Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon174-1

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cora Kloet-Saly View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Januari 2018
Locatie: Zierikzee
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cora Kloet-Saly Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon174-1
    Posted: 11 Januari 2018 om 22:20
Kan iemand mij simpel uitleggen hoeveel steken ik moet opzetten voor dit patroon voor maat XL?
327 steken lijkt mij veel.Ik weet niet hoe ik moet beginnen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Januari 2018 om 23:09
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7764&cid=

Ge neemt een rondbreinaald en daar zet ge 327 steken op.

Ge breit het immers uit 1 stuk. Van het voorste biezeke met de knoopsgaten tot en met het biezeke waar de knopen op komen.

Ge zoudt het in een achterpand, en 2 voorpanden apart kunnen breien, maar dan wordt het eerst een gereken van hoeveel steken voor welk deel en dan is het nog af te wachten of de telpatronen gaan uitkomen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 09:05
Je kunt met stekenmarkeerders of kleine dunne lusjes van garen telkens 30 steken markeren, dan zie je hoever je bent. Je kunt breiend opzetten, zodat er een klein draadje afhangt, of kijken hoeveel cm breed het vest wordt, een draad van minstens 4 x zoveel cm afmeten en zo opzetten.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 11:04
Hoi Cora, bij Drops worden meestal alle patronen op een rondbreinaald gebreid en daarom die 327 steken. Dit model wordt in 1 keer gebreid.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Januari 2018 om 11:33
Maar jij bent de baas over je breiwerk. Je kunt het patroon omrekenen naar een rugpand en twee voorpanden. De steken voor een aangebreid boordje worden dan niet meegeteld.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.641 seconden.
Lang Yarns