Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroontjes voor poppenkleertjes.

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroontjes voor poppenkleertjes.
    Posted: 13 Januari 2019 om 11:11

Voor mijn verzameling ouderwetse poppen ben ik op zoek naar ..
breipatroontjes en/of boeken voor poppenkleertjes.

Groetjes Nickie :-)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2019 om 14:54
Bedoel je met ouderwets van die porseleinen lange lijzen? Daar zijn voor zover ik weet geen patronen voor. Marie Claire/Phildar hebben wel wat boekjes uitgegeven met brei- en haakpatronen voor slanke poppen. Ik ontwerp zelf veel kleertjes, maar ik schrijf de patronen niet meer uit voor anderen. Dat is een hele kunst en er gaat te vaak wat mis bij mijn geschrijf. In de bladenwinkel ligt nog steeds Marie's Poppenmode, voorheen Andrea kreativ. Ik gebruik ze voor inspiratie en ben al jaren abonnee. Verder heb ik oude poppenburda's gekocht op Marktplaats en Diana thuiscreatief bladen met poppen- en berenkleding.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2019 om 16:16
Dankjewel voor je antwoord -
Ik zoek breipatronen voor de gewone poppen zoals, Wildebras, Schildpad enz.
Het is heel moeilijk om daar boekjes van te krijgen.
Ik heb al verschillende poppenkleertjes gebreid maar meer eigen fantasie en nu wilde ik weleens iets anders.
De baby-born patronen heb ik ook al bijna allemaal gehad.
Het wordt dus zoeken naar de spreekwoordelijke speld in de hooiberg .
Ik ga zeker bij de namen kijken die je hebt gestuurd, dankjewel daarvoor :-)

Groetjes Nickie

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Januari 2019 om 18:38
Ik heb een vriendin een Götz pop van 45 cm gegeven en zij kan goed uit de voeten met Marie's Poppenmode. Ik heb poppen die op Nancy van Famosa lijken, een soort uitgegroeide Barbie van 45 cm, lang, slank met platte voeten en een beetje figuur. De vorige redactrice gaf ook wel eens patronen voor dergelijke poppen. Ik stuur de poppen met een complete garderobe aan een ex-hobbydoos, die ze verkoopt ten bate van Kika en Pink Ribbon, dus de poppen moeten niet te duur zijn. Ze komen uit kringlopen, kofferbakverkopen en rommelmarkten, soms van Marktplaats.

Ik hoop dat je slaagt. Ik zal eens rommelen in mijn mappen met oudere patronen, dan zal ik er een paar scannen, de poppen op die foto's zien er uit als Wildebras en Käthe Krüse.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Januari 2019 om 08:12
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik heb een vriendin een Götz pop van 45 cm gegeven en zij kan goed uit de voeten met Marie's Poppenmode. Ik heb poppen die op Nancy van Famosa lijken, een soort uitgegroeide Barbie van 45 cm, lang, slank met platte voeten en een beetje figuur. De vorige redactrice gaf ook wel eens patronen voor dergelijke poppen. Ik stuur de poppen met een complete garderobe aan een ex-hobbydoos, die ze verkoopt ten bate van Kika en Pink Ribbon, dus de poppen moeten niet te duur zijn. Ze komen uit kringlopen, kofferbakverkopen en rommelmarkten, soms van Marktplaats.

Ik hoop dat je slaagt. Ik zal eens rommelen in mijn mappen met oudere patronen, dan zal ik er een paar scannen, de poppen op die foto's zien er uit als Wildebras en Käthe Krüse.

Dat zou super tof zijn . alvast bedankt Smile

Famosa-poppen heb ik ook een paar van ca 50cm. Het is een verslaving haha maar wel een leuke verslaving.
Tot nu toe staan ze thuis bij mij te pronken maar, als ik er teveel krijg dan probeer ik ze te verkopen en de opbrengst gaat naar een( voor mij ) super goed doel en dat is het Ronald mc Donald huis .Smile
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2019 om 12:45
http://blog.seniorennet.be/breilessen/archief.php?ID=26


als de link marsjeert, een beetje scrollen en dan komen er een paar patroontjes.
Back to Top
Nickie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 13 Januari 2019
Locatie: Zuid Limburg
Status: Offline
Points: 80
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nickie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2019 om 07:04
Originally posted by bep bep wrote:

http://blog.seniorennet.be/breilessen/archief.php?ID=26


als de link marsjeert, een beetje scrollen en dan komen er een paar patroontjes.


Dankjewel voor de link. Hier heb ik zeker iets aan  Smile

Groetjes Nickie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns