Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Pepernoten

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Pepernoten
    Posted: 29 Oktober 2012 om 15:31
Ik begin maar even een nieuw topic. Iemand had met de kinderen pepernoten gebakken met een kant-en-klaarmix en wilde eigenlijk een recept voor de "echte".

Ik heb een recept voor kruidnoten en twee voor speculaas gescand uit het Bluebandkookboekje, uit mijn eigen kookboek van mijn trouwen en uit mijn moeders kookboek. Sommige hebben het wel over een theelepel speculaaskruiden, ja dan weet je nog niks. Maar als je de drie combineert kom je er wel uit.

Wie ze wil zegt het maar.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 15:35
Strooi ze maar door, altijd leuk om met de kinderen te doen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 15:37
Je hebt ze, ik heb naar het groene bewegende balkje gekeken.

wat rozengeur.
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 17:03
Oh dat was ik,!! Ik heb gister pepernoten gemaakt met een kant en klare mix.

Heel graag alvast bedankt.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 17:05
Oh heel erg graag zelfs
Groetjes Teunie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 17:18
Chantal heeft ze, Teunie wil je je e-mailadres even pmmen?

Ik hoop wel dat de lucht van speculaaskruiden niet in mijn laptop blijft hangen, ik lust die dingen zelf niet.

wat rozengeur.
Back to Top
b00rtjuh View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer b00rtjuh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 17:33
Mix voor echte pepernoten zijn de koop bij de Aldi, deze week in de aanbieding! :)
Back to Top
zazia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer zazia Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 18:33
Ik wil ze ook wel. Ik had vorig jaar een receptje, maar dat was geen succes.
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 19:34
heel graag.
ik zal je even een mailtje sturen scheelt jou weer werk met het zoeken van het mailadres
Back to Top
Krissis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Krissis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 19:38
Vorig jaar had ik ze ook gemaakt, maar was meer type baksteen geworden, Piet kon er een ruit mee ingooien. Dus graag hou ik me aanbevolen voor echte pepernootjes.
Voor mij geschreven,KLIK
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 20:55
Alleen Teunie heeft ze nog niet.

Ik garandeer niets over de recepten, ze zijn uit 1956 en 1973.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 21:14
Dank u wel ! Van het weekend maar is ingredieten gaan kopen.
Ben echt benieuwd naar smaakverschillen.
Heb nu ook een pak kant en klaar van Koopmans gekocht.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 21:40
Ik ben met bakken ook van de makkelijke, Homemade, waar alleen water bij hoeft. Ik doe dan bijvoorbeeld wel eens sinaasappelsap of citroensap in plaats van water. Die wolkencakes van Dr. Oetker zijn ook lekker. Daar moet dan wel 20 cl slagroom en 3 eieren in, ja dan word alles lekker.

wat rozengeur.
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 21:43
Oh dat is ook wel weer is lekker een cake bakken.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 21:52
Het moest in een springvorm, maar ik had al mijn bakspullen weggegeven, dus ik had het gewoon in een lasagneschaal gedaan, wel met bakpapier, dat scheelt vette troep. Inmiddels heb ik bij Euroland weer 3 maten springvorm aangeschaft. Maar dat bakpapier houd ik erin.

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 18:53
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Inmiddels heb ik bij Euroland weer 3 maten springvorm aangeschaft. Maar dat bakpapier houd ik erin.

die heb ik ook zien liggen, maar ik had geen ruimte meer in mijn tassen Cry. Volgende keer maar weer
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 19:53
O, ik koop er zó een tas bij als ik ruimte tekort kom. Dan loop ik er wel bij als paardje zwaar belazerd, oeps ik bedoel beladen, want ik héb altijd twee tassen bij me om goed rechtop te lopen met verdeeld gewicht.

Ik heb nu ook zo'n trekkarretje, waar je zo fijn over kunt struikelen als je niet oplet. Maar ik kan het duwen, dus ik zie wie er over struikelen. Het heeft zelfs een koelvakje.

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 19:57
Dat had ik anders ook wel gedaan, maar we waren in Groningen met de trein en moesten ook nog weer terug met de trein
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns