Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon sluit niet aan(rondbreien)

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon sluit niet aan(rondbreien)
    Posted: 29 Oktober 2012 om 01:00
Hallo Allemaal,

Ik ben er weer.
Poosje niet geweest omdat mijn computer een virus had. Maar hij is weer gezond :)

Maar ik heb een vraag.
Ik heb nou een aantal werkjes op de rondbreinaald gemaakt, met leuke fair of isle patroontjes.

Maar elke keer heb ik het probleem dat het patroon niet aansluit.

Wat doe ik nou fout??

Groetjes

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 08:46
Ik denk dat het niet anders kan, net zoals bij rondhaken. Heb kleine dingetjes geprobeerd (poppen kleertjes) om het te oefenen. Ik denk dat je het "naadje" op een strategisch weinig zichtbare plek moet moffelen.
ik heb ooit op de site van Wieke van Keulen gekeken. Volgens mij doet zij ook iets met fair isle techniek. Misschien zou je daar eens je licht kunnen opsteken. Ravelry is ook een mogelijkheid.
Ik vind wel dat je heel mooi breit. Het werk "trekt" niet, daar heeft het bij mij wel de neiging toe. Weef je de draden aan de achterkant of laat je ze los hangen? Ik weef. Dat lukt alleen nog niet zo goed bij meer als 2 kleuren. Ik hoor graag van je bevindingen. 
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 11:56
Ik hoopte op een oplossing, ik had eens een streepjespatroon dat bij rondbreien vreselijk versprong. Dat was voor een voedingskussen voor een pop en die had geen klachten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 13:24
Ja daar is een "oplossing"voor . Althans het wordt minder zichtbaar .

Als je bij je markering komt(nadat je een toer met een andere kleur gebreid hebt) moet je een lus van de onderliggende steek -die dus in een andere kleur is gebreid is op je linker pen zetten . Vervolgens die2 lussen samen breien .

Ik geloof dat het jobless knitting heet .
het is dan niet  onzichtbaar ,maar minder zichtbaar
een filmpje is vast wel tevinden via google
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 13:54
Bij jobbles knitting vond ik het niet echt, dus mijnheer Googel vragen. Hier staat hoe je het moet doen, filmpje van Drops
http://garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=231
Dit ziet er volgens mij prima uit.
Mutti, dank je wel voor de Googeltip
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 14:07
sorry het heet JOGless stripes knitting
You Tube heeft ook een filmpje zag ik
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 15:44
Ha, bedankt voor de tip.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nicole1985 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nicole1985 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 15:56
Helemaal super!!! Jullie worden weer vriendelijk bedankt :)

Dit werkje is bijna klaar, en begin dan met de volgende en ga het dan meteen proberen!

Lidwina bedankt voor je compliment :)
In het begin trok het bij mij ook wel hoor(nu soms nog). Wat ik doe om dit te voorkomen:

Als ik bv net 5 steken rood heb gedaan en dan over moet naar groen, dan schuif ik de net gebreide rode steken uit elkaar, zodat ze niet dicht op elkaar zitten, zo heb je meestal wel voldoende ruimte om te voorkomen dat hij samen trekt.

Moet ik meerdere steken in 1 kleur dan neem ik de andere kleur achterlangs mee(om het draad draaien)
Back to Top
francis2 View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer francis2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2012 om 00:27
ik heb ook nog een filmke gevonden, daar wordt het ook redelijk goed uitgelegd. er is echter wel een reclame voor, maar die kan je na een paar seconden wegklikken.
hoop je hier ook weer wat meer info gegeven te hebben
Back to Top
JePe View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JePe Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2012 om 08:22
Goede tip. Ik moet wel zeggen dat ik dat continentaal breien maar een krampachtig gedoe vind. Gaat nu niet echt snel.

jokehobbys.blogspot.nl
Domus-Spei.blogspot.nl
pinterest.com/jpderuijter/
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns