Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon doorgeven

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 12:58

Originally posted by Tinkerbel Tinkerbel wrote:

Toen ik zonet weer eens inlogde op hobbydoos (weinig tijd ivm de ziekte van mijn vader) stond mijn inbox weer vol verzoekjes om patroontjes door te sturen terwijl een berichtje onder het originele bericht veel eerder tot doorsturen had geleid.

Ja, ik zie soms ook opeens berichtjes in mijn inbox met de vraag om het patroontje te sturen. Ik weet dan echt niet meer waar het om gaat.  Een berichtje in het originele topic zou idd veel handiger zijn.

Toen ik nog niet zo lang lid was schreef de topicposter eens ergens dat ze het naar 5 mensen zou sturen, met daarbij het verzoek om het weer door te sturen. Dat vond ik ook heel handig. Ik heb er op zich geen problemen mee om het aan meer mensen te sturen, maar vind het wel fijn als anderen het intussen ook zelf gaan doorsturen.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 13:24
En nu kan ik duidelijk maken wat mijn probleem is. Onder Gezocht staat Gebreide baret. Ik heb een maand geleden voor iemand een kinderbaret gepoogd te zoeken, ik vond een damesbaret en kindermuts en toevallig een kindermofje. Nu had ik het mofje nog wel, maar de baret is zoekgeraakt bij het ordenen (nou ja ordenen??) van mijn patronen. En natuurlijk zijn er twee liefhebbers voor de baret. Moet ik nu 60 of meer bladen doorzoeken naar het patroon en het wéér scannen of is er een ontvangster, die het wil doorgeven?

Daarom ben ik dit topic begonnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Tinkerbel View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 12 Juli 2008
Status: Offline
Points: 758
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tinkerbel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 13:41
Ik ken dat gevoel!!! Had dit met de Nederlands uitgeschreven Hello Kitty. Er zijn zoveel mensen die hem destijds gevraagd hebben en nog elke keer krijg ik pm's om haar door te sturen terwijl ik duidelijk in het topic heb gezet dat ik haar niet meer heb. Heb het nederlandse patroon verwijderd van mijn pc toen ik meer ruimte nodig had, omdat ik net zo makkelijk van een schema kan haken.......
Groetjes
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 27 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1360
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 17:26
Ik heb i.d.d. ook wel eens patroontjes opgevraagd en netjes ontvangen, wwarvoor ik ook bedankt heb.
Nu ik dit lees, realiseer ik me pas hoeveel werk het moet zijn als je door veel mensen wordt gevraagd iets op te sturen. Vooral ook na langere tijd wanneer je zelf eerst weer moet gaan zoeken.
Dan zou het voorgestelde hierboven een goed idee zijn, denk ik ook.
Groet, Tineke01   
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 23:22
Ik heb met het doorsturen van mijn patronen geen problemen, maar de andere manier is ook goed hoor!
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2011 om 11:56
interessant dit te lezen. Ik ben hier nog niet zo lang en heb het lef gehad om 3x een patroontje te vragen , 1 heb ik het gelijk gehad en op de andere 2 is er niet gereageerd . komt dit omdat ik een newbie ben??

het komt wel heel kil over als je dan ziet dat de volgende ( die hier al langer is) die het na jou vraagt het wel opgestuurd krijgt. niet bepaald welkomend voor een newbie.

ik snap goed dat je geen zin hebt patroontjes op te sturen naar iemand die hier komt binnenvliegen en verder geen deelneemt aan het forum maar stel dan bv een regel op dat je eerst  een x aantal posten moet hebben voordat je mee kan doen aan uitwisseling
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2011 om 13:46

Ik denk dat het eerder er aan ligt dat je over het hoofd bent gezien. Als je pech hebt en je biedt een patroon aan dan komen er wel 20-30 reacties op. En om dan goed te peilen wie wel of niet gehad heeft is moeilijk. Ik denk dat het iedereen wel overkomt dat de vraag gemist wordt. Vaak is het gewoon een kwestie van nog een keer vragen of eventueel via pm.

Succes

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2011 om 15:08
Je mailadres staat niet in je profiel. Je kunt dat neerzetten bij msn messenger. Als ik veel mail en weinig tijd heb, reageer ik wel op aanvragen die ik meteen kan beantwoorden, maar dan vind ik het teveel moeite om eerst te vragen om een mailadres, wat dan een dag later arriveert, en dan op te zoeken waarover het ook weer ging en een mail te versturen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2011 om 21:41
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Je mailadres staat niet in je profiel. Je kunt dat neerzetten bij msn messenger. Als ik veel mail en weinig tijd heb, reageer ik wel op aanvragen die ik meteen kan beantwoorden, maar dan vind ik het teveel moeite om eerst te vragen om een mailadres, wat dan een dag later arriveert, en dan op te zoeken waarover het ook weer ging en een mail te versturen.



 ah ik dacht dat die er wel stond..verkeerde knoppie gedrukt
Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 November 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1192
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 07:56

Het adres staat er nog steeds niet hoor. Je moet het bij MSN zetten dan is het gelijk te zien en hoef je niet via hobbydoos te mailen dus kun je gelijk een document meezenden. Dat kan niet via hobbydoos.

 

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 09:46
Als je je aanmeldt als forumlid staat er wel dat je je e-mailadres kunt tonen of verbergen, maar wanneer je voor tonen kiest komt het toch niet in je profiel. Je kunt het wel bij msn messenger zetten, dan is het zichtbaar. Je bent niet de eerste die daarin getrapt is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
EllenC View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Scotland
Status: Offline
Points: 145
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer EllenC Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 12:32
juist ja, nou lees ik ook dat jij had gezet je kunt 'm bij msn messenger zetten.

ik heb mijn " normale " email er gezet niet die van messenger wan die kan ik me niet herinneren.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Mei 2009
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 12:41
Het gaat niet om je messenger adres Ellen. Je kunt er je gewone mailadres neerzetten, want ik geloof dat niemand hier 'm gebruikt voor messenger maar alleen om patronen uit te wisselen. Het is gewoon een klein trucje om toch je emailadres in je profiel zichtbaar te maken. Want zoals Magtelt al uitlegde kun je hem dus niet zichtbaar maken met de gewone email opties in je profiel. Ik zie hem nu in je profiel staan, zo is het helemaal goed.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 13:27
Dan ben ik voortaan niet te lui om jou ook patronen te sturen, als ik die heb.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Februari 2011 om 14:21

Originally posted by EllenC EllenC wrote:

interessant dit te lezen. Ik ben hier nog niet zo lang en heb het lef gehad om 3x een patroontje te vragen , 1 heb ik het gelijk gehad en op de andere 2 is er niet gereageerd . komt dit omdat ik een newbie ben??

het komt wel heel kil over als je dan ziet dat de volgende ( die hier al langer is) die het na jou vraagt het wel opgestuurd krijgt. niet bepaald welkomend voor een newbie.

ik snap goed dat je geen zin hebt patroontjes op te sturen naar iemand die hier komt binnenvliegen en verder geen deelneemt aan het forum maar stel dan bv een regel op dat je eerst  een x aantal posten moet hebben voordat je mee kan doen aan uitwisseling

Als ik een patroontje aangeboden heb en verstuurd heb, blijf ik ook niet altijd in dat topic kijken of mensen het weer vragen. De mensen die het al gekregen hebben kunnen het doorsturen of je mag me dan ook een e-mail of pm sturen, dan krijg je het hoor!

Ik weet niet of je een patroontje van mijn had aangevraagd, als ik je over het hoofd heb gezien sorry en je mag me altijd een pm of e-mail sturen als ik het niet stuur. Ik ben meerdere malen per dag op het forum, dus dan heb ik het echt over het hoofd gezien

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 15 Juni 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Maart 2011 om 14:24
Ik lees dit nu pas, maar ik moet zeggen : ik vind het een keigoed idee, maar nog liever zie ik dat er alleen patronen verstuurd worden waar mensen ook moeite voor doen, in de zin van in een klein beleefd persoonlijk berichtje met vermelding van je emailadres duidelijk vragen naar het betreffende patroon. Kleine moeite, groot plezier. Degene die het moet versturen, doet er tenslotte OOK moeite voor, dus hoeveel moeite is zo'n mailtje ? Ik heb wel eens de indruk dat sommige mensen zich in ELKE rij aansluiten, zelden of nooit resultaten laten zien (hamsteren dus) en nog boos worden ook als er een keer iets niet (meteen) gestuurd is.
 
Ik stuur niet zo heel vaak patronen rond, maar ALS ik het doe, is het inderdaad een beetje dweilen met de kraan open, en komen mensen soms na weken of maanden nog in dezelfde draad om patronen vragen. Die lees ik dan soms allang niet meer, of hij komt niet bovendrijven in mijn 'recente berichten'- overzicht, omdat dat maar 24 uur teruggaat, dus een dag niet op het forum is heel veel topics gemist.

Ik hou dan ook voor mezelf de stelregel aan dat ik eigenlijk alleen patronen doorstuur naar mensen die dat per PB en mét vermelding in de PB van het emailadres vragen, want anders is er geen bijhouden aan. Helaas is dat blijkbaar niet voor iedereen duidelijk (al zeg ik het wel elke keer). Het kan namelijk heel goed gebeuren (en ik weet zeker dat dat iedereen regelmatig gebeurt) dat je een 'mag-ik-ookje' in een draad mist. Zeker als het er meerdere op een rij zijn en je moet 1 voor 1 al die mailadressen opvissen. Dan glipt er zo eentje tussendoor, en heb je weer kwaaie gezichten.


A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns