Patroon hulp nodig |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Karianne ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Oktober 2012 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 Oktober 2012 om 14:59 |
Beste allemaal, ik ben een redelijk beginnende breier, en langzaam ga ik steeds wat ingewikkelders maken en nu loop ik vast... Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik brei een baby salopet. Dit stuk is in tricotsteek. Nu moet ik voor de mouwkop het volgende doen: OP 34 cm hoogte na de ribbelsteek voor de mouwkop iedere 2e naald aan weerzijde 1x5 en 2x6 steken laten wachten. Brei een naald met alle steken. Is dit hetzelfde als een verkorte toer? Maar hoe laat ik dan aan het begin steken wachten? Dan is mijn draad niet op de goede plek, of neem ik een nieuwe draad? En hoe doe je 2 keer zes? Snap helemaal niet hoe je het 2 keer kan doen... Willen jullie het antwoord zo simpel mogelijk opschrijven, ben bang dat ik het anders niet snap! Alvast heel erg veel dank voor de hulp. Karianne |
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik lees het zo: Je breit tot de laatste 5 steken. Je keert en breit weer tot de laatste 5 steken. Je keert weer en breit tot de laatste 6 steken (die 5 van de vorige naald tellen niet mee), weer keren en breien tot de laatste 6, weer keren en breien tot de laatste 6, weer keren en breien tot de laatste 6. Je hebt dan aan iedere zijkant 5+6+6=17steken staan. Je keert weer en breit tot het einde van de naald. Keert weer en breit tot het einde van de naald. Dat is die pen: brei een naald met alle steken). Of dit klopt weet ik niet, want ik ben natuurlijk niet helderziende en kan dus niet zien wat daar verder achteraan komt. Dus of logisch is wat ik bedacht heb. Succes, ik hoor het wel. |
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
Karianne ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 13 Oktober 2012 Locatie: Nijmegen Status: Offline Points: 5 |
Dank je wel Lida, ik ga het op deze manier proberen. Zal je laten weten of het gelukt is,
Groet Karianne
|
|
![]() |
|
Het is gelukt, alleen zitten er nu gaatjes op de plekken waar ik de steken heb laten wachten. Tips?
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Daar bestaat inderdaad een truc voor, maar welke? Ik heb het wel gedaan, ooit. Het is iets met een omslag maken als je keert. Die moet je dan later met de steek meebreien, maar hoe het precies ging weet ik niet meer.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Mijn truukje met die verkorte naalden is dat ik de eerstkomende steek die ik NIET moet breien even op de andere naald neem, ik sla de draad daaromheen en zet hem terug. Je ziet later wel een dwarslusje als je heel goed kijkt, maar geen gaatje.
Dat heel goed kijken laat ik aan pietlutten over die zelf niet kunnen breien, maar wel altijd commentaar leveren. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Inderdaad zo deed ik het ook Magtelt. Wat een geluk dat ik nog even keek voor ik ging zoeken, werk gespaard, dank je wel.
|
|
Groetjes, Lida.
|
![]() |
|
Het is gelukt! Magteld, je had de gouden tip. Ik heb het uitgehaald, overnieuw gedaan en ben nu erg tevreden met het resultaat. Veel dank!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |