Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon gehaakte Princess Kate Sjaal :)

 Reageer Reageer Pagina  <1 6789>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 15:18

Hij is af!! Super!
Ik ben zo blij!
Ik heb hem in het donkerbruin gemaakt van Saskia en ik ben nu gelijk aan een rode begonnen.
Het wachten is nu op de sjaalspeld die ik via internet besteld heb.
Ik ben echt zo blij dat het gelukt is! Ik vind hem erg gaaf.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 16:18

  

Pas op hoor, het is verslavend!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 18:29
Mijn 4e, zwarte is ook klaar, moet alleen nog fotos nemen, ook mijn speldjes zijn vandaag gearriveerd, dus de bloemen zijn er ook allemaal al op bevestigd, foto's volgen ook nog wel. Moest ik nu nog die paarse wol vinden dan kan ik de 5e ook nog verder afmaken en anders is het later wanneer ze die wol weer hebben bij zeeman.
Back to Top
zakdoek View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2011
Status: Offline
Points: 774
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zakdoek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 September 2011 om 19:04

Tjonge, 4 al! Doe je er elke dag één om?

@Jips: ha ja het is verslavend. Maar ik ga het wel in mijn polsen voelen.
Hartelijk bedankt voor je patroon, dat was ik vergeten te zeggen.

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 10:05
Mijn eerste en zwarte is ook klaar!! En ook ik ben er superblij mee,vind hem erg leuk en zit al te denken wat de volgende kleur wordt! Maaaar,het is ook al bijna 1-10 dus ga me daar eerst eens op richten denk ikmaar de door Jips/Tammie getoonde poncho vind ik ook super ennnnnn ik heb naald 10 en wol liggen waarvan ik eigenlijk tot op heden niiet goed wist wat ik er mee moest...enne, enne enne
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 10:19

Hey Smimske,

leuk dat je ook weer actief bent, meis!

De gehaakte kate is altijd leuk om tussendoor te doen als je ff zin hebt.

De poncho ben ik aan het omrekenen naar haaknaald 5, ik ben bang dat hij met naald 10 en dubbele draad veel te zwaar wordt. Het zou zonde zijn als je er 16 of 18 bollen in verwerkt en hij wordt niet gedagen

Ik ga 1-10 starten met de gehaakte poncho en doe zelf niet aan de andere granny CAL mee, omdat ik ook nog een cape van drops aan het breien ben.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Augustus 2010
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1204
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 10:40

oooh,heb niet stil gezeten hoor, krijg alleen de foto's hier niet geplaatst?!? Zijn wel te zien op mn blog....

Ik moet ook een keuze gaan maken tussen de gehaakte poncho of de granny cal...het is wel zo dat ik al tijden die wol heb liggen die denk ik wel mooi is om een poncho van te haken( en moet ook minimaal met de 8 gehaakt worden)maar zal even moeten bekijken of hij inderdaad niet te zwaar wordt.....hmmmm,ik heb gelukkig nog even om te beslissen. Ben ook begonnen aan een Mario voor een vriendje van mijn zoon,deze moet een dezer dagen ook af zijn,dus richt me nu daar maar even op....

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 11:16
Hij gaat nog niet zo hard hoor bij mij, ik doe nog meer dingen tussendoor en af en toe pak ik een paar toeren van de sjaal. Maar ik ben al bij toer 33 (of was het 32?) maakt niet uit. Maar ik zit nog altijd op m'n eerste bol en zo te zien kan ik nog wel een paar toeren door voordat die op is. Betekent dat dat ik nog niet op 1/3 ben? Ik zal eens even meten......35 cm hoog en 83 cm breed, en 32 toeren. Klopt dat een beetje? Afijn, ik ga nog even door en hij wordt wel errug mooi .
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 11:37
Eindelijk foto gemaakt


En hier dan mijn bloemen op een speldje. Heb ze bij brocante roosjes besteld en wat er zo goed aan is, vind ik, is dat er een beveiliging opzit, dan ze niet zomaar weet open kunnen springen.


Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 11:41

Hoi Wendy,

Leuk zijn ze geworden. Ik moet ook nog zo'n bloem maken voor mijn schoonzusje haar sjaal.

Welk patroontje heb jij gebruikt?

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 13:25
jips: 1tje van op ravelry, ik mail het je door.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 September 2011 om 13:33
O fijn, dank je!
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 19 Januari 2011
Status: Offline
Points: 643
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 12:46
was even bij veritas binnen voor wol, niet echt mijn goesting gevonden, dan maar even de zeeman binnen en daar vond ik mijn zin en wat zag ik... er lag weer donkerpaarse wol.
Kan ik de 5e kate-omslagdoek nog verder afwerken:-)
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 September 2011 om 12:52
Mams is nu al op ruim 80 cm bij m'n gebreide sjaal met ruches. En nog steeds is de 1e bol niet op... Daar kan nog wel een centimeter of 5-10 mee gebreid worden... Snel rekensommetje zegt mij dat er nog 1 bol nodig is om de sjaal in z'n gehaal af te krijgen en dat we daarna maar eens aan de ruches moesten gaan beginnen. Daar hebben we zo'n halve bol voor nodig...

Kortom, als ik m'n stokhaaksjaal af heb, ga ik aan de gehaakte princess kate beginnen... Dat kan ik nog wel redden met de donkerpaars die er nog ligt...

Begin wel met meer lossen onderin. Puntige sjaals heb ik al. De punt mag van mij iets minder punt zijn (en dat scheelt weer een meter of wat wol)...
Back to Top
ChantaltJH View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 13 September 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 388
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ChantaltJH Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Oktober 2011 om 11:15

ik heb ook al een kate sjaal zonder punt gemaakt............

3 bollen saskia / bianca

 

opzet een ketting van 33 l 1 stk 1ste gaatje 2 stk 2de gaatje

1 na laaste gaatje 2 stk laatste gaatje 1 stk en 1 dstk........... lekker door haken tot er 2 bollen op zijn en dan de ruffle

Ik haak de stokjes nooit in de steken maar gewoon om de steken van de vorige toer.... blijft mooi en geen gepriegel en dwars door de draden heen prikken!

Echt zo'n heerlijk patroon en zo'n heerlijke doek met elke keer weer complimenten!!!

 

Groetjes Chantal

 

Wil je iets van mij???? Stuur een email naar mijn hotmail met je vraag dan komt het echt wel goed!!!!
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 11 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 18:26

kate sjaal zonder punt? snap het niet

 

maar goed ik ben ook begonnen er één te haken met zeemanm royal zwart en ik ben tevreden hoe het gaat Ik ben wel 3x opnieuw begonnen omdat ik het eerst niet zo mooi vond Lost waarschijnlijk op als ik de ruffle moet maken

Ik zit nu op 24 toeren en moet dus nog even

heb gisteren ook nog 2 sjaaltjes gebreid

en ik moet die spelden ook nog even bestellen vond dat erg mooi met die kralen!!

wordt vervolgd zal ik maar zeggen

Chris



zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 18:44

O heerlijk Chris, jij blijft ook lekker bezig!

Het haakt heerlijk weg vind ik. Mijn vriendin wil er 1 voor onze Sint-te-me-Kerst-Klaas   en daar zal ik ook eens aan beginnen. Zondag 23 oktober zit ik weer 2 x 2,5 uur in de auto naar Groningen, dus dan kan ik een goeie ruk maken

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
JannieV View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 27 Augustus 2011
Locatie: Alblasserwaard
Status: Offline
Points: 336
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JannieV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2011 om 20:26

Jippie, ik heb hem ook af.

Het is een donkerpaarse geworden van de Saskia wol. Ik was ermee begonnen tijdens de autorit naar Ee in Friesland en heb daar in onze vakantieweek de driehoek gemaakt. Daar las ik dat sommigen met 3 bollen maar net uitkwamen en ik was in het begin van mijn laatste toer al aan de derde begonnen. Daarom wilde ik er pas mee doorgaan als ik een extra bol had. De hele roezel uithalen omdat je tekort komt, dat lijkt me niet leuk. Dus naar Dokkum gefietst, (met heel harde wind) en natuurlijk geen donkerpaars. Dan thuis wel kijken, maar in Sliedrecht, Papendrecht en Dordt ook geen donkerpaars.

 Maar wat een geluk,na nog een week hadden ze er ineens weer. Uiteindelijk kwam ik toch nog uit met de derde bol, dus al dat wachten en zoeken was voor niks. Zaterdag heb ik er nog een speld ervoor gekocht, en met het resultaat ben ik erg blij.

Groetjes, Jannie

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 15:55
Uhm... ik weet niet of ik iets verkeerd heb gedaan, maar volgens het papiertje om mijn megabol Saskia zit er 200 gram op... Ik heb mijn Kate af... En er is nog een flink stuk over...


Zal 'm voor de grap eens op de weegschaal leggen...

Inclusief de rest van de bol die er nog aanhangt (nog niet afgehecht) weegt mijn sjaal 205 gram...







Op de onderste foto zie je een detail van de ruches van de BB Princess Kate omslagdoek. Had nog wol over, tijd over en voor een ander project de verkeerde haaknaald mee. Op de bovenste foto zie je rechtsonderin de BB versie...
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 September 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4374
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Oktober 2011 om 16:58

WOW, prachtige kleur Ieke en mooi geworden je Kate!

Een megabol Saskia van 200 gram? Die heb ik nog nooit gezien, kan dat?

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 6789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns