
pesten |
Reageer
|
Pagina <12 |
| Autheur | |
miraatje
Duizendpoot
Lid sinds: 09 Januari 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 354 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Mei 2013 om 11:31 |
|
dat zegt ook niemand dat je zo in elkaar steekt (niet denken voor ons) en dit is ook geen onrust stoken zo hebben wij dat niet genoemd, ik heb 2 jongens die zwaar misbruikt zijn en daar ook nog mee gepest werden en ook niet meer wilde leven daar door, dus ik weet echt wel waar abraham de mosterd haalt, maar ik wilde alleen maar zeggen dat ik er soms geen zin in heb om er aan te denken hoe de wereld echt is en dat ik dan soms gewoon even wil denken dat de wereld fijn is, dat was alles wat ik kwijt wilde, als je hier door verdrietig ben dan spijt me dat want zo bedoelde ik het niet, ik merkte altijd als ik positief bleef bij mijn kinderen vonden ze het fijn om thuis te zijn en zich veilig te voelen en dan wisten ze toch dat ze heel erg welkom waren en dat er heel veel van ze gehouden wordt, en als dit weer verkeerd wordt uitgelegd dan zeg ik geen sorry meer want dit bedoel ik heel erg goed
|
|
![]() |
|
Mamaeer
Duizendpoot
Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Mei 2013 om 11:13 |
|
en hoe moet je dat doen als je kinderen hebt, waarvan cijfers achteruit gaan, die lessen uit moeten vluchten omdat ze gek worden van het geniepige gedrag van klasgenoten, die met zelfmoord ideeën rondlopen, waar medicatie nog niet het gewenste resultaat geeft.....
en je wordt hier als moeder ieder moment van de dag aan herinnerd? je heel de dag door die pijn voelt en de angst hebt of ze wel thuis komen (zeker als ze later gaan komen dan gepland) je afvraagt hoe het weer zal gaan, hoe ze thuis komen, of de frustratie er weer in de vorm van agressie uit gaat komen, of je de kleintjes weer ergens in veiligheid moet brengen.... wij dus allemaal het hele gezin tussen de 3 en 40 jaar oud geconfronteerd worden met de gevolgen van pesten....... en niet van de laatste weken! Onze oudste loopt hier al 8 a 9 jaar tegenaan, de tweede iets minder maar ook al 6 jaar, dan onze 3e (bijna 5) ga je al dezelfde dingen zien, daar is het nog geen pesten te noemen, maar ik hou mijn hart vast.... En als je dan merkt dat ook familie je in de steek laat, mensen die je lief zijn (oude mensen) hun huis moeten gaan verkopen en dus uit ons leven zullen verdwijnen (zijn duitsers) enz.... Leuk hoor, zo'n forum als dit, waar iedereen lief en aardig is voor elkaar.... Maar het blijft digitaal, het is niet die schouder waar je je hoofd even op kan laten rusten, het is geen arm om je heen die je voelt..... Allemaal lief bedoeld, ik waardeer dit ook, krijg tranen in mijn ogen als ik hier die lieve opmerkingen onder elkaar lees.... Maar ik kan hier niet op teren, helaas!! Maar als het te confronterend is om dit thema op dit forum te bespreken, vraag ik de moderator dit te verwijderen. Ik wil geen onrust stoken, zo zit ik niet in elkaar. |
|
![]() |
|
miraatje
Duizendpoot
Lid sinds: 09 Januari 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 354 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Mei 2013 om 10:55 |
|
nou en dat bedoelde ik nou, ik wil ook blij zijn met de wereld en heb geen zin in al het slechte, steek ik dan mijn kop in het zand???????? ja waarschijnlijk wel maar dat is soms gewoon heerlijk om te doen en daar door vergeet ik heus al het verdriet niet hoor maar het wordt dan allemaal wat minder zwaar en krijg ik lach rimpels in plaats van grijs haar en zorgen gleuven
|
|
![]() |
|
pareltje2011
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Maart 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5195 |
Post Options
Thanks(1)
Citeer Reply
Posted: 15 Mei 2013 om 10:35 |
|
Ik vind het niet leuk als er zo een negatief topic is er is al zoveel ellende in ons leven ,maak dan een topic over leuke dingen dan kunnen we efkes alles vergeten ,dit is gewoon mijn mening hoor . |
|
|
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ. |
|
![]() |
|
miraatje
Duizendpoot
Lid sinds: 09 Januari 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 354 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Mei 2013 om 10:16 |
|
ik heb zelf kinderen die vreselijk gepest werden dus ik weet heel goed waar we het over hebben, het is in de wereld eten of gegeten worden, ik weet dat heel erg goed geloof me maar, maar zoals ik al eerder zei ik wil geloof houden in de mens en dan soms gewoon denken dat de wereld goed en lief is, en ach als we heel eerlijk zijn is dat ook vaak zo, er is altijd wel iemand die van je houd of je helpt of een lief gebaar maakt, alleen zien we dat te weinig en als je in zo'n rot situatie zit waar jij nu in zit is het allemaal vreselijk want ze zitten aan het gene waar je het meest van hou en heus ik kan het weten je bent tot moord in staat als ze daar aan zitten, maar kijk is hier op het forum je heb hele lieve mensen en je heb van die draken en die draken kunnen je heel erg zeer doen, maar dan komen die lieve weer en daar trek ik me dan aan op, dus het leven is niet alleen zwart wit, er zullen ook heel veel mensen zijn die wel heel veel om jou kinderen geven en die moeten we dan vast houden en niet loslaten, ik kan jou geen tips of advies geven voor jou kinderen ik heb het op mijn manier gedaan, ze zijn nu volwassen en slaan zich aardig door de wereld heen met misschien een groter rugzakje dan andere maar toch ze doen het geweldig
|
|
![]() |
|
Mamaeer
Duizendpoot
Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Mei 2013 om 10:00 |
|
Miraatje, helemaal met je eens. Dat wil ik ook zo veel. De struisvogel zijn.
Maar helaas wordt mijn hoofd iedere dag weer heel hard teruggetrokken! Ik heb bijzondere kinderen, die gruwelijk hun best doen om een vierkantje te zijn, maar ze zijn het niet en zullen het ook nooit worden!!! Mijn bijzondere, lieve kinderen, zien er heel normaal uit, maar omdat hun gedrag soms anders is dan bij een gemiddeld kind, vallen ze buiten de boot, worden ze buitengesloten, worden ze uitgelachen om dingen waar een ander niet om uitgelachen wordt, veranderen spelregels ineens, enz... Ook pesten onder volwassenen heb ik van dichtbij de gevolgen van gezien. Die zijn ook erg heftig!! Dames, pesten en buitensluiten, het kan echt niet!!! Geen enkel gedrag mag daartoe reden zijn!!! Hoe raar het soms lijkt.... Hoe vreemd we het ook vinden. Accepteer elkaar zoals we zijn. Gelukkig zijn we allemaal anders, niemand is identiek, wel uniek! Laten we het zo onze (klein)kinderen leren! Yobsje, bedankt voor je aanvulling! Dit is zo'n mooi voorbeeld, maar hoe confronterend! Als je de berichten volgt in het nieuws, zelfmoord onder pestslachtoffers.... meiden ik hou mijn hart vast (vooral voor onze oudste) vandaar ook mijn heftige (?) reactie op dit stukje.
|
|
![]() |
|
Yobsje
Hobbyguru
Lid sinds: 10 Juni 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1408 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Mei 2013 om 09:49 |
|
Mamaeer, een mooi verhaal. Ik ben het ook niet met Macheri eens, een slachtoffer wil niet gepest worden en vraagt daar niet om en zelfs al is het als plagerijtje bedoeld, als het slachtoffer zich gepest voelt is het pesten. Bij mijn zoon in de klas wordt nogal eens gepest en daar moesten ze een hart tekenen en uitknippen en daarna zo goed mogelijk verfrommelen, toen moesten ze proberen het hart weer helemaal glad te strijken, wat natuurlijk niet lukte, de kreukels bleven. Dat was dus het hart van een slachtoffer van pesten, helemaal goed komt het nooit weer. Het pesten hield er overigens niet mee op.
|
|
|
Groet,
Yobsje |
|
![]() |
|
miraatje
Duizendpoot
Lid sinds: 09 Januari 2013 Locatie: nederland Status: Offline Points: 354 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Mei 2013 om 09:47 |
|
het is heel goed verwoord hoor daar heb ik echt geen verkeerd commentaar op echt niet, maar heel heel soms heb ik gewoon geen zin in dit gezeur, wil ik niet nadenken over al die dingen en ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven dus weet echt wel hoe de wereld in elkaar steekt, maar soms heel soms wil ik niet weten hoe de mensheid is en lees ik niet al die dingen en ik snap iedereen hier in, maar soms heel soms wil ik gewoon denken dat de wereld leuk en gezellig is en denken dat de wereld veilig is voor mijn kinderen en alle mensen, heel heel soms steek ik mijn hoofd in het zand omdat ik nog steeds wil dat de wereld mooi, warm en veilig is voor alle mensen op aarde
|
|
![]() |
|
Mamaeer
Duizendpoot
Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 15 Mei 2013 om 09:30 |
|
Om maar een nieuw topic te openen en een andere niet te vervuilen, wil ik dit topic openen over pesten.
Hoe bedoel je: de pester niet altijd ongelijk kunnen geven, gedrag van slachtoffer lokt uit??? Weet je waar dat 'bijzondere' gedrag vandaan komt? een slachtoffer vraagt niet om gepest te worden hoor! Er werd gezegd dat pesten onder kinderen heel erg is, dat is waar.... ze zijn erg hard! Maar volwassenen kunnen er ook wat van hoor! In families, woonomgevingen, werkvloeren enz onder volwassenen komt het ook heel erg veel voor, veel meer dan je misschien denkt! Hieronder wil ik met jullie een verhaal delen wat mij erg getroffen heeft: Het kapotte vijfhoekje. In de wereld van de puntige vierkantjes werd eens een vijfhoekje geboren. Vijfhoekjes waren jammer genoeg niet gewenst bij de puntige vierkantjes. Ze waren zo anders. De vierkantjes zeiden: ‘we breken er wel een hoekje af, dan is het ook een vierkantje.’ Dat ging niet zo makkelijk als ze dachten. Ze timmerden erop los, maar het lukte niet om van het vijfhoekje een vierkantje van te maken. Het vijfhoekje was nu wel flink beschadigd en de puntige vierkantjes waren teleurgesteld over het resultaat. Zo kon het niet. Ze gaven het kapotte vijfhoekje toen maar een grote plank: een houten vierkant met twee kijkgaten erin. Het vijfhoekje moest voortaan die plank altijd voor zich dragen om op een vierkant te lijken. Zo kon het zich jaren in de wereld van de vierkantjes bewegen. Dat vonden de vierkantjes best aanvaardbaar. Het vijfhoekje echter werd doodmoe van altijd met die grote zware plank te zeulen. Het bleef maar zoeken en zoeken naar een oplossing om een echt vierkantje te worden. Na lange tijd kwam het uitgeputte vijfhoekje een paar wijze, afgeronde, vierkantjes tegen. Die zagen er veel vriendelijker uit dan de puntige vierkantjes. ‘Hoe kan ik ooit nog een vierkantje worden?” vroeg het vijfhoekje. ‘Jij? Een vierkantje? Maar … je bent toch gewoon een vijfhoekje!’ zei een van de afgeronde vierkantjes. ‘Leg die plank eens even neer…’. De andere afgeronde vierkantjes zagen het nu ook. ‘Ja! Jij bent gewoon een vijfhoekje! Jij hoeft toch niet te doen alsof je een vierkantje bent! Je hebt alleen maar een hoekje meer dan wij, daar is toch niks mis mee. We kennen er meer zoals jij, hoor!” Bij de afgeronde vierkantjes mocht het kapotte vijfhoekje dat zware stuk hout eindelijk weggooien. Een paar puntige vierkantjes hadden dat van ver gezien en zeiden: ‘Oei, oei, nu gaat het vast heel slecht met het vijfhoekje, het lukte altijd zo goed met die plank.’ Maar het vijfhoekje wist wel beter. |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina <12 |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |