patroontje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Madrileņa ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 April 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 April 2011 om 21:34 |
Hoi Hoi! ik ben net begonnen met een tasje, en voor het haken moet ik rekening houden met de volgende: INFORMATIE VOOR HET HAKEN: Ik snap helemaal niet wat moet ik doen...Kan iemand aaan mij goed uitleggen wat de bedoeling is? Groetjes |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Als ik dit zo lees haak je van links naar rechts en draai je je werk weer om. Bij dit haken moet je eerst "de lucht" in. Voor een vaste haak je 1 losse, voor een stokje 3 losse. Deze losse tellen dan als 1e steek. Je werkstuk blijft hierdoor mooier, anders trekt het helemaal scheef en krom.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Madrileņa ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 05 April 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9 |
Thanks voor je antwoord!, wat gebeurd dan met het aantal steken op de toer? blijft het gelijk? |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ja het aantal steken blijft dan gelijk. Alleen maak ik zelf altijd twee lossen in plaats van de eerste vaste, dat steekt wat beter in later aan het eind van de toer. Maar die 2 lossen tellen als 1 vaste. Ze worden ook wel keerlossen genoemd.
Bij een half stokje zijn het er twee, bij een dubbel stokje 4. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Dankje we l voor de verklaring Magtelte! |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |