Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon kerstboom

 Reageer Reageer Pagina  <123
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Esther1963 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Augustus 2012
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1121
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Esther1963 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 15:59
Dank je wel Thumbs Up Ik heb net mijn man al gevraagd om een paar van die houdertjes te maken Wink
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 15:20
Waauw dank u
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14053
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 November 2013 om 15:16
          KERSTBOOM

 Maak een ketting van 33 lossen

1.   Begin in de 2e losse en haak 32 vasten. Keerlosse.

2.   30 vasten. Beginnen in de 2e vaste. Aan het einde de laatste 2 vasten samen haken. Keerlosse.         

3.  Haak zo verder en minder in ieder rij aan het begin en einde tot er nog 18 steken zijn.

9.  16 vasten, 5 lossen, 1 keerlosse

10. In de 2e losse beginnen. 21 vasten (5 en 16), 5 lossen, 1 losse extra om te keren

11. 25 vasten, aan het einde minderen      

12. 23 vasten

13. 21 vasten

14. 19 vasten

15. 18 vasten. Geen keerlosse maken, wel meteen 1 vaste in de eerste vaste, aan het einde minderen

16. 17 vasten. Als toer 15.

17. 15 vasten. Aan het begin en einde minderen. Aan het begin dus met een keerlosse en in de 2e

       losse beginnen.

18. 13 vasten. Wel met keerlosse.

19. 12 vasten, alleen aan het einde minderen.

20. 11 vasten + 4 lossen. Alleen aan het begin minderen. 1 losse extra om te keren.

21. 15 vasten (11 +4) + 4 lossen. 1 losse om te keren.

22. 18 vasten, aan het einde minderen.

23. En alle volgende: aan het begin en einde 1 steek minderen tot er geen steek meer over is.

Als ik aan het einde niet minder heb ik geen keerlosse gedaan, vond ik een mooiere schuine lijn worden.

Als ik aan het einde 2 vasten samen haak, maak ik een keerlosse als ik aan het begin ook weer wil minderen. Ik begin dan in de 2e vaste.

Haak dit “boompje” 2 keer. Daarna op elkaar leggen en samen haken.

Het is handig om tussendoor al een beetje vulling in de hoekjes te doen. Verder opvullen als je bijna klaar bent. Eventueel versieren en/of op een stokje zetten. Volledig eigen fantasie.

Het boompje is met Catania gehaakt en haaknaald 2,5 of 3 ongeveer 13 cm. Het stokje 11 cm.
Met ander garen, dikker of dunner kan ook. Het wordt dan groter of kleiner.
Mocht er iets niet duidelijk zijn: Vragen!!!

 

Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns