Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenPerlefientje naar Londen.

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2009 om 18:30

Ja!!!!Perlefientje kwam gisteravond om ongv 22u30 thuis.Een waterval aan woorden!En niet echt haar gewoonte!

Ja,'t was plezant haar bezig te horen!Ze heeft het reuze naar haar zin gehad!!!!

En neen!!!Ik verklap niets!!!Ze moet het hier morgen maar es allemaal vertellen!!!!Lang slapen heeft ze niet gedaan,hoor!Het is maar Ellemieke die hier nooit uit haar bedje geraakt en dat is door haar Risperdall die ze moet innemen!

Ben net klaar met buiten alles te zemen en te poetsen enzv!Heb net 4 ronde en 3 vierkante supersjieke grote bloempotten gekocht.(Enfin manlief op boodschap gestuurd en hij heeft dit supergoed gedaan)!Estetisch dus zeer goed geslaagd!!!!!

En dus moet de terras ingezegend worden!!!!!Iedere reden is goed om te vieren!!!!!(ja,zo'n potten daar likkebaard ik reeds langer naar en nu is dit een feit!!) Nu es goed idééén opdoen van ...wat plant ik daarin(want bloemen en planten is niet iets dat ik piekfijn aanvoel!) Kan die natuurlijk ook weer volproppen met wollebolletjes maarre...

Mischien iets op stam? I dont now!!!!!

Enfin!!!Lotjes perikels die komen dus morgen!!!!Geduld koningsdochter...Moeten wij met uw bolle buikje ook hebben(wat(v of m) en wie steekt daar nu in?)

Maar wat ben ik blij dat ze thuis is....Oefffffffff,weer een zorg minder!!!!!Want ik was echt niet gerust!

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2009 om 19:26
kan me goed inbeelden dat je ongerust was, ben ik ook steeds als de kids nog maar op schoolreis zijn Kijk al uit naar Perlefientjes verslag
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2009 om 13:55
IK HEB IN IEDER GEVAL AL GENOTEN VAN JOU VERHAAL PERLE. EN HOE LANGER IETS DUURT HOE GROTER DE VERASSING ALS HET ER TOCH IS TOCH? ZO WERKT HET MET MIJN BOLLE BUIKJE OOK. WACHT MAAR AF. STRAKS.......
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
perlefientje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2009 om 23:48

Hallo,

bedankt voor al die leuke reacties!!!

Chrisje, vorige week vrijdag zijn we ook voor een dag naar Lille geweest. Dat was ook leuk hoor! We waren daar van 10 uur 's morgens en we waren in groepjes verdeeld. Iedereen had een deel van het plan gekregen en samen moesten we dan al de monumenten zoeken en de bijhorende vraagjes oplossen. Dat samenwerken ging wel goed, want als we klaar waren konden we dan nog efkes in Euralille (een enorm winkelcentrum met meer dan 200 winkels) gaan shoppen. Hoe eerder we klaar waren, hoe eerder het shoppen kon beginnen

En Londen was echt machtig!! Een heel andere sfeer dan hier. Het is daar enorm druk. De auto's rijden daar dus links en aan een heel hoge snelheid. De gewone straat bestaat soms uit 3 baanvakken en dan splits de straat soms in 5 richtingen.Ik zou er als fietser niet graag tussen rijden hoor!! Het was al gevaarlijk om over te steken want de lichten voor voetgangers waren maar 5 sec groen!!

We hebben enorm veel gezien. 's Ochtends moesten we in shifts gaan eten omdat we met 110 + 10 leerkrachten waren. Rond 8.45 vertrokken we dan op pad. We waren in groepjes ingedeeld. Onze klas was een groep en 2 leerkrachten waren verantwoordelijk voor ons. Dat was wel gemakkelijk. We hoefden alleen maar te maken dat we met hen mee waren in metros en dergelijke (want daar was het ook enorm druk!!) was het moeilijk om samen met alle 110 op 1 metro te kunnen stappen.

Dag 1: We zijn 's ochtendsvroeg om 6.30 vertrokken naar Lille en van daaruit hebben we dan de eurostar naar londen genomen. we kwamen daar aan rond 10.30 ( in londen is het een uurtje vroeger dan hier). Dan gingen we naar de jeugdherberg en mochten we de koffers in onze kamer gaan zetten. Ik sliep in een kamer van 10 wat wel krap was, er stonden 5 stapelbedden waar we bijna niet tussen konden lopen, maar gelukkig moesten we maar in de jeugdherberg zijn om te slapen.

Daarna zijn we naar camden lock market geweest. Een soort van markt die daar elke dag staat waar heel veel verschillende jongerengroepen rondlopen zoals gothic, ... Dat was wel leuk om te zien en daar hadden ze ook wel leuke dingen zoals tassen en sjaals enzo en daarlangs liep een winkelstraat dus...

Die dag zijn we ook naar het grote wassenbeeldenmuseum Madame Tussauds geweest waar allerlei bekende mensen in was staat zoals Johny Depp, Angelina Jolie, Brad pitt, President Obama, Beyoncé, Britney Spears, enz. Het was heel mooi gemaakt en er was ook een griezelafdeling . En er stonden karretjes waar je in mocht zitten en die je dan een hele rondleiding gaf in een parcours in het donker met allerlei lichtspectakels en bewegende wassen poppen die het verhaal van koning Henry VIII vertelden (die koning met zijn 6 vrouwen).

We zijn ook naar de Britisch Gallery geweest. Een enorm museum met een enorme grote ronde inkomhal met in het midden een enorme toren (dat een leeszaal is ) en het dak bestaat uit een grote glazen koepel, maar enorm groot en indrukwekkend.

's avonds mochten we gaan eten in Picadilly Circus. In het midden staat een grote fontein met het beeld van Eros erboven op. Rond Picadilly circus waren er verschillen restaurantjes.Heel leuke buurt. En de winkels bleven er open tot 21.30!!

Dag 2: Weer om 8.45 h vertrokken. 's Ochtends hebben we in het oude londen rondgewandeld en daarna konden we kiezen tussen een museum van moderne kunst, de kerk waar prinses Diana en prins Charles getrouwd waren of een grote wandeling. Ik heb gekozen voor de kerk. Het was een enorm gebouw waarin je met +- 271 trappen naar boven kon en daar had je een heel mooi uitzicht over londen.

Daarna zijn we gaan eten op Covent Garden, een heel leuk plekje! Het is een soort van overdekte markt en buiten staan er tal van artiesten die kunstjes doen. Het trekt heel wat publiek, want het zijn dan ook acrobatentoeren!!! Ik heb naar een artiest gekeken die uit Australië kwam, hij kon bovenop een hoge dunne wiebelende plastieken paal met een hand balanceren, terwijl zijn benen in de lucht hingen ( horizontaal) en terwijl hij met zijn andere hand zijn hoed van zijn hoofd afnam!! Heel spectaculair, zo'n spieren dat hij had!! En dat alles boven een grond van kasseien zonder net. Moest er iets mislukken was hij zeker dood!!

Daarna mochten we kiezen tussen "the national gallery (schilderijen)", "the science museum (wetenschappen)" en "the national history museum". Ik ben naar dat laatste museum geweest. Heel mooi!! Er was een afdeling met dinosaurussen van vroeger, heel mooi gemaakt en met levensechte beenderen. Voor wie al eens de film "Night at the museum" gezien heeft, het is dat museum.

We zijn ook naar de tower of londen gaan kijken, een mooie brug over de rivier de thames met een mooi uitzicht. Daarbij was ook het kasteel van koning Henry VIII met zijn 6 vrouwen, met de toren waar Anne Boleyn onthoofd was. Er is ook een film over: The other Boleyn girl.

Daarna hebben we mogen kiezen tussen de dure grote winkelstraat oxford street of het peperdure sjieke Harrods (winkelcentrum) . Ik heb gekozen voor Harrods maar toen we daar aankwamen, want we gingen overal met de metro naar toe omdat londen zo groot is, mochten we van de security niet binnen omdat we geen potentiële kopers waren. De leerkrachten bedachten het plan om langs andere ingangen naar binnen te gaan, wel maar per 2, maar ze hadden via hun walky talkies aan iedereen doorgezegd dat ze ons niet binnen mochten laten!!! Jaja, in londen gaat het er erg streng aan toe hoor!! Overal waar we binnen wilden moesten ze heel onze zakken doorzoeken of er geen wapens en dergelijke inzaten ( zelfs in musea en in mme tussauds) en we mochten nergens in groep staat maar we moesten in rijtjes achter elkaar staan wachten!
We zijn dan maar naar Oxford Street geweest, maar ondertussen waren we heel wat van onze tijd verloren.

's Avonds zijn we dan in Picadilly Circus gaan eten en daarna hebben we de Jack The Ripper toer gedaan. Ook een heel leuke belevenis. Het was een vrouwelijke gids die heel het verhaal vertelde terwijl we in het oude London rondliepen en langs plaatsten passeerden waar de vrouwen vermoord waren. Het was wel jammer dat de straatjes zo veranderd waren zodat het nu al moderne complexen zijn en dat die spanning er niet echt is. Maar we hebben wel een donker steegje zoals vroeger bezocht en dat was echt wel smal en klein, zou er niet graag alleen in het donker rondlopen!!

3de dag en laatste : 's ochtends naar een heel ander stuk van Londen gegaan. We zijn gaan kijken naar the house of parliaments (politiek gebouw) waarbij de Big Ben stond, een enorme mooie klokkentoren. Daarna zijn we naar Buckingham Palace gewandeld waar we naar de afwisseling van de wacht gekeken hebben, heel mooi waarschijnlijk, maar we waren een beetje te laat, het spectakel was al begonnen en er stonden enorm veel mensen voor de poorten van het paleis en op het pleintje ervoor zodat we er niet echt veel van konden zien. Het was een soort ritueel van guard ( rode kostumen met goud afgewerkt en een grote lange zwarte bonten hoed op hun hoofd) die op de binnenkoer van het paleis marcheerden.

Daarna zijn we naar Covent garden weer gaan eten ( die overdekte markt) en nog wat gaan shoppen en daarna moesten we al naar huis. rond 14.30 moesten we al vertrekken om er de eurostar van 17.30 te kunnen nemen, want we moestn nog eerst naar door de douane enz. We waren thuis om 22.30.

Tussen de dingen die we hebben bezocht hebben we natuurlijk ook veel gebouwen gezien en politie op hun paard en van die authentieke wachter die de wacht houden met hun grote sabels. Heel mooie stad, enorm veel oude mooie gebouwen met hele taferelen die uitgebeeld zijn op de stenen en met pilaren.

Zo, een heel lang verhaal  Jullie wilden het, hier heb je het gekregen

Je hoort het , het was heel leuk!

">

Honden denken dat ze een mens zijn,katten dat ze God zijn
Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2009 om 08:24

Wel meisje ,dat was een ervaring voor je leven hé. Ik hoop dat je er zo nog hééél veel mag beleven.

Je moet maar zo denken de wereld ligt voor je open, als jij er open voor staat. Er is zoveel moois te zien !!!!!

Ik heb met je mee genoten. TONY

TONY
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2009 om 12:36
hoi perlefientje bedankt voor je verslag, jij hebt je daar in London echt niet verveeld, geweldig dat we effe mee mochten genieten
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2009 om 13:26
Fijn dat je zo genoeten hebt! Ja Londen is leuk, wij zijn er een paar jaren terug ook geweest en hebben ook zo genoten!
Groeten Creaans.
Back to Top
rita_1709 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2009 om 14:32

Hoi Perlefientje,

Heb héél erg genoten van je verhaal... je kan het goed naar voorbrengen... je zou je direct opnieuw in Londen wanen. Leuk dat je het fijn vond, en je ma is héél tevreden zeker dat ze je veilig weer thuis heeft ?

Groetjes,
Rita.

Bloemen zijn om mooi te zijn..
Mensen zijn om goed te zijn !!
Back to Top
Ticia View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2009 om 16:56
Heey, zo te lezen was het super leuk in londen en heb je veel gedaan in de drie dagen tijd. En nog wat souveniers voor je mamsie meegenomen? Fijn he de beveiliging in Londen .
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2009 om 12:29
whow, perlefientje, dat klinkt heel erg leuk, ik zou zou vertrekken na jouw verslag!
Back to Top
Koningsdochter View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2009 om 14:07
HE LEUK OM TE LEZEN. JE HEBT HET GOED NAAR JE ZIN GEHAD EN SCHOOL HAD OOK GOEDE AFWISSELING TUSSEN SPANNING EN ONTSPANNING. LEUK DAT JULLIE MOCHTEN WINKELEN EN ZO. NIET ALLES EDUCATIEF. EN OOK LEUK DAT JULLIE ZOVEEL MOCHTEN ZIEN EN KIEZEN. SUPER HOOR. IK KAN ME VOORSTELLEN DAT JE HEERLIJK HEBT GENOTEN. BEDANKT VOOR JE UITGEBREIDE VERSLAG.
Groetjes, Clara

Al zal de vijgeboom niet bloeien, toch zal ik juichen voor Hem die mij redt!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns