Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon kabel

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ellendep View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 December 2020
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ellendep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon kabel
    Posted: 02 December 2020 om 15:45
Ik ben een beginnende breister en heb me eens gewaagd aan een patroon van Veritas. 
Het achterpand is volledig af en goed gelukt (al zeg ik het zelf).
Maar het voorpand lijkt - na de boordsteek - een beetje chinees!
Ik kan kabel breien voor of achter het werk maar wat er op dit patroon staat lijkt helemaal niet op wat ik ken :)
Kan er mij iemand helpen aub?
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2020 om 18:13
als je steken op een hulpnaald zet voor het werk, heb je de hulpnaald tussen jouw lichaam en het breiwerk. moet je ze achter het werk houden, zijn ze bij jou vandaan gezien achter het werk.
heb ik hiermee je vraag beantwoord of was er iets anders waar je niet uit komt?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 December 2020 om 19:47
voorpand :

88 steken opzetten. 14 rijen boordsteek 1/1.

dan

rij 1 : (is normaal gezien de achterkant van uw werk) :
kantsteek, 34 steken averecht, 1 recht, 1 recht vooraan en achteraan insteken (zal ik afkorten naar 1rva), 1 recht,     1r, 1rva, 1r,     1r, 1rva, 1r,       1r, 1rva, 1r,       1r, 1rva, 1r     1r,1rva,1r      en de laatste 34 averecht,   kantsteek.

en dan moet ge beginnen met de uitleg van de kabel (24 steken)

dus eerst 12 naalden tricotsteek (stuk recht, stuk averecht en stuk recht) en dan de 'kabels'over 8 steken.



'k heb het efkes verbeterd want ik had die laatste 1r,1rva,1r vergeten
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 10:44
Het is gewoon een hele losse kabel, normaal gesproken draai je je steken nog, maar dat doe je hier niet. Het is een soort balletje balletje,
Je hebt 8 steken (breien), je hebt 8 steken (op de hulpnaald naar voren), je hebt 8 steken (breien) en dan brei je alsnog die 8 steken van de hulpnaald.
Dat is op naald 13 op naald 25 gaat de kabel de andere kant op - 8 steken op hulpnaald (achter het werk), 8 steken (breien), dan de steken van de hulpnaald breien
én dan de laatste 8. Zo gaat de kabel heel rustig heen en weer.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 11:16
Zit het chinees bij jou soms in het 1 recht vooraan en achteraan insteken ,wat bep zo mooi heeft afgekort .?

Daardoor ga je meerderen 1 steek recht worden er 2 .dDit doen ze om dat een kabel intrekt .

Verder kan ik het alleen eens zijn met de anderen .

Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 11:47
Ik heb het patroon ff bekeken maar er staat heel duidelijk wat je moet doen bij de kabel; de steken op de hulpnaald voor het werk en dan weer de steken op de hulpnaald achter het werk. Maar in ieder geval heel veel succes (ziet er wel leuk uit die debardeur).
Back to Top
Ellendep View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 December 2020
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ellendep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 12:54
Bedankt hoor!
Het Chinees zat hem inderdaad in de1 recht vooraan en achteraan insteken... :)
De kabel snap ik - ongeveer :)
Het was dat tel patroon dat nogal verwarrend was maar dankzij jullie zie ik het al wat beter zitten :D 

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 13:02
Mocht het nog niet lukken ,trek aan de bel ,er is hier altijd wel iemand die helpt .En met elkaar zijn we er al vaak uitgekomen .

Succes .
Back to Top
Ellendep View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 December 2020
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ellendep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2020 om 15:22
WinkWinkWinkWink
Back to Top
Ellendep View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 December 2020
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ellendep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 09:02
Ok... het meerderen is gelukt: whoop whoop!
Ik ben nu de twaalf rijen aan het breien in tricot steek. 
Vraagjes:
1. Zijn dat volledige rijen in tricot steek?
2. wat na die 12 rijen? Op de foto is er eerst toch een stuk in tricotsteek voor de kabel wordt gebreid?
Of tel ik dit zelf? Daar er 24 steken kabel zijn ( 94 - 24 = 70) moet ik eerst 35 steken in tricot breien? 
3. En wat bedoelen ze met “ zoals de steken zich voordoen” ?

Bedankt hoor!!!! *schaamroodopdewangen* *eenechtenewbie* 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 09:09
3. Kan ik beantwoorden. Als je een rechte steek ziet op de linker pen, brei je die recht, zie je een averechte, dan brei je die averecht. Met gemeerderde steken ligt het iets moeilijker, maar als zo'n steek midden tussen rechte steken ligt, moet hij ook recht, ligt hij tussen averechte steken, dan moet hij ook averecht.

Ik weet niet of het aan mijn leeftijd ligt of aan vroege-morgen-dufheid, maar ik snap niets van het patroon. Ik vind foto's bij een patroon ook meestal onduidelijk, het lijkt er meer op of het meisje er goed op moet staan, dan dat je duidelijk de debardeur ziet. Ik zie aldoor rechte tricotsteek, maar ik denk dat het kabelen en breien op de verkeerde kant gebeurt. Dus waar je op de foto rechte steken ziet, brei je averechte aan de achterkant.

Schaamrood is nergens voor nodig, Alle begin is moeilijk en je maakt het jezelf niet makkelijk met dit patroon. Wij proberen te helpen, maar we sliepen niemand uit, die in breisteken verward raakt. Onze reactie is meestal: Ha, een probleem, daar zetten we onze tanden in. En als niemand met een probleem komt, gaan we klessebessen in de Koffiecorner.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 10:45
Je hebt 2 dingen die door elkaar lopen, het voorpand zelf en de kabel in het midden.
Links en rechts brei je zoals ik dat lees in averechte tricotsteek (dat staat bij 3), dat blijft de hele tijd hetzelfde (ziet er waarschijnlijk net zo uit als het rugpand).
De kabel zit in het midden, waar je links en rechts begint met averecht brei je op het kabelstuk rechte steken en vice versa.
De 1e 12 rijen blijft dit zo, dus als het links en rechts averechts is, dan is het middendeel recht en omgekeerd.
Bij rij 13 ga je beginnen met de kabelnaald

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 10:48
Ik heb nog eens gelezen, eigenlijk blijft dat de hele tijd zo, de steken in het midden brei je recht als de rest averechts is en omgekeerd.
Ze kunnen dan makkelijk zeggen brei zoals de steken zijn, want dat moet je goed kunnen zien.
De kabel zit ook op rij 13 en daar verwacht ik in het middenstuk rechte steken en die zie ik ook, links en rechts zal dan averechts zijn.

Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 10:59
Het verwarrende zit m hierin: normaal wordt een kabel aan de 'goede' kant gebreid, daar waar de V's zitten.
Deze kabel wordt aan de averechte kant gebreid daar waar de golfjes zitten
Dus als je het meerderen door hebt kan je de kabel ook doen.

rechte tricotsteek          averechte tricotsteek       rechte tricotsteek
links naast de kabel              kabel                      rechts naast de kabel
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 11:05
[QUOTE=bep] voorpand :

88 steken opzetten. 14 rijen boordsteek 1/1.

dan

rij 1 : (is normaal gezien de achterkant van uw werk) :
kantsteek, 34 steken averecht, 1 recht, 1 recht vooraan en achteraan insteken (zal ik afkorten naar 1rva), 1 recht,     1r, 1rva, 1r,     1r, 1rva, 1r,       1r, 1rva, 1r,       1r, 1rva, 1r     1r,1rva,1r      en de laatste 34 averecht,   kantsteek.

en dan moet ge beginnen met de uitleg van de kabel (24 steken)

dus eerst 12 naalden tricotsteek (stuk recht, stuk averecht en stuk recht) en dan de 'kabels'over 8 steken.




op de vergrote foto ziet ge dat het een stuk recht, een stuk averecht en een stuk recht is, dat ge al direct moet beginnen bij die meerderingen in naald 1.

De bekabeling wordt op de achterkant gemaakt in het stuk met de rechte steken.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 13:18
Welke maat brei je d.w.z hoeveel steken heb je opgezet ?

Er staat nl dat je moet breien volgens het telpatroon maar dat zie ik niet .


Back to Top
Ellendep View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 December 2020
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ellendep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 13:29
Bedankt hoor!!!
Het tel patroon zit er inderdaad niet bij. Ik ben daarnet even langsgegaan in de Veritas winkel in de buurt maar zelfs de “brei dame” kan er niet aan uit. Ze vreest dat het tel patroon ontbreekt...
Ik ga nog even rustig alles nalezen wat jullie geschreven hebben ... Keep you posted!!!
<3 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 13:40
Ik snap het ook niet helemaal,want je hebt 24 av steken gekregen als je gemeerderd hebt .nu moet je gaan kabelen over 8 steken .Normaal zou je gaan kabelen over de helft van 24 is 12 Die zou je de ene keer aan de voorkant van je werk moeten houden en de volgende keer aan de achterkant .Daar klopt dus iets niet maar wat ? En waarom heb je dan een tel patroon nodig . Ik ga nog eens goed naar de foto kijken ,want ik denk dat je wel over i steken moet kabelen maar dan op de manier van het niet aanwezige telpatroon
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 13:53
Ik heb nog eens goed naar de foto gekeken ,dan zie je dat er na het kabelen nog een aantal av steken zitten .Die av steken zitten de ene keer aan de linker kant en de andere keer aan de achterkant .
Dat zouden er best eens 8 kunnen zijn . Maar wanneer je nu met 8 av moet beginnen ,dan kabelen of wanneer je nu direct met kabelen moet beginnen en dan nog 8 av moet breien daar kan ik niet uit wijs worden .

Onderaan je patroon kom je bij een contactformulier waar je vragen kunt stellen .
Als ik jou was zou ik zeggen welk patroon je breit en dat daarin verwezen wordt naar een telpatroon en dat dat niet aanwezig is .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2020 om 13:55
het staat in de beschrijving de methode van het kabelen. Moet aan de verkeerde kant gebeuren in het stuk van de rechte steken, het middelste stuk dus.

Het zijn altijd de middelste 8 steken die de ene keer voor het werk en de andere keer achter het werk worden gehouden en die moet ge elke 13de naald herhalen. Dus 8 steken rechts breien, dan de volgende 8 op een kabelnaald, de ene keer voor en de volgende keer achter het werk.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns