Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patronen voor sokken op rondbreinaald

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Priiny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 161
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priiny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patronen voor sokken op rondbreinaald
    Posted: 12 Januari 2016 om 11:04
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Weet of heeft iemand patronen liggen voor sokken op een rondbreinaald?
Ik heb er tot nu toe 1 weten te vinden op internet, maar zou het leuk vinden om verschillende soorten te breien. Echter ben ik niet zo handig met zelf patronen maken.
Heeft iemand tips?

Liefs

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12058
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 11:19
bij mijn weten kan je alle sokken op een rondbreinaald breien en er zijn er heel veel te vinden op het internet. gewoon sokken breien intikken

ik heb nog nooit geweten dat ze een patroon omschrijven als toer 1 naald 1, naald 2, naald 3 en/of naald 4 , naargelang je met 4 of 5 pennen breit.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 11:21
Nee maakt niet uit, je moet alleen weten hoe je "normale" sokken breit op een rondbreinaald, als je dat kunt en je kunt ook tellen
of je steken markeren, dan kun je de wildste sokken breien op jouw rondbreinaald.
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2012
Locatie: noordwijk
Status: Offline
Points: 5582
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 12:07
als je op de rondbreinld sokken gaat breien, zijn een paar korte naalden handig voor de hiel en de teen ( vind ik zelf he) gewoon middenachter beginnen en middenvoor de draad van de rondbrnld. voor minderen/meerderen zijn een paar steekmarkeerders handig
Back to Top
Priiny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 161
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priiny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 12:08
Oo dat wist ik niet! Dankjulliewel voor jullie reactie! Ga ik gelijk patronen opzoeken hihi dan is de keuze reuze :P
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14053
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 12:40
En als je dan sokken op de rondbreinaald gaat breien, zorg dan voor een naald van minimaal 80 cm, 1 m is nog beter. Als je dit nog niet zou weten je gebruikt de magicloop methode op deze manier. Gaat perfect.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Priiny View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2012
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 161
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Priiny Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2016 om 12:50
Dankjewel voor de tip Lidwina! Ik heb al een 80cm heerlijk zit je niet zo te rotzooien hihi
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns