Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon trui - Knipmode 10-2013

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kjotrie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kjotrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon trui - Knipmode 10-2013
    Posted: 07 Januari 2014 om 13:36
Hallo

Ik ben bezig met het breien van een trui die in de Knipmode van oktober stond. De trui heeft raglanmouwen.

Ik ben net begonnen met de minderingen voor het voorpand, maar kan er niet goed aan uit. Er staat:

Oo 36 cm hoogte na boord aan weerszijden afkanten: 1 x 4 steken (dat heb ik gedaan)

daarna: elke 4 nld. 2 x 1 dubb. mind., 6 nld. hoger 1x1 dubb. mindering (dit 5 maal herhalen).

Ik zie niet goed in wat het verschil is tussen 1x1 en 2x1 dubb. mindering.

Ook is het me niet helemaal duidelijk vanaf welke naald ik die "6 nld. hoger" moet beginnen tellen (vanaf de eerste naald na de afkanting? vanaf de 4e naald (dus 4 - 8 - 10)?)

Kan iemand me hiermee helpen?

bedankt! 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 14:04
Ik ga het proberen

Je hebt die 4 steken afgekant . Dan brei je in de volgende 4e pen een dubbele mindering In je volgende 4e pen brei je weer een dubbele mindering .( dit bedoelen ze met 2x 1 dubb mindering) Hierna brei je in je 6e pen na de 2e dubb mindering weer een dubbele mindering .6 naalden hoger brei je weer een dubbele mindering en dit herh je 5x
Back to Top
kjotrie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kjotrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 14:46
Dus jij denkt dat ik na naald 8 (2 x 4) moet beginnen tellen tot 6 naalden (dus minderingen op 4 - 8 en 14 en dat dan herhalen).

Bedankt alvast! 
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 14:50
Ja dat denk ik .

Ik weet niet of erbij staat met hoeveel steken je moet eindigen.
maar tot zolang moet je doorgaan met de dubb mindering
Back to Top
kjotrie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kjotrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 14:54
Het aantal steken staat er niet bij... enkel dat ik die 3 stappen 5 maal moet herhalen. Op 55 cm van de boord zou ik dan de resterende kanten moeten afkanten.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 15:22
Je moet die 3 stappen niet 5x herhalen . Je moet dat om de 6 pennen 5x herhalen
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2014 om 19:10
Het hangt er vanaf hoe ze het precies omschreven hebben. Echt steken afkanten, zoals 1x4, dat doe je altijd aan het begin van het mouwgat. Daarna krijg je de minderingen. Maar in de meeste patronen staat hoeveel steken je uiteindelijk overhebt (zoveel voor de halsopening en zoveel voor de schouder) en dan valt het aantal minderingen te herleiden.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns