Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
patje1979 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2022
Locatie: groningen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patje1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon
    Posted: 11 Maart 2022 om 00:40
Hallo allemaal,

Ik heb een patroon waar ik niet uitkom en hoop dat iemand me hier kan helpen!?

Ik weet ook niet hoe ik het patroon toe moet voegen LOL
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 12:21
https://nl.imgbb.com/ via deze pagina kun je een foto van je patroon uploaden en dan insluitcodes BB codes groot met link.

Dan is er vast wel iemand die je kan helpen😊
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 12:23
Of als het een geschreven patroon is, opschrijven wat er staat en dan uitleggen wat je niet snapt
Back to Top
patje1979 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2022
Locatie: groningen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patje1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 12:54

Super bedankt voor je reactie!
Hopelijk kan iedereen nu het patroon zien en mij misschien helpen?

Vriendelijke groet,
Patricia 
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 12:58
Misschien handig om te zeggen wat je niet snapt.. ik kan niet breien dus kan hier helaas niet helpen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 14:03
welke maat gaat u breien en waar ligt het probleem?
Back to Top
patje1979 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2022
Locatie: groningen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patje1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 14:30
Dank jullie wel voor jullie reactie!
Ik wil maat 42/44 breien en ben begonnen met de mouw
a) staat telpatroon a begin met de 4 st, "telpatroon B, telpatroon A" herh van "tot" 2 maal in totaal, telpatroon B en de eerste 4 st van telpatroon A

Ik begrijp niet goed waar ik beginnen moet Confused
4 st telpatoon a en dan gelijk naar telpatroon b? of begin ik met b en dan 4st telpatroon a? maar tot hoe ver? hihi hopelijk snapt u mijn vraag
Ik snap niet zo goed hoe ik die a en b moet lezen 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 14:57
dus maat c 44 steken.
na die 7 cm boordsteek moet ge dan beginnen met :

1 kantsteek     dan vanaf de 3de steek van telpatroon a (vijf steken) dan volledig telpatroon b (zes steken), dan terug a maar volledig (7 steken), terug b (6 steken) , terug a (7 steken), terug b (6st), dan de eerste vijf steken van patroon a en 1 kantsteek

patroon a gaat over 7 steken en 2 rijen die altijd herhaald worden
patroon b gaat over 6 steken en 10 rijen die altijd herhaald worden.

Efkes wel oppassen want de eerste keer als ge patroon b maakt zijn het zes rijen en dan de kruising (kabel) en vervolgens is het altijd in de 10de rij de kruising
Back to Top
patje1979 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2022
Locatie: groningen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patje1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 15:12
Oh wauw!! ik begin het een beetje te begrijpen! Super bedankt alvast
Klopt het dat wanneer ik a en b heb gedaan ik dan bij de kruising kom? ik tel dus de hoeveelheid b eerst 6 (a 3 x b) (b 3 x b) en daarna 10?

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 16:02
vooraleer ik ja of nee zeg :

op het telpatroon ziet ge een flauw dikkere lijn

in patroon a    rond rij 1 en rij 2
en bij patroon b rond rij 7 tot en met 16


dat zijn de patronen die telkens moeten herhaald worden.

Alleen is het begin voor patroon b iets anders omdat ge niet direct een kabel kunt maken na de boord. Ge hebt efkes een stukske rechts nodig om dat te kunnen kruisen en daarom dat ge daar dus eerst 6 naalden gewoon recht moet breien.
Back to Top
patje1979 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2022
Locatie: groningen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patje1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 16:13
aha dat is begrijpelijk alleen wanneer ben ik op het punt dat ik die 6 naalden heb gehad of wanneer moet ik die 6 naalden recht breien Tongue wanneer begin ik met tellen...

dan nog een vraag er staat onder het patroon de uitleg
| r. st aan de goede kant of av. st aan de av (brei ik dan aan de goede kant recht en aan de slechte kant averechts?)
omgekeerde y 2 st av. samenbr. aan de goed kant of r ( is dit hetzelfde? wanneer brei ik 2 steken samen recht aan de goede kant? en 2 steken samen averechts aan de andere kant?)

Jeetje wist niet dat het zo lastig was een patroon te lezen LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 16:14
aan de rechter en linkerkant van die telpatronen ziet ge de cijfers staan van de rijen. En eerst moet ge dus de hele rij 1nen breien in de juiste volgorde en de teruggaande naald is rij 2 van links te beginnen lezen.

Ge kunt de teltekeningen een paar keer kopieren en naast elkaar plakken met de cijferkes op dezelfde hoogte en van het patroon a knipt ge voor het begin en einde eraf dat ge voor uw maat niet nodig hebt. En eens ge aan de tweede kabel moet beginnen hebt ge het patroon niet meer nodig want dan zit het in uw vingers.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 16:15
ge begint direct te tellen na de boord, want dan begint uw trui.

2 steken averechts samenbreien aan de goede kant;( die of r denk ik dat de rechtse kant wil zeggen)

bij patroon b is het altijd rechts en teruggaand averechts

en bij patroon a is het :
naald 1 :
omslag, 2 averechts samenbreien, rechts, averechts, rechts, 2 averechts samenbreien, omslag

teruggaande naald of naald 2 (dus van links beginnen te lezen dan) :
2 steken rechts, averechts, rechts, averechts en 2 steken rechts

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 16:38
En nog heeeel belangrijk : de kantsteken niet vergeten aan het begin en einde van de naald (die staan niet mee op de teltekening getekend)



uw eerste keer patroon a moet ge die omslag en 2 averechts samen niet doen en bij het laatste patroon a (allemaal van rij 1) die 2 averechts samen en omslag ook niet. Maar de keren ertussen dus wel alles.
Back to Top
patje1979 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2022
Locatie: groningen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patje1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 20:11
super bedankt!! ik ben je heel dankbaar!

betekent dit dat ik ipv 44 steken 46 steken moet opzetten ivm met de kantsteken?

Bij de mouwen staat bij c dat ik iedere 8 nld 7 x 1 st en iedere 6de nld 3 x 1 st moet meerderen
klopt het dat ik dan eerst iedere 8e naald aan weerszijde 1 steek meerder tot dat ik dit 7 x heb gedaan en dan elke 6de naald meerder totdat ik dit 3 x heb gedaan?

Ik ga er zo mee beginnen Smile

Back to Top
patje1979 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2022
Locatie: groningen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patje1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 20:17
als ik het goed begrijp doe ik de eerste keer c) 
en als ik dat heb gedaan begin ik gewoon aan de goede kant met patroon a rij 1 en dan b dan a rij 1
teruggaande naald doe ik a rij 2, b, rij 2 van a? 
Als ik 6 x B heb gedaan doe ik in die naald meerdere kabels en ga dan beginnen met tellen tot ik 10 x b heb gedaan?

Back to Top
patje1979 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2022
Locatie: groningen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patje1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 20:19
de kabel begrijp ik ook niet helemaal Confused
6 rechte steken naar links kruisen? 

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 20:46
1 kantsteek     dan vanaf de 3de steek van telpatroon a (vijf steken) dan volledig telpatroon b (zes steken), dan terug a maar volledig (7 steken), terug b (6 steken) , terug a (7 steken), terug b (6st), dan de eerste vijf steken van patroon a en 1 kantsteek



dit is uw patroon om direct te beginnen.


Kabel naar links daar staat de uitleg naast hoe ge dat moet doen en dat kan ik niet beter uitleggen.


Die c is gewoon uw maat (staat juist onder de foto). Dus als ge het voorpand en de rug begint ook alleen maar die c) doen.

In die 44 steken zitten die 2 kantsteken al in.

Ge kunt het natellen (ik heb speciaal tussen haakjes gezet hoeveel steken). En de meerderingen klopt zoals u hebt opgeschreven.

De uitleg is moeilijker dan het breien, want in feite is het geen moeilijk breiwerk. Ge zult wel zien eens ge begonnen zijt.
Back to Top
patje1979 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 11 Maart 2022
Locatie: groningen
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer patje1979 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 21:17
top! helemaal blij!

alles is duidelijk maar wat doe ik dan bij rest van het werk
naald 1 beschrijf je maar wat doe ik met naald 2?Embarrassed

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Maart 2022 om 22:45
naald 2 heb ik ook al eens in één van de voorgaande berichten geschreven.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns