Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Helga64 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2023
Locatie: Brasschaat
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Helga64 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon
    Posted: 29 Mei 2023 om 23:49
Ik heb een patroon van een ajourmotief waar ik niet uit geraak. Kan er aub iemand helpen? 
Ik moet bv over 6 steken: 2 steken rechts samenbreien, 3 rechtse, dan een overslag. Maar dan eindig ik toch op 5 steken ipv 6. Volgende heengaande naald hetzelfde, maar dan minder ik toch elke naald bij elke reeks van die 6 steken, 1 steek? Ik snap het niet. 😳😳
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2023 om 10:03
na die overslag moet ge nog 1 rechtse breien dan hebt ge 6 steken gebruikt ook.

zoals u het schrijft gaat het patroon over 5 steken, 2 steken samen, 3 rechtse. De overslag is op dat moment nog geen steek die ge gebruikt hebt. (en na een overslag moet er altijd iets gebreid worden)
Back to Top
Helga64 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2023
Locatie: Brasschaat
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Helga64 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2023 om 10:49
Dan ga ik het zo eens proberen. Widt niet dat je na een overslag nog een steek moest breien. Dank je. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Mei 2023 om 11:07
ik bedoel dat uw vb over 6 steken gaat, maar ge geeft maar 5 steken op (omdat een omslag op zich nog geen steek is), daarom dat ik veronderstel dat de zesde gewoon rechts moet gebreid worden.

Ge eindigt inderdaad met 5 steken, maar ge zijt ook maar begonnen met 5 steken.


Als ge het patroon bekijkt, moet ge evenveel omslagen als samenbreisels hebben.




Back to Top
JessicaVers View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 31 Mei 2023
Locatie: Diemen
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer JessicaVers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Mei 2023 om 15:49
Hallo,
Ik ben sinds vandaag nieuw in dit forum.

Via Hobbydoos heb ik een patroon met materialen besteld voor de liefdeshandschoenen, zie deze link:

De handschoenen wil ik kado geven (met de aankomende kerst 2023) aan mijn dochter en haar vriendje. Alleen ik kan zelf niet breien.
Ik heb het gevraagd aan verschillende mensen in mijn netwerk die kunnen breien, alleen die kunnen niet uit de voeten met dit specifieke patroon.

Is er iemand die deze wanten wel zou kunnen én willen breien?
Uiteraard tegen een vergoeding.

Ik hoor het heel graag.

Hartelijke groet,
Jessica Versluijs

0622726858
jessica.versluijs@xs4all.nl



Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23641
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2023 om 08:43
De hobbydoos is een openbaar forum, iedereen kan nu je telefoonnummer en e-mailadres lezen en gebruiken. Je kunt ze verwijderen met Post options, rechtsboven.

Ik denk dat je de raad krijgt zelf te leren breien, niemand hier is happig om van haar hobby haar beroep te maken door tegen betaling voor een ander te breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Helga64 View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 29 Mei 2023
Locatie: Brasschaat
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Helga64 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2023 om 08:46
Dank je voor de hulp. Er moet idd na de omslag nog een rechtse gebreid worden. Ik ben er helemaal uit. Gisteren toch al een volledig patroon kunnen breien dat helemaal klopt. 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juni 2023 om 09:52
Is nikske hoor, dus de 'zesde ontbrekende' steek is gevonden.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns