patronen voor demente bejaarden |
Reageer ![]() |
Pagina <123> |
Autheur | |
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik ontdekte later dat het kleinste beertje op pen 2 moet, niet op 2,5. Sorry.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
binkie ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7 |
Hee Joke, dat breien gaat me zeker wel lukken, maar ik weet niet hoe ik dat gezichtje moet borduren!! het zou fijn zijn om een voorbeeld van zo'n berengezichtje te hebben. Heb je misschien een suggestie voor mij??? En die dames.....die knuffel ik elke week, ze zijn ook zo verschrikkelijk lief. Groetjes van Carla, doeg!! |
|
![]() |
|
Josl ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
Hoi Carla, het beertje is van Magtelt. Magtelt, kun jij Carla helpen?? Leuk idee om vanalles te verzinnen wat je met één maat lapje kunt maken. groetjes, Joke |
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Als je de nek hebt gevormd maak je de neus precies in het midden, dus over de draadjes van twee rechte steken,
twee dwarssteken, je laat een lange draad hangen voor de bek en met de andere draad vorm je op dezelfde manier de ogen, 2 of 3 naalden hoger en 2 steken vanaf het midden. Vanuit de neus vorm je een steek recht naar beneden over 1 naald en dan twee "smiley's" als mond. Ik steek de draden er altijd in en knip hem vlakbij het hoofd af en knijp in het hoofd tot je hem niet meer ziet. Hij heeft vanzelf puntoortjes, maar je kunt ze ook haken of breien over drie steken, twee afkanten en daarna de laatste steek afkanten. Met lange oren is het een haas en met langere puntoortjes een kat. Als je bij de pootjes begint en op het hoofd de steken samenbindt, is het een popje. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
binkie ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7 |
Hoi Magtelt, dank je wel voor je uitleg!!! Ik denk dat het nu wel zal lukken. Hee Joke, het konijntje was op mijn werk een groot succes!! Er zijn al een aantal dames die eraan begonnen zijn. Leuk om te zien hoe enthousiast ze nog kunnen reageren. En voor ons vrijwilligers is het leuk om weer eens wat anders met ze te maken.
|
|
![]() |
|
veertje ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 278 |
wat leuk die patroontjes gemaakt van vierkante lapjes.
niet alleen voor de bejaarde dames. leer op dit moment mijn schoondochter breien. recht en averecht , opzetten en afkanten. ze heeft inmiddels twee konijntjes af en is zo trots als een pauw. ze gaat nu beginnen met het katje. erg leuk om te doen. veertje |
|
veertje
|
|
![]() |
|
Josl ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 12 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7221 |
Binky, ik ben blij dat er nu weer zoveel (alleen dames??) mensen aan de slag zijn en er plezier in hebben. groetjes, Joke |
|
Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?
|
|
![]() |
|
Hee Joke, Ik kom net weer van mijn vrijwilligerswerk en de meeste dames zijn zo enthousiast over het konijntje, dat ze deze allemaal willen breien. Dus nu worden er allemaal konijntjes gebreid in allerlij kleuren en formaten. Maar ze worden allemaal met heel veelliefde en plezier gemaakt. leuk hoor, dat zo'n simpel patroon zo'n groot succes is. Hee Veertje, leuk dat jij je schoondochter leert breien. De jeugd van nu leert niet meer op school hoe ze moeten breien, haken en borduren. Erg jammer. Ik heb geprobeerd om mijn dochter ook te leren breien, maar zij is links en ik rechts en dat is een behoorlijk probleem. Tot nu toe is het niet gelukt om haar te leren breien. |
|
![]() |
|
En ja Joke, bij ons zijn er alleen maar dames op de maandagmiddag handwerk-hobbyclub. Maar het lijkt mij enig als er ook een aantal mannen bij zouden zijn, maar die gaan liever naar de knutsel en tuinclub. Maar wie weet, komt er ooit een man die wel van breien en borduren etc houdt. Alleen vrees ik dat we daar heeeeeeeeeel lang op moeten wachten.
|
|
![]() |
|
Hoi Binkie, misschien zou je het de mannen gewoon eens moeten laten zien en vragen of ze dit ook zouden willen. Er zijn tenslotte ook dames die biljarten en knutselen met hout en zo. groetjes, Joke PS: stuur eens een fotootje als er een aantal konijntjes klaar zijn?? |
|
|
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
Binkie, heb je al foto's? Ik ga eens even zo'n piepklein beertje proberen. Die poes is ook schitterend trouwens.
|
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
moeder van ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 12 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 340 |
Ik brei met de kinderen nog wel eens een kaboutertje. Gewoon een lapje met een kleur voor de voeten, overgaan in een kleur voor de broek, eventueel een 2 pennen riemkleur, de trui, daarna een kleurtje voor het gezicht, en als laatste de muts. In de muts wel gaan minderen anders wordt het geen puntje. In elkaar zetten en de armen en benen vormen en een dasje maken (1 toer lossen) en je kabouter is klaar. Oh ja de ogen enzo nog even.
|
|
~~~~~~~~~~~~~~
Groeten Debby ~~~~~~~~~~~~~~ |
|
![]() |
|
Meia ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4244 |
Ik heb een wit beertje gemaakt, een foto staat bij mijn krans
![]() ![]() |
|
All you need is love.
![]() |
|
![]() |
|
Ik kreeg een kerstkaart met een zelfgemaakte sleutelhanger van een laars, dat kon ik niet op me laten zitten, snel een wit beertje gebreid, versierd met pailetten, gouden koordje aan de kop, dat kon zo mee met de retourkerstkaart.
In mijn berenperiode heb ik wel eens bij elke kerstkaart een vilten of gebreid beertje gedaan, iets van 60 stuks. En de kerstkaarten waren een foto van een van de katten in kerstsetting. Dit jaar hebben we voor het eerst in 16 jaar gewone kaarten. De puf was er een beetje uit. |
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
TYZY het is een muisje geen zeehondje
|
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
ja ja op zoek naar het ene kom je wat anders tegen, vierkante lapjes breien, en wat wordt het een olifant, schaap, eend, leeuw, muis, babypopjes dus dames wie belangstelling heeft. groetjes Tineke |
|
![]() |
|
Tineke, is dit een boekje of ?? Ik mail je zometeen eventjes, anders stuur je dit misschien voor niets op (wellicht heb jij niet wat ik heb en kan ik jou blij maken). Groetjes, Joke |
|
|
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Graag Tineke,vorige keer heb ik het voorbij laten gaan,maar het toch wel handig. |
|
![]() |
|
Corrie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 April 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 5226 |
lijkt me leuk voor als ik weer naschoolseopvang ga doen dus kom maar op met die patroontjes zou ik zo zeggen , vast bedankt en groetjes Corrie
![]() |
|
Hou de eer aan jezelf
|
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
morgen dames ik ga nu op bed moet(mag) vannacht werken dus tot morgen groetjes Tineke |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina <123> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |