patroon met andere steek breien? |
Reageer |
Autheur | |
Babbelbetje
Newbie Lid sinds: 30 September 2016 Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 30 September 2016 om 12:28 |
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kan wel ,maar dan wordt het wijder . Kabelsteek tekt in .
Vaak moet je na de boord ook meerderen . Je zou ook een eenvoudiger kabel kunnen maken . Ik brei op dit moment een kabel over 4 steken . De eerste zet ik op een kabelnaald ,ik brei 3 steken recht en dan de steek van de kabelnld . De steken ervoor zijn recht averecht zodat de kabel toch goed uitkomt . De tussenliggende steken zijn av aan de goede kant en recht aan de verkeerde kant . Je moet het dan even goed verdelen . Je mouwen zou je dan gewoon effen kunnen maken |
|
Babbelbetje
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je voor je antwoord.
Ik ben niet zo'n ervaren kabelbreier. Heb jaren geleden een vest gemaakt en dacht het nu ook wel even te doen. Maar ik moet hem over 4 weken af hebben omdat ik dan misschien aan mijn schouder geopereerd moet worden. Je hoeft bij dit patroon niet te meerderen. Zit net te denken. Zou ik i.p.v de kabel boordsteek kunnen doen. En dan net als de boord 2/2? Dat rekt natuurlijk ook. |
|
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Trui met alleen boordsteek 2/2 kan heel mooi zijn.
Voordeel hiervan is dat het werk heel soepel zal vallen, wat voor een kind van twee een groot voordeel zal zijn. (als was het alleen al met aan- en uittrekken) Ik had ooit eens een vest met 2/2 t was mijn lievelings vest en heb het later zelf na gebreid. |
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
Babbelbetje
Post Options
Thanks(0)
|
Dat is ook een idee. En dan kan ik de kraag 1/1 doen volgens patroon.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |