patroon lezen |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
Zara ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 21 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 21 September 2010 om 07:47 |
Hallo allemaal,
Ik ben bezig met een jurkje breien voor mijn dochtertje maar ik ben echt nog maar een beginneling. Het start is al gezet maar ik loop op de volgende punt vast; kan iemand mij uitleggen wat hiermee wordt bedoeld?Op 3 cm(10nld) totale hoogte aan beide kanten op 1 st. uit de kant minderen voor: 12 mnd: 7 maal 1st. elke 6e nld. en 6 maal 1 st. elke 4e naald. Mvg |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Als je 10 naalden hebt gebreid,begin je met minderen. de eerste steek van de naald brei je gewoon,dan twee steken samenbreien,de naald uitbreien op drie steken na,dan weer twee samenbreien,en nog een steek breien. Daarna 5 naalden gewoon breien en weer een naald minderen.Dit stukje herhaal je in totaal 7 keer. Daarna doe je hetzelfde,maar met drie naalden tussen de minderingen. Succes! |
|
![]() |
|
Zara ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 21 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9 |
oh hartstikke bedankt corry
nu kan ik verder ![]() |
|
![]() |
|
Ik loop weer vast op de volgende punten; kan iemand mij uitleggen wat hier ermee wordt bedoeld?
12mnd. en 24 mnd: *2nld.ribbelsteek, 4nld.rechte tricotsteek*, 3keer van*tot*breien, 2nld.ribbelsteek,2nld.rechte tricotsteek,6 nld. boorsteek 1/1 met nld. nr.3 naast het uitleg voor wat erboven staat, kan iemand mij vertellen wat ze bedoelen met van*tot* breien? en kan ik doorgaan met naald 3.5 ipv 3? |
|
![]() |
|
Corry R ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 11 Januari 2008 Status: Offline Points: 8853 |
Je begint met twee naalden ribbel,dan 4 naalden tricot steek,Dan komt het *. Dat betekend dat je drie keer tussen de *** moet herhalen. Dus drie keer twee naalden ribbel,vier naalden tricot. Daarna twee naalden ribbel en twee tricot,daarna de boordsteek. Ik zou voor de boordsteek,wel naald drie aanhouden, boordsteek is vaak iets losser,en op een dunnere naald,is het mooier.Soms gaat het iets lubberen,als het te los is. |
|
![]() |
|
Hoi,
Ik heb het voor-en achterpand af nu kan ik doorgaan met armsgatbiezen en schouderbandjes. Ik loop echter weer vast op het volgende punt. met nld nr3. 91 st. opzetten. 6 nld. boordsteek 1/1breien (dat is duidelijk voor mij maar nu komt het) maar in de 6e nld. breien 29 st. de volgende 33 st. afkanten voor het schouderbandje,29 st. breien en dan de st. laten wachten. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Na die 6 naalden boordsteek 1/1 moet je de middelste 33 steken afkanten en de schouderbandjes van 29 steken afzonderlijk verder breien. Je kunt één schouderbandje op zo'n grote "veiligheidsspeld" tijdelijk bewaren, je kunt ook een nieuwe bol pakken en ze gelijktijdig breien.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
bedankt voor je reactie.
|
|
![]() |
|
"middelste 33 steken afkanten en de schouderbandjes van 29 steken afzonderlijk verder breien"
ik heb 33 st. afgekant maar je zegt dat ik 29 st verder moet breien maar hoeveel naalden? kan ik niet duidelijk aflezen. |
|
![]() |
|
oh ik snap het
![]() |
|
![]() |
|
Hoi allemaal,
Nog fijne dagen toegewenst. Ik heb inmiddels het jurkje voor mijn dochtertje af en het ziet er goed uit. Nou ben ik bezig met een vestje maar ik loop weer vast en hoop op jullie hulp. Ik kom de volgende tegen; 1) op 28 cm totale hoogte, voor de schouders iedere 2de nld aan weerszijden afkanten: 1x5 st. en 1x6st. 2) tegelijkertijd voor de hals de middelste 24 st afkanten. Moet ik eerst de eerst punthet afkanten van de schouders afronden en daarna beginnen met de 2de punt het afkanten van de hals? of is dat niet zo? |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Die schoudermindering is zo omdat we een beetje afhangende schouders hebben. Doe je dat niet dan ziet een trui er uit als zo'n Amerikaanse footballspeler. Dus na 28 cm begin je met 5 steken af te kanten , dan brei je tot die mindering voor de hals en kant je 24 steken af, dan brei je tot er 5 steken op de naald staan en die neem je op de andere pen met de naald afwisselend vóór en achter de steek, bij de volgende naald minder je die 5 steken (gewoon averecht, als je tricotsteek breit). Wat ik dan doe is voor de tweede schouder een nieuw bolletje of een restje pakken en die tegelijk breien. Dan gaat het nooit verkeerd met tellen.
Dan moet je weer die schoudermindering, nu 6 steken, de schouder afbreien en de andere schouder net zo als bij die 5 stekenmindering. Waarschijnlijk moet je voor de hals ook nog tegelijkertijd minderen, dat is meestal zo. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
bedankt voor je reactie. ik kan nu verder.
|
|
![]() |
|
rawan ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 24 Oktober 2011 Status: Offline Points: 4 |
Na een zoektocht in dit forum op zoek naar een antwoord op mijn vraag kwam ik dit tegen Ik heb aandachtig gelezen wat er staat maar toch is het nog niet helemaal duidelijk voor mij. Ik ben een beginner en ik ben momenteel bezig met het breien van een vestje. Ik loop tegen het afkanten aan. ik moet het volgende doen. Graag jullie uitleg. mvg rawan |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
kun je iets duidelijker zijn . b.v Hoeveel steken heb je op je pen en hoeveel moeten er uiteindelijk overblijven . Die 18 steken zijn zoals er staat voor je halsronding . je mindert aan een kant 18 steken is midden voor en dan ga je met je overgebleven steken verder voor je schouderminderingen . die 29 cm is dat je armsgathoogte .?
|
|
![]() |
|
Er resten 38 st. op 29 cm totale hoogte , voor de schouders iedere 2e naald aan weerszijden afkanten: |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
je hebt 38 steken op je pen . midden voor aan 1 kant kant je er 18 af . naald uitbreien . Zijn er nog 20 steken over begin van de pen 5 afkanten nld uitbreien(15st) . begin van de pen 5 afkanten zijn er nog 10 over begin van de pen 5 afkanten 5 over pen overbreien 5 afkanten klaar . als je halsuitsnijding niet diep genoeg is moet je i.p.v direct weer aan het begin van je pen 5 st minderen een pen overbreien . Het staat er wat ongelukkig . Je kunt n.l niet aan weerszijde van je pen 5 steken afkanten of je moet een trucje uithalen . Je moet dus steeds aan het begin van je pen afkanten . Misschien staat erbij wat je totale armsgat hoogte moet worden ??? |
|
![]() |
|
Josephine ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 30 Juli 2011 Status: Offline Points: 9 |
Een vraag over model nr. Z-569 garengroep A drops nummer
134-3. omslagdoek Is het de bedoeling om bij de minderingen aan de zijkanten elke nld te minderen, ook de averechtse kant? en in het midden bij de markeringen om de nld alleen de rechtsekant te minderen? |
|
J.NoordmansvanGils
|
|
![]() |
|
nee je moet iedere av naald zonder minderingen breien . ( staan geen tekentjes in de hokjes en zowel de heengaande als teruggaande pen staan aangegeven ) Alleen in de heengaande pen wordt geminderd . Omdat je in M2 ook meerdert blijft het aantal steken gelijk In M1 minder je in totaal 40 steken |
|
![]() |
|
Bedankt voor je uitleg Mutti |
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |