Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon onduidelijk

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dado View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 02 November 2018
Locatie: Belgie
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dado Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon onduidelijk
    Posted: 02 November 2018 om 20:01
Cry
Hallo,

In het breipatroon dat ik heb staat er:

Je moet 52 steken opzetten ( tot daar geen probleem) maar dan.... 
...rechterkant in elke 4de rij afwiss 4x2st en 1x1st opvallend meerd………=69 st???????
Ik zou denken: 4x2=8 en 1x1= 1 dus dan kom ik aan een totaal van 61 steken ( en geen 69?????)

ook verder staat er:
...in elke 8ste rij aan de linkerkant  6x1st en in elke 6de rij 15x1 st meer = 142 st??????
Ik zou denken: 6 x 1= 6     15 x 1= 15 dus: 61 steken van de rechterkant + 6 + 15= 82 st ( en geen 142????)

HELP wat zie ik verkeerd? 

Nog even meegeven dat ik een trui wil breien in Lang Yarns Volo en dat het proeflapje met naald 4 1/2 gebreid wordt; 21 st = 10 cm en 32 rijen is 10 cm.

Heb al meerdere truien gebreid in mijn leven maar van dit patroon snap ik niets! 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2018 om 00:34
Aan het aantal steken te zien zou ik denken dat het mouwen zijn. En ik denk dat ge ergens een stuk hebt overgeslagen want inderdaad zoveel verschil van steken tellen kan niet.

Waarom zou er staan
rechterkant in elke 4de rij AFWISS 4x2st en 1x1st? Veel valt er niet af te wisselen.

Hebt ge een link naar het patroon of in ieder geval wat meer info want met deze summiere opsomming denk ik niet dat er iemand u verder kan helpen. Bij een patroon tellen vooral de komma's en punten en streepkes in de tekst.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2018 om 11:05
Behalve dan als ze echt afwisselend bedoelen, want dan kun je alleen maar afwisselen 4 keer 2 steken, 1 keer 1 steek en 4 keer 2 steken.
Dan kom je op +17 steken en van 52 naar 69. Maar ik heb geen patroon of plaatje voor mijn neus dus ik weet niet of dat goed is.
In iedere 8e rij daar kan ik verder niets mee, want is dat tegelijkertijd of later . . . ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2018 om 13:11
Ik kan er ook niet veel mee .
Is links ,links t.o.v. rechts ?
Of is het goede kant t.o.v verkeerde kant van je werk .

En waarom moet het OPVALLEND zijn ?

Moet het een soort sierrandje worden ?

Wat moet het eigenlijk worden
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.407 seconden.
Lang Yarns