Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patronen voor demente bejaarden

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
binkie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer binkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patronen voor demente bejaarden
    Posted: 01 Oktober 2007 om 10:56

Ik werk 1x per week als vrijwilligster bij de handwerk-hobbyclub voor demente bejaarden. Er zijn een aantal dames die heel graag breien, meestal nog alleen rechts!! Nu ben ik op zoek naar hele simpele patronen, het niveau van de dames is vaak lager dan de kleuterschool. Wie heeft er voor mij nog leuke, maar simpele patronen liggen?? En de kinkkerzakjes en pennenzakjes hebben we al zo vaak gemaakt. Ik ben echt op zoek naar iets anders, iets wat voor de dames leuk en makkelijk te maken is. Alvast bedankt voor de moeite.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 11:41
Simpel beertje: Nld 2. Lijfje 20 steken opzetten, 3,5 cm breien, splitsen, 2 pootjes nog 1,5 cm doorbreien, draad door de steken halen en aantrekken, pootjes en lijfje dichtnaaien, vullen, op 2cm vanaf de opzet een draad door het halsje halen en licht aantrekken. Bovenkant "vierkant" dichtnaaien, zodat vanzelf oortjes ontstaan of naar keuze oortjes haken over 4 steken. Voorpootjes: 6 steken opzetten, na 1 cm draad door de steken halen, aantrekken en pootje bijna dichtnaaien, vullen en aan het lijfje naaien. Gezichtje borduren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 11:47
Groter beertje: Nld 2,5 30 steken opzetten, 8 cm breien, splitsen en de pootjes na 4 cm afkanten. Voorpootjes 15 steken, na 3,5 cm afkanten. Dichtnaaien, vullen; voor het halsje een draad doorrijgen op de helft van het lijfje, 4 cm dus. Gezichtje op borduren, strikje om de nek. De verhouding kop/lijf/achterpoten is telkens 1/3 van het geheel, de voorpoten zijn iets kleiner, je kunt hem dus met dikkere pennen breien en dan de lengtes aanpassen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Edith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 12:01
We hebben hier ook het konijn uit proeflapjes gehad. Is dat niets voor ze?
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 12:01

Hallo Binkie, we hebben ook nog een heeeeel simpel konijntje dat is gemaakt van een vierkant lapje. Als je je emailadres doorgeeft zal ik het naar je mailen.

Wellicht moet je wel helpen met het vullen, maar verder is het heel simpel.

groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
knipmutske View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer knipmutske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 13:58

De gevlochten bal van dit forum is dat niet wat???

Zijn alleen 6 lapjes van +- 20 cm lang en 20 steken breed

Het vlechten kunnen jullie dan zelf doen,ik heb zo,n bal

namelijk ook bij een bejaarden centrum gekocht.

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 14:28
De 'gewone 'ballen van een rechte lap, al dan niet met strepen, zijn ook heel leuk en makkelijk. Echte beginnersdingen voor mensen die nog wel netjes - vaak op de automatische piloot- kunnen breien, maar geen patronen meer lezen of uitvoeren. Datzelfde geldt voor de poppetjes
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
breioma View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breioma Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 14:52
Een kindermutsje van een rechthoekige lap,achternaad en bovenkant dichtmaken en om de pun.ten een koordje doen.Dan heb je twee oortjes bovenop.
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 16:42

Originally posted by Edith Edith wrote:

We hebben hier ook het konijn uit proeflapjes gehad. Is dat niets voor ze?

Zat ik ook aan te denken, was heel erg simpel, maar heel erg leuk.

Back to Top
binkie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer binkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 20:52
Originally posted by Josl Josl wrote:

Hallo Binkie, we hebben ook nog een heeeeel simpel konijntje dat is gemaakt van een vierkant lapje. Als je je emailadres doorgeeft zal ik het naar je mailen.

Wellicht moet je wel helpen met het vullen, maar verder is het heel simpel.

groetjes, Joke

Back to Top
marjolein24 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein24 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 21:42

Originally posted by breioma breioma wrote:

een kindermutsje van een rechthoekige lap,achternaad en bovenkant dichtmaken en om de pun.ten een koordje doen.dan heb je twee oortjes bovenop.

twee pompoentjes op de hoeken en je hebt mijn poppenmutsje!

Marjolein
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 22:49
schandalig genoeg staat et konijntje nog steeds niet op mijn site (beetje druk met andere zaken tegenwoordig_ maar voorwie hem zo snel niet kan vinden, hier is nog een keer de link :
http://www.artsy-fartsy-mama.com/index.php?itemid=162
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breimuis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 23:54

Deze is wel eenvoudig om te breien maar misschien wat moeilijker om in mekaar te zetten of toch niet?  Moet je hem wel eerst even vertalen

http://geobabe.livejournal.com/227621.html

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2007 om 16:07

Jaaaa Heleen, die bedoelde ik in mijn post naar Binkie.

Groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
tyzy View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tyzy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 07:44

Bij ons hebben wel ook wel eens een zeehondje gebreid, een vierkant lapje, schuin dubbel gevouwen, de twee rechte hoekjes naai je dan net niet mee, zodat die open kunnen staan als vinnetjes.

http://www.berroco.com/exclusives/monty/monty.html is een muis van een vierkant gebreid lapje.

(Ik werk ook met dementerende ouderen)

Groetjes,

Corina

Back to Top
giggle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer giggle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 10:29

Leuk al die patroontjes.

Ik werk o.a. met ouderen die zeer slechtzien, maar nog wel graag zouden willen breien. Misschien is dit ook een idee voor hen.

En mijn collega's, die met dementerende ouderen werken, kunnen deze patronen ook wel gebruiken.

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 11:07

Die makkelijk te maken muisjes zijn ook erg leuk. Heb het patroontje toch ook maar opgeslagen.

groetjes, Joke

Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Oktober 2007 om 11:11
Als ik binnenkort weer even tijd heb (werk nu nogal veel) wil ik zowel het konijntje als het muisje en het poesje op mijn site gaan zetten. Het zeehondje snap ik nog niet helemaal, maar dat vogel ik ook nog wel uit. Wel leuk natuurlijk als je met een groep /klas 'beginners' allemaal van ene zelfde proeflapje iets anders kunt maken. 
Back to Top
binkie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer binkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2007 om 10:46
Hallo alle dames die op mijn vraag gereageerd hebben. Allereerst bedankt voor jullie reacties en patronen. Ik heb van de week het simpele konijntje zitten maken om te kijken of het echt zo simpel was. En inderdaad, een kind kan de was doen. Ik zal hem maandag meenemen naar mijn werk en ik weet haast wel zeker dat de dames heel enthousiast zullen zijn. Het zal voor hen leuk zijn om weer eens wat anders te kunnen breien. Joke, bedankt voor je tip!! En nu ga ik proberen om het beertje van Magtelt te breien, kijken of deze net zo simpel is om te maken. En intussen hoop ik dat julie verder gaan speuren naar simpele patronen voor mij.
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2007 om 15:46

Binkie, dat gaat best wel lukken.

Een dikke knuffel voor "jouw" bejaarden,

liefs, Joke

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns