Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon Crème omslagsjaal met rozen :)

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 15:43

Saskia: dat is persoonlijk. Ik brei nogal vast, dus brei de Saskia op pen 4,5

Zo 5 bollen crème zijn binnen en nu aan het werk. Ik heb ook rechte naalden gekocht maat 4,5 en ga proberen deze sjaal op rechte naalden te breien. Eens kijken of ik het toch kan

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 17:58
JA HET ZAL RUSTIG VANAVOND OP HET FORUM IEDEREEN VLIJTIG
AAN HET BREIEN EN/OF HAKEN
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 17:37

    ik kan het patroon ook niet lezen, heeft er iemand een leesbare versie voor mij?

alvast bedankt

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 21:53
Komt eraan!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Oktober 2011 om 22:06
hoi jips en lukt het om met twee nld te breien of hou je
het toch op een ronde

ik heb vandaag ook nog niet veel gedaan ben naar mijn zus
geweest en daar wat van het lekker weer genoten met onze
papa was het redelijk

en nu ga we wat breien of haken
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 09:37

Het is raar hè? Hoe iedereen op rechte pennen breit en op een rondbrei gaat proberen en ik nu op rechte ga proberen

Maar ja, het valt me niks tegen, het lukt en gaat nog redelijk snel ook.

Ik heb ook niet veel gedaan, zit op een cm of 12, maar moet nu een stukje uithalen omdat ik een foutje heb gemaakt
Maar ik zie het de hele tijd zelf, dus ga zo eerst een stukje uithalen en dan weer verder

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 09:57
Wow, je bent er al weer vroeg mee aan het breien Jips!

Je gaat als een speer met al je poncho's, wraps, omslagdoeken, etc. ;)

Ik ga binnenkort ook beginnen aan de gehaakte Kate-sjaal. Nog een paar bollen aqua blauw gevonden. Niet mijn smaak, maar wel leuk voor een verjaardag ofzo ;). Beste vriendin houdt van blauw...
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 10:50
hallo allemaal

de eerste verkorte nld is in aan tocht en ik be, nog geen
halve bol kwijt dus dat loopt goed

ik zal vandaag ook wat kunnen breien ik zit toch alleen
zoon is buiten met de vriendjes

en de man is gaan vissen dus ik heb het kot voor mij
alleen
daar kan ik eens van genieten een rustige zondag

aan de cape ben ik nog niet begonnen maar het komt wel in
orde de winter duurt nog lang ,we weten onze avonden wel
te vullen

en anders is er jips en magtelt als hulplijn die toveren
toch altijd iets te voorschijn
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 11:02

Ik zeg niks, ik denk dat ik me maar rustig hou tot de kerst, anders begint iedereen echt te mopperen!
Met de 2 verschillende CAL/KAL = iedereen nu wel druk en inderdaad de crème sjaal erbij.

Maar de ideeën bubbelen alweer hoor, Magtelt mailde me van de week een foto van een trui uit dat hema breiboek. Daar stond een hele leuke rand in met harten, die schreeuwen ook om in een omslagdoek gebreid te worden
En ga zo maar door.

Maar eerst verder aan deze 2 grote projecten

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 13:04
Ik heb een paar Sandra's met poncho's en omslagdoeken met bladwijzers klaarliggen, Jips, maar ik mail ze nog niet, anders word je tureluurs. Dat kan wachten tot je hier komt. Ik heb ook een rozenpatroon gevonden om in te breien, dat er op de foto ook echt rozig uitzag, dat ga ik straks wel scannen en naar je toe mailen voor de Hemadoek. Ik heb al twee pogingen gedaan om het op ruitjespapier met kleurpotloden na te tekenen, maar mijn telmechanisme is te stroef, twee keer de mist in. Dus ik moet het maar vanaf het plaatje proberen.

Ik had geen crème soft, maar wel wit en jeans, dus ik heb twee doeken tegelijk op de pen staan. Als ik aan de roos begin, doe ik het wel even met één doek tegelijk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
ladyken View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Juli 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1367
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ladyken Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 13:21
hoi magtelt

jij heb ook nog niet stil gezeten ik had ook een model
gevonden van een roos het stond in een oude sandra

maar veel te groot om het op de sjaal te zetten het stond
op een pull
dus nog effe wachten
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 13:58
Mijne is van april 2001. Een roos op de boezem en een roos op de buik. Ik dacht hem zonder de takjes met knoppen te breien. Iets van 40 steken bij 50 naalden. Of als je hem kantelt 50 steken bij 40 naalden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 15:42

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb een paar Sandra's met poncho's en omslagdoeken met bladwijzers klaarliggen, Jips, maar ik mail ze nog niet, anders word je tureluurs. Dat kan wachten tot je hier komt. Ik heb ook een rozenpatroon gevonden om in te breien, dat er op de foto ook echt rozig uitzag, dat ga ik straks wel scannen en naar je toe mailen voor de Hemadoek. Ik heb al twee pogingen gedaan om het op ruitjespapier met kleurpotloden na te tekenen, maar mijn telmechanisme is te stroef, twee keer de mist in. Dus ik moet het maar vanaf het plaatje proberen.

Ik had geen crème soft, maar wel wit en jeans, dus ik heb twee doeken tegelijk op de pen staan. Als ik aan de roos begin, doe ik het wel even met één doek tegelijk.

O magtelt en nu moet ik al die weken nog wachten???
Is prima hoor. Dan hebben we wat leuks om naar uit te kijken.

Wat lief dat je zo bezig blijft voor mij. Ik zal de opgeblazen roos uit de folder nog even proberen uit te tekenen.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 19:06
Jips ik heb je de Sandraroos gestuurd, en ook mijn getekende versie, jemig wat is tellen moeilijk, helemaal tot 10, Pfff!. Je hebt er drie tinten roze/rood en twee tinten groen voor nodig. En die heb ik natuurlijk net niet in soft. Ik vroeg me af of het mooi is om het met katoen in te breien.

Ik ben natuurlijk eigenwijs, ik heb 72 steken opgezet, twee naalden ribbels gebreid en verder met tricot in jeans en wit tegelijk op de pen. Ik wil een rondbreinaald 3 opscharrelen die groot genoeg is om de boorden aan te breien. Of twee 60 cm naalden nr 3, dat kan ook.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 19:10

Lieve Magtelt, ik had niet anders van je verwacht! Zo hoort het, jij hoort lekker eigenwijs te zijn en je eigen ding te doen

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
corine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Oktober 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3518
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer corine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 19:15
Dank je Jips voor alle moeite
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Oktober 2011 om 19:18

Graag gedaan hoor!

Magtelt heeft een prachtig roospatroon gevonden wat je direct in kunt breien, of later kunt mazen. Ik heb het ge-upload naar Dropbox. De link naar het roospatroon staat in het 1e bericht!

Dank je wel Magtelt

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 08:11

Ik heb bijna mijn 1e bol op en zit al op een cm of 40!

Het breit lekker weg voor de tv, ik heb wel na het maken van een foutje en het uit moeten halen van een aantal pennen  2 steekmarkeerders geplaatst. Nu weet ik precies waar ik averecht moet gaan breien

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 12:50

Ik twijfel of ik zal gaan inbreien of mazen. Mazen lijkt mij makkelijker, maar het wordt dan natuurlijk wel dikker. Alhoewel me dat bij de echte sjaal ook wel mee viel.

Vanmorgen gewerkt en zometeen naar de Lidl en daarna mijn nieuwe kamertje een 1e zuigbeurt geven. Dan kan ik morgenmiddag gaan schrobben!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Oktober 2011 om 13:06
Ik heb een tip voor de inbreiers: als je de mist in bent gegaan met tellen en je moet uithalen, steek dan eerst een dunnere naald in alle v-tjes van de rechte steken, dan kun je tot daar uithalen zonder ladderschade.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns