patroon vergroten |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Esther12 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 September 2012 Locatie: Voorne-Putten Status: Offline Points: 337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 Augustus 2013 om 18:24 |
Ik kom vaak hele leuke patronen tegen die dan helaas niet mijn maat zijn.
Nu is mijn vraag, kan ik zo'n patroon ongestraft vergroten door het verschil tussen 2 kleinere maten bij de grootste maat op te tellen? Dus stel, ik heb een patroon met maat 36, 38 en 40. Kan ik dan maat 44 maken door het verschil te nemen tussen maat 36 en 40 en dat bij maat 40 op te tellen? Of krijg je dan een heel raar model?
|
|
![]() |
|
Cully ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 29 Augustus 2012 Status: Offline Points: 3834 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heb ik ook wel gedaan hoor.
En dan voor de lengte ook groter maken, dan zou de vorm erin moeten blijven. Of ik deed 1 maat en met een nld groter breien. Beetje puzzelen en rekenen met je proeflapje. En tijdens het breien ook steeds even meten of het allemaal klopt !
|
|
![]() |
|
lidwina ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14134 |
Je zou eventueel nog kunnen controleren of het verschil tussen maat 36/ 38 en 38/40 hetzelfde is.
Bij de Burda naaipatronen heeft met het ooit uitgelegd aan de hand van een meermaten patroon. Met die uitleg in gedachte denk ik dat jouw redenering klopt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
![]() |
|
sonja ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 15 Juli 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 236 |
Ik heb het ook al verschillende keren gedaan en t lukt best wel
zeker als er bv al 3 maten beschreven staan bij haken is dat wel wat moeilijker, vind ik , bv als er een ajourpatroon in zit dan wordt het soms wel rekenwerk eerst gewoon goed je proeflapje nameten en regelmatig op een ander kledingstuk van jou even passen als alles nog klopt.. succes
|
|
Sonja
|
|
![]() |
|
Esther12 ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 September 2012 Locatie: Voorne-Putten Status: Offline Points: 337 |
Oké, dan ga ik dat toch eens proberen, bedankt voor jullie reacties!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |