patroon |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Autheur | |
patje1979 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 11 Maart 2022 Locatie: groningen Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 11 Maart 2022 om 00:40 |
Hallo allemaal,
Ik heb een patroon waar ik niet uitkom en hoop dat iemand me hier kan helpen!? Ik weet ook niet hoe ik het patroon toe moet voegen
![]() |
|
![]() |
|
Liesanne88 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 23 Juni 2021 Status: Offline Points: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
https://nl.imgbb.com/ via deze pagina kun je een foto van je patroon uploaden en dan insluitcodes BB codes groot met link.
Dan is er vast wel iemand die je kan helpen😊 |
|
![]() |
|
Liesanne88 ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 23 Juni 2021 Status: Offline Points: 340 |
Of als het een geschreven patroon is, opschrijven wat er staat en dan uitleggen wat je niet snapt
|
|
![]() |
|
patje1979 ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 11 Maart 2022 Locatie: groningen Status: Offline Points: 13 |
![]() |
|
Misschien handig om te zeggen wat je niet snapt.. ik kan niet breien dus kan hier helaas niet helpen
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
welke maat gaat u breien en waar ligt het probleem?
|
|
![]() |
|
Dank jullie wel voor jullie reactie!
Ik wil maat 42/44 breien en ben begonnen met de mouw a) staat telpatroon a begin met de 4 st, "telpatroon B, telpatroon A" herh van "tot" 2 maal in totaal, telpatroon B en de eerste 4 st van telpatroon A Ik begrijp niet goed waar ik beginnen moet ![]() 4 st telpatoon a en dan gelijk naar telpatroon b? of begin ik met b en dan 4st telpatroon a? maar tot hoe ver? hihi hopelijk snapt u mijn vraag Ik snap niet zo goed hoe ik die a en b moet lezen
|
|
![]() |
|
bep ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12140 |
dus maat c 44 steken.
na die 7 cm boordsteek moet ge dan beginnen met : 1 kantsteek dan vanaf de 3de steek van telpatroon a (vijf steken) dan volledig telpatroon b (zes steken), dan terug a maar volledig (7 steken), terug b (6 steken) , terug a (7 steken), terug b (6st), dan de eerste vijf steken van patroon a en 1 kantsteek patroon a gaat over 7 steken en 2 rijen die altijd herhaald worden patroon b gaat over 6 steken en 10 rijen die altijd herhaald worden. Efkes wel oppassen want de eerste keer als ge patroon b maakt zijn het zes rijen en dan de kruising (kabel) en vervolgens is het altijd in de 10de rij de kruising |
|
![]() |
|
Oh wauw!! ik begin het een beetje te begrijpen! Super bedankt alvast
Klopt het dat wanneer ik a en b heb gedaan ik dan bij de kruising kom? ik tel dus de hoeveelheid b eerst 6 (a 3 x b) (b 3 x b) en daarna 10? |
|
![]() |
|
vooraleer ik ja of nee zeg :
op het telpatroon ziet ge een flauw dikkere lijn in patroon a rond rij 1 en rij 2 en bij patroon b rond rij 7 tot en met 16 dat zijn de patronen die telkens moeten herhaald worden. Alleen is het begin voor patroon b iets anders omdat ge niet direct een kabel kunt maken na de boord. Ge hebt efkes een stukske rechts nodig om dat te kunnen kruisen en daarom dat ge daar dus eerst 6 naalden gewoon recht moet breien. |
|
![]() |
|
aha dat is begrijpelijk alleen wanneer ben ik op het punt dat ik die 6 naalden heb gehad of wanneer moet ik die 6 naalden recht breien
![]() dan nog een vraag er staat onder het patroon de uitleg | r. st aan de goede kant of av. st aan de av (brei ik dan aan de goede kant recht en aan de slechte kant averechts?) omgekeerde y 2 st av. samenbr. aan de goed kant of r ( is dit hetzelfde? wanneer brei ik 2 steken samen recht aan de goede kant? en 2 steken samen averechts aan de andere kant?) Jeetje wist niet dat het zo lastig was een patroon te lezen
![]() |
|
![]() |
|
aan de rechter en linkerkant van die telpatronen ziet ge de cijfers staan van de rijen. En eerst moet ge dus de hele rij 1nen breien in de juiste volgorde en de teruggaande naald is rij 2 van links te beginnen lezen.
Ge kunt de teltekeningen een paar keer kopieren en naast elkaar plakken met de cijferkes op dezelfde hoogte en van het patroon a knipt ge voor het begin en einde eraf dat ge voor uw maat niet nodig hebt. En eens ge aan de tweede kabel moet beginnen hebt ge het patroon niet meer nodig want dan zit het in uw vingers. |
|
![]() |
|
ge begint direct te tellen na de boord, want dan begint uw trui.
2 steken averechts samenbreien aan de goede kant;( die of r denk ik dat de rechtse kant wil zeggen) bij patroon b is het altijd rechts en teruggaand averechts en bij patroon a is het : naald 1 : omslag, 2 averechts samenbreien, rechts, averechts, rechts, 2 averechts samenbreien, omslag teruggaande naald of naald 2 (dus van links beginnen te lezen dan) : 2 steken rechts, averechts, rechts, averechts en 2 steken rechts |
|
![]() |
|
En nog heeeel belangrijk : de kantsteken niet vergeten aan het begin en einde van de naald (die staan niet mee op de teltekening getekend)
uw eerste keer patroon a moet ge die omslag en 2 averechts samen niet doen en bij het laatste patroon a (allemaal van rij 1) die 2 averechts samen en omslag ook niet. Maar de keren ertussen dus wel alles. |
|
![]() |
|
super bedankt!! ik ben je heel dankbaar!
betekent dit dat ik ipv 44 steken 46 steken moet opzetten ivm met de kantsteken? Bij de mouwen staat bij c dat ik iedere 8 nld 7 x 1 st en iedere 6de nld 3 x 1 st moet meerderen klopt het dat ik dan eerst iedere 8e naald aan weerszijde 1 steek meerder tot dat ik dit 7 x heb gedaan en dan elke 6de naald meerder totdat ik dit 3 x heb gedaan? Ik ga er zo mee beginnen ![]() |
|
![]() |
|
als ik het goed begrijp doe ik de eerste keer c)
en als ik dat heb gedaan begin ik gewoon aan de goede kant met patroon a rij 1 en dan b dan a rij 1 teruggaande naald doe ik a rij 2, b, rij 2 van a? Als ik 6 x B heb gedaan doe ik in die naald meerdere kabels en ga dan beginnen met tellen tot ik 10 x b heb gedaan? |
|
![]() |
|
de kabel begrijp ik ook niet helemaal
![]() 6 rechte steken naar links kruisen? |
|
![]() |
|
1 kantsteek dan vanaf de 3de steek van telpatroon a (vijf steken) dan volledig telpatroon b (zes steken), dan terug a maar volledig (7 steken), terug b (6 steken) , terug a (7 steken), terug b (6st), dan de eerste vijf steken van patroon a en 1 kantsteek
dit is uw patroon om direct te beginnen. Kabel naar links daar staat de uitleg naast hoe ge dat moet doen en dat kan ik niet beter uitleggen. Die c is gewoon uw maat (staat juist onder de foto). Dus als ge het voorpand en de rug begint ook alleen maar die c) doen. In die 44 steken zitten die 2 kantsteken al in. Ge kunt het natellen (ik heb speciaal tussen haakjes gezet hoeveel steken). En de meerderingen klopt zoals u hebt opgeschreven. De uitleg is moeilijker dan het breien, want in feite is het geen moeilijk breiwerk. Ge zult wel zien eens ge begonnen zijt. |
|
![]() |
|
top! helemaal blij!
alles is duidelijk maar wat doe ik dan bij rest van het werk naald 1 beschrijf je maar wat doe ik met naald 2? ![]() |
|
![]() |
|
naald 2 heb ik ook al eens in één van de voorgaande berichten geschreven.
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |