Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Anna P. View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 08 Juli 2018
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Anna P. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon
    Posted: 08 Juli 2018 om 16:46
Wie heeft het gratis patroon gebruikt van herentrui met ronde hals, gemaakt van Phildar Cage?
Ik begrijp het volgende niet bij het rugpand: om de 2 naalden:
1x1 eenv.mind, daarna *2x1 eenv.mind en 1x dubb.mind,* herhalen van *tot* 7 maal in totaal, daarna 1x1 eenv.mind.
Het gaat om een raglan, maar dan zet je toch 7 maal herhalen als laatste in de zin en niet hierna nog 1x1 eenv.
mind?
Als je het in een naald 7x herhaalt, krijg je wel een hele vreemde raglan.
Kortom ik kom er niet uit. Wie kan mij helpen?
Anna

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2018 om 18:48
ergens zal er wel een uitleg staan van wat een eenvoudige mindering en wat een dubbele mindering is.

Om de 2 naalden is in elke recht naald en aan sweerszijden.
Alle averechte naalden worden gewoon gebreid.

1 eenvoudige

1 eenvoudige             deze 3 (in feite 6 met de averechte meegerekend) 7 keren herhalen
1 eenvoudige            
1 dubbele             

1 eenvoudige



Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2018 om 19:03
Je mindert niet alle steken in 1 pen maar aan het begin en het eind van je pen . Je mindert tussen * 1x 1 nog een keer ( enkele mind )1x1 en dan 1x 2 is dubbele mindering d.w.z 1 afh 2 samenbreien overh .
Dat kan aan het eind van je pen niet of je zou er 3 samen moeten breien ,maar je kunt die dubbele mindering ook aan het begin van je terggaande pen kunnen maken . Als je er maar 2 kwijt raakt . Dit afwisselen 1 1 2 wat tussen * staat doe je n totaal 7x . Dan doe je nog 1x een enkele overh . Net zoals je voor dat het * er stond gedaan hebt Dan krijg je een mooie schuine lijn voor je raglan
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2018 om 19:05
Terwijl ik nog aan het piekeren was hoe ik het zo duidelijk mogelijk neer moest zetten ,was jij al klaar
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2018 om 19:12
Het is de tijd van raglan mouwen zo te zien. Mutti kijk ook eens bij de vraag 'babyvestje' of ik daar nergens verkeerd ben geweest.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juli 2018 om 21:27
Zo te zien niet . Maar ze zitten nog wel eens te klooien met dat herhalen . Vooral phildar heeft daar een handje van
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.547 seconden.
Lang Yarns