer werd dat niets. Ben wel benieuwd of dit weer zo'n gekke tik van mij is, of dat meer mensen dit herkennen. |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
![]() |
Halo Supernova uitgeschreven patronen zijn echt niet moeilijk hoor, gewoon een paar keer lezen en dan haken zoals het er staat, maar welke patronen bedoel je van jessica tromp?
|
|
![]() |
|
SupernovA ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 06 April 2010 Status: Offline Points: 11 |
![]() |
Even als voorbeeldje deze link: http://www.jessica-tromp.nl/crochet_flower_stitch/crochet_fl owers_bloemen_haken_9.htm Dit werkt echt heel fijn voor me, ik zie meteen wat er bedoeld word en hoe. |
|
![]() |
|
sassa ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 05 Augustus 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5231 |
![]() |
Ik heb soms het omgekeerde voor, ik zie een schema en snap er geen yota van
![]() ![]() ![]() |
|
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">
![]() |
|
![]() |
|
Veerletje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 01 April 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 928 |
![]() |
Ik had de schema's ook eerst niet door... Maar nu doe ik ze best wel graag ^^
Gewoon doorzetten met de uitgelezen patronen! En anders... zoeken naar Japanse patroontjes, dat is altijd schemahaken :D (juist meestal een beetje zoeken naar wat je precies aant maken bent, want zo'n japanse uitleg...) |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() |
Misschien kun je het bij het lezen op ruitjes papier tekenen, met de symbolen die voor een getekend patroon gebruikt worden. Of je eigen verzonnen symbolen. Ik gebruik vaak de oude rekenschriften van mijn kinderen ook om kleurenschema's met kleurpotlood te tekenen, b.v. van patchworkhaaksels. Zo leer je zelf hartjes ed te ontwerpen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |