Patroon ’problemen’ (kant breien). |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 23 Oktober 2011 om 18:35 |
Hallo,
Ik wil een omslagdoek met kantpatroon breien van Drops met kid silk. Het gaat om patroon: DROPS 127-39 Te vinden door de volgende link te plakken ... www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php? d_nr=127&d_id=39&lang=nl Nou kom ik er na wat oefenen nog niet helemaal uit ... Ik heb net een andere sjaal met kabel gebreid wat prima ging, maar dit is nog wel even andere koek ... - De 6e pen van het patroon heeft 'ineens' (voor mij dan) 2 steken meer. Waar haal ik die steken vandaan? En dan zie ik de bui al hangen, hoe kom ik er weer vanaf bij de 10e pen? Want daar zijn ze weer weg. En nu ik toch hier ben, de eerste pen is de goede kant. Ik begrijp het toch goed, dan ik bij de verkeerde kant dan de steken die ik moet doen juist omgekeerd moet doen? Dus waar in de beschrijving van de symbolen staat recht, wordt dan averecht ook bij b.v. 1 st recht afhalen, 1 st. recht afgeh st overhalen? Ik hoop dat iemand mij weer een beetje verder kan helpen, de aanhouder wint ... Dank je wel en groetjes, Saskia |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
in pen 1 meerder je 4 steken en je mindert er 2 ( 2 steken meer op je pen ) pen 2heb je 2 steken meer te breien pen 3 meerder je er 4 en je mindert er ook 4 pen 4 gewoon volgens patroon breien pen 5 meerder je er 2 en minder je er 4 ( 2 steken minder op je pen ) pen 6 heb je 2 steken minder te breien volgens patroon pen 7 meerder je er 4 en minder je er 4 pen 8 gewoon volgens patroon breien pen 9 4 meerderingen en je mindert er ook 4 nl 2x 1 samenbreien overhaling in patroon dakje pen 10 is wat stekenaantal betreft gelijk aan je eerste pen dus kun je je patroon gewoon herhalen |
|
![]() |
|
Saskia_ ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 Oktober 2011 Status: Offline Points: 1199 |
Beste Mutti,
Dank je wel voor de genomen tijd! Heel fijn! Ik ga het zo nog eens even proberen met jouw verhaal er naast! Groetjes, Saskia |
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8175 |
ik hoor het wel als het niet lukt . En dan proberen we het gewoon nog een keer .met een iets andere uitleg desnoods succes Het is een mooi patroon |
|
![]() |
|
Hallo Mutti,
(of iemand anders voor mijn vraag) Nou na veel oefenen heb ik hem in de vingers! Het is wel heel goed opletten geblazen! Inderdaad een mooi patroon! Ik heb nog een vraag voor de zekerheid ... ik durf geen risico te nemen dat ik halverwege denk: Oh jee, dit moest net even anders .. OMSLAGDOEK: Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinld zodat alle st makkelijk op de nld passen. Zet 107 st op met rondbreinld 3.5 mm en Kid-Silk. Brei 4 nld in ribbelst - zie de uitleg boven. Ga verder en brei als volgt: 4 st in ribbelst, M.1 (1e nld = goede kant) over de volgende 98 st (= 7 herhalingen - Lees TIP VOOR HET BREIEN), 1 tricotst en 4 st in ribbelst. Ga zo verder tot het werk ongeveer 70 cm meet (pas zo aan dat het na een volledige patroonherhaling in de hoogte is, de volgende nld is aan de goede kant) en brei nu 3 nld recht over alle st, zet dan alle st op een hulpdraad. --- Na de 4 naalden, begin ik met 4 st ribbelsteek, dan M1 (7X) en dan 1 tricotsteek en 4 ribbelsteken (goede kant). Wat doe ik dan de volgende naald? Doe ik dan 4 ribbelsteken 1 tricotsteek, dan de patronen M1 en dan afsluiten met 4 ribbelsteken? Of 4 ribbelsteken, M1 en dan afsluiten met 1 tricotsteek en 4 ribbelsteken. Dat patroonlezen, daar moet ik echt in komen! Maar het gaat lukken! Bedankt nogmaals! Groetjes, Saskia |
|
![]() |
|
je breit 4 steken ribbel en dan de steken zoals ze zich voordoen dus av .Ik denk alleen dat je eerste steek na de 4 ribbels een omslag is die moet je gewoon av breien . In je volgende heengaande pen brei je weer volgens je telpatroon M1. Je leest dus van rechts naar links heengaand en van links naar rechts = av je patroon . is het een beetje duidelijk? ik weet anders niet hoe ik het moet zeggen . dus NIET zoals je leest steeds weer vooraan beginnen |
|
![]() |
|
Dat is snel!
Nee het is me duidelijk hoe ik het patroon M1 moet lezen. Van rechts naar links en dan weer van links naar rechts. Ik bedoel eigenlijk dat er staat: eerst 4 ribbelsteken breien, dan het patroon en dan afsluiten met 1 tricotsteek en 4 ribbelsteken (dat zijn dus 5 steken na het laatste patroon). Alleen vraag ik mij af wat ik dan de volgende pen moet doen. Ook weer beginnen met de 5 steken welke ik als laatste heb gebreid (4 ribbelsteken, 1 tricotsteek), dan het patroon en dan tot slot de 4 ribbelsteken? Of moet ik consequent beginnen met 4 ribbelsteken, en eindigen met 1 tricotsteek en 4 ribbelsteken? Ik heb het eerste gedaan en dat ziet er goed uit. Anders schuift het 1 steek op in de av pen dus er zit wel een verschil in. Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijker is. |
|
![]() |
|
je sluit af met 1 tricot steek en 4 ribbelst . je teruggaande pen is 4 ribbelsteek av en eindigen met 4 ribbelsteek . Dan begin je weer met 4 ribbelst en vervolgens M1 . Hoe je dan eindigt weet ik niet want dat staat er niet Op je telpatroon is de laatste een omslag ,maar ik weet niet .hoe dat na de herhalingen is zou best kunnen zijn dat er dan weer een tricotsteek volgt en dan je ribbels . Had ik het maar even in mijn handen dan was het zo opgelost Als het er goed uitziet en je patroon ziet er uit als M1 dan moet het volgens mij goed zijn |
|
![]() |
|
Hallo Mutti,
Het is gelukt, ik heb 'hem in de vingers'! Wel een heel precies en geduldig werkje is het ... maar met een mooi resultaat. Dank voor de hulp! Groetjes, Saskia |
|
![]() |
|
graag gedaan succes |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |