Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patronen voor demente bejaarden

Reageer Reageer Pagina  123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
binkie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer binkie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patronen voor demente bejaarden
    Posted: 01 Oktober 2007 om 10:56

Ik werk 1x per week als vrijwilligster bij de handwerk-hobbyclub voor demente bejaarden. Er zijn een aantal dames die heel graag breien, meestal nog alleen rechts!! Nu ben ik op zoek naar hele simpele patronen, het niveau van de dames is vaak lager dan de kleuterschool. Wie heeft er voor mij nog leuke, maar simpele patronen liggen?? En de kinkkerzakjes en pennenzakjes hebben we al zo vaak gemaakt. Ik ben echt op zoek naar iets anders, iets wat voor de dames leuk en makkelijk te maken is. Alvast bedankt voor de moeite.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2007 om 11:41
Simpel beertje: Nld 2. Lijfje 20 steken opzetten, 3,5 cm breien, splitsen, 2 pootjes nog 1,5 cm doorbreien, draad door de steken halen en aantrekken, pootjes en lijfje dichtnaaien, vullen, op 2cm vanaf de opzet een draad door het halsje halen en licht aantrekken. Bovenkant "vierkant" dichtnaaien, zodat vanzelf oortjes ontstaan of naar keuze oortjes haken over 4 steken. Voorpootjes: 6 steken opzetten, na 1 cm draad door de steken halen, aantrekken en pootje bijna dichtnaaien, vullen en aan het lijfje naaien. Gezichtje borduren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru