Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon doorgeven

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon doorgeven
    Posted: 01 December 2010 om 16:22
Soms zie je bij "Vragen" of "Gezocht" dat één hobbydoos om een patroon vraagt, iemand reageert, en dan komt er een hele sliert dames die het ook willen. Best begrijpelijk.

Kunnen we afspreken dat ieder het patroon doorgeeft aan degene die onder haar staat in het rijtje? Dan hoeft de goede geefster niet 20 x hetzelfde patroon door te geven. En één keer doorgeven is een kleine moeite als dank voor het patroon en je kunt bij je bedankje zetten aan wie het doorgestuurd is..
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 April 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3377
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 16:29

Is eigenlijk vanzelfsprekend,dus vind het een heel goed idee.

Groetjes Frea

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 16:35
Klinkt heel eenvoudig, maar ik ben er tweemaal door-geglipt het laatste halfjaar. Daar heb ik verder geen kommentaar op hoor, zie het zo niet, want ik ben blij met alles wat ik krijg.
Alleen dan werkt het doorgeefsysteem niet meer.
Van anderen heb ik ook wel eens gelezen dat ze er tussendoor zijn geglipt, wat natuurlijk héél goed mogelijk is als je een tiental keer of misschien nog meer, moet doorsturen.
In ieder geval van hieruit nogmaals: Iedereen heel hartelijk bedankt voor alles!!!
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 18:10
Zeker een goed idee en een kleine moeite.
Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 18:19

Hoi,

Niet dat ik te beroerd ben om iedereen te mailen, maar gemak dient de mens! Ik ben voor hoor. Lijkt me een goed idee

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1433
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 19:45
ik heb met het doorsturen van mijn patronen geen problemen,
wel kan het voorkomen dat je iemand "overslaat" dat gaat
natuurlijk niet expres, wanneer het bij mijn patronen het
geval is moeten ze dit echt melden, ( ik ben nogal
chaotisch)

Het doorsturen van de volgende is ook een goed idee,
wanneer je daarna de berichtgever bedankt, via de mail of
op het forum moet het goedkomen.
Back to Top
mimisa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 07 Juli 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2089
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mimisa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 22:01
Ik vind het een heel goed idee. Kleine moeite groot plezier 


De aarde is rond en wat 't einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 22:03

Prima plan,lijkt me

Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2010 om 08:27

Helemaal eens met Diny

zeker melden dat je het gekregen hebt, met een bedankje

Back to Top
JoJo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 03 Juli 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JoJo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2010 om 09:13
Goed idee!!!!
Back to Top
Dansk View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Mei 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1229
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dansk Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2010 om 10:14
Lijkt me een goed idee, soms krijg je 2 weken later nog een verzoekje en dan weet ik niet meer om welk patroon het ging.
Annemarie
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juni 2010
Status: Offline
Points: 7262
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2010 om 20:31
Hoe maken we dit bekend? Want we gaan er voor, toch? Al dat scannen en doorsturen gaat van
de zuivere haak(of brei-)tijd van de gulle uitdeler af
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2010 om 20:45
Gewoon als je reageert dat je iets, wat gevraagd wordt, hebt, meteen zeggen "Doorgeven a.u.b." (wij spreken dat hier thuis uit als aub, niet als AA UU BEE).
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2010 om 21:45
het is toch gewoon zo, dat als ik aansluit op de rij en 'Pietje" voor mij gereageerd heeft, Pietje het patroon naar mij stuurt en ik stuur het weer door naar degene die naar mij reageert.....of begrijp ik het nou verkeerd?
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 02 Maart 2010
Status: Offline
Points: 1803
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2010 om 09:07
Originally posted by Dansk Dansk wrote:

Lijkt me een goed idee, soms krijg je 2 weken later nog een verzoekje en dan weet ik niet meer om welk patroon het ging.


Soms zit er nog meer tijd tussen.... Maar dan moet je wel steeds in de gaten houden of jij de laatste was die een patroon gevraagd hebt en dus moet doorsturen.

Als je zelf uitdeelt hoef je maar één patroon in de gaten te houden. Als je patronen aan anderen vraagt, moet je àlle gezochte/aangeboden patronen in de gaten houden.

Ik vind het eigenlijk wel duidelijk zoals het nu gaat en stoor me er niet aan: degene die aanbiedt stuurt door.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2010 om 09:27
Het stoort me niet echt, het remt me wel. Ik reageer minder snel op een vraag van een newbie, als ik denk dat ik daarna nog eens 20 mails moet gaan versturen. Ik weet niet hoe anderen dat doen, ik flip telkens heen en weer met een adres in Ctrl C en Ctrl V van deze site naar de mailbox. Dat neemt veel tijd in beslag, vroeger gaf ik dan ook nog een persoonlijke boodschap bij elk mailtje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 9435
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2010 om 23:13
Ik heb ook geen probleem met het "oude" systeem. Als ik zie dat het gaat om een patroon dat ik in het forum heb gegooid, houd ik het zo af en toe eens in de gaten. Zeker als er al een tijdje geen vraag naar is geweest en het ineens weer opduikt. Maar als we voor jouw voorstel gaan, ga ik automatisch mee.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is



het glas is altijd halfvol

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 09:39

Hoi,

Ik heb net de gehaakte dieren van Leonie ontvangen en ik heb een berichtje achter gelaten dat ik het ontvangen heb en als iemand het van mij wil graag even een pm of een mailtje, dan hoef ik niet iedere keer te kijken in het draadje.

Dat is toch ook een oplossing? En een kleine moeite voor de vrager als je graag iets wilt hebben

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2008
Status: Offline
Points: 758
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tinkerbel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 12:25

Ik ben het helemaal met Magtelt eens!! Het is toch een kleine moeite om als je het patroon ontvangen hebt door te sturen naar de volgende? Degene die het aan jou heeft gestuurd heeft er ook moeite voor gedaan om het jou te sturen, dus waarom zou al die moeite van 1 persoon uit moeten gaan? 

Toen ik zonet weer eens inlogde op hobbydoos (weinig tijd ivm de ziekte van mijn vader) stond mijn inbox weer vol verzoekjes om patroontjes door te sturen terwijl een berichtje onder het originele bericht veel eerder tot doorsturen had geleid.

Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel

Groetjes
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 12:43
Op zich een goed idee, maar als ik gereageerd heb met de vraag of ik het patroontje ook mag, kijk ik in m'n email of het er is en niet in het forumdraadje. Bedanken doe ik met een retour-email. Met als gevolg dat ik het draadje niet meer bekijk en dus ook niet weet of iemand na mij het patroon nog wil hebben. Nou vraag ik niet veel patronen dus dan is het waarschijnlijk wel bij te houden, maar dat is niet voor iedereen zo.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.953 seconden.
Lang Yarns