Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon sweet ella Drops baby 14-13

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon sweet ella Drops baby 14-13
    Posted: 22 April 2018 om 19:22
Hallo,
ik heb een vraag over dit patroon maat 6/9 maanden. 
Ik heb een proeflapje gebreid op de rondbreinaald 3 mm, dit bleek te groot te zijn. Heb daarna een proeflapje gebreid met naalden 2,5 en hier klopte de maat. Na 20 naalden te hebben gebreid blijkt de breedte niet 23 cm te zijn (zoals het patroon aangeeft) maar 25 cm. Nu heb ik een vraag hoe het zit met de steekverhouding. Kan ik het patroon van 6/9 maanden volgen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 20:15
patroon.


Als ge maat 6/9 maanden aan het breien zijt dan komt ge al 1 centimeter te kort want die moet 26 cm zijn.
23 centimeter is voor de kleinste maat.
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 20:43
Oeps.. patroon niet goed gelezen. Dat krijg je wanneer je na ruim 30 jaar weer gaat breien. 
Gelukkig is m'n kleindochter niet zo breed, hopelijk past ze de trui.
Bedankt voor je snelle reactie!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 21:30
dan gaat ze er hopelijk wel inkunnen. Want in totaal is het uwe dan 2 cm smaller dan het zou moeten zijn.
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 16:25
Ik ben inmiddels opnieuw begonnen in de juiste maat. Ben nu zover dat ik aan de het opzetten van de steken voor de mouwen moet beginnen. Maar daar loop ik vast. Er staat: zet bij een hoogte van 17 cm aan weerskanten nieuwe steken op voor de mouwen in elke 2e nld (d.w.z. aan het eind van elke nld). Hoe moet ik dat doen? Normaal gesproken zet je toch aan het begin de van de naald nieuwe steken op?
Ik hoop dat je mij kan helpen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 16:40
Dit is een andere manier van opzetten . Je doet het niet met 2 draden zoals de duimwijsvinger methode die je waarschijnlijk gebruikt ,maar je zet met de draad waar je mee breit de steken BIJop

Je kunt dat met lussen doen ,je kunt ook steeds uit je laatste steek 2 steken breien .
Kijk maar eens op you tube naar de diverse manieren van opzetten met 1 draad .
Niet gesnapt gerust nog eens vragen
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 17:29
Ik heb geen probleem met steken op moet zetten, maar begrijp de tekst van het patroon niet. Er staat zet aan weerskanten nieuwe steken op voor de mouwen in elke 2e naald en daarna staat er d.w.z. aan het eind van elke naald. Wanneer moet ik nou steken meerderen?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 17:56
Op het einde van elke naald.

als ge elke 2de naald steken bij moet opzetten dan :
naald 1 einde steken opzetten. Keren en breien en steken opzetten op het einde. (en dan hebt ge voor die eerste opgezette steken al 1 naald gebreid). Keren en breien (is uw 2de naald van 1 kant) en terug steken bij opzetten. Keren en breien (is dan de 2de naald van de andere kant) en steken bij opzetten. En zo gaat ge verder totdat ge alle steken erbij hebt opgezet en ge de lengte van de mouw hebt bereikt.
Back to Top
Madeliefjes View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 April 2018
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Madeliefjes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2018 om 09:44
Hallo Bep,

Hartstikke bedankt voor je hulp Handshake
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2018 om 12:36
snikske
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns