Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

pesten

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2013 om 18:58
Zo en af toe zit ik met tranen geroerd. 
Ik weet wat pesters doormaken, ik was vroeger en ben nog steeds te klein 
Heb nu 2 mooie zonen, die zijn speciaal en hebben veel dingen ook meegemaakt op school
Een ervan is heeeeeel gevoelig en kan ook moeilijk loslaten dus die zit er nog mee
De andere is het zo vergeten en speelt vrolijk verder 
Ik heb ze allebei op het speciale onderwijs zitten inmiddels al een poosje, maar er is een lijdensweg aan vooraf gegaan. 
Onze kanjers weten dat wij voor ze vechten en ze komen in een warm nest thuis. 
Soms is het moeilijk, soms is het zwaar. Maar het is noooit saai en dikwijls hebben we veel plezier met alle gekke dingen die gebeuren. 
Aan de ene kant ben ik blij dat ik zelf weet wat pesten met je doet, want je pikt signalen op. 
Maar ik zal blij zijn als er een dag komt dat iedereen elkaar in de waarde kan laten. 

Wil iedereen even veel sterkte wensen met alles en ons motto thuis is, wat er ook gebeurd altijd blijven lachen ♥

HugHug
Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2013 om 19:52
Ja daar zou ik ook blij om zijn. Wanneer er meer verdraagzaamheid is naar  elkaar en niet geoordeeld op het anders zijn.

Mijn dochter  inmiddels 19 is gelukkig nooit gepest. Ze isop de lagere school oin groep 7 van school veranderd door een verhuizing  en dat  brak even op in groep 8 omdat de meiden die jarenlang bij elkaar  in de klas gezeten hadden ineens sentimenteel gingen doen en daar  hoorde zij dan niet bij en deeden ze lastig tegen haar.
Ik heb haar toen zodanig  kunnen helpen door mijn eigen ervaring dat  het niet  ontaarde in echte pesterij in welke richting het wel  ging komen.
En het grootste compliment wat ooit kreeg  kreeg ik toen van mijn dochter ze zei zelf al dat ze het niet anders wist te zeggen end at het raar  klonk maar het was zo lief

ze zei: Mamma ik vind het heel rot dat  jij vroeger zo gepest bent, maar  ik ben er eigenlijk wel blij mee anders was je  niet de moeder geworden die je nu bent. Nou ik voelde me helemaal groeien.

En het motto van jullie is ook ons motto hoor  wat er oo gebeurd altijd blijven lachen. Maar  ik zeg er wel achteraan af en toe een potje janken moet  ook kunnen dat kan heel erg opluchten.

Beste ouders en pestslachtoffers van alle leeftijden sterkte en succes en denk eraan ook de pestkoppen hebben hun gebreken. 
Dus zoals mijn andere onderschrift luidt. Blijf jezelf anders ben je niks. Met andere woorden probeer geen vierkantje te worden je bent  een vijfhoek of een driehoek of een cirkel zoals ikWink
Men neemt je maar zoals je bent en anders is het hun verlies.

HugHug

Back to Top
jetje1970 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer jetje1970 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2013 om 20:07
Het blijft een lastig onderwerp en van alle tijden.
Ben ook bang dat het nooit helemaal opgelost gaat worden.
Wil iedereen veel sterkte wensen!

Gr. Rianne
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2013 om 08:58
Originally posted by lollibol lollibol wrote:

Ze beseffen het wel hoor, dat ze voor een groot deel zelf de oorzaak is, maar het heropvoeden van de dochter, na verschillende soorten van aanpak, is steeds op niets uitgedraaid. Jah, dan sta je daar als ouder.....
Is dit meisje wel eens onderzocht op een stoornis?
Wie ondersteunt hen in de opvoeding?
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2013 om 09:09
Originally posted by macheri macheri wrote:

ze zei: Mamma ik vind het heel rot dat  jij vroeger zo gepest bent, maar  ik ben er eigenlijk wel blij mee anders was je  niet de moeder geworden die je nu bent. Nou ik voelde me helemaal groeien.

Blijf jezelf anders ben je niks. Met andere woorden probeer geen vierkantje te worden je bent  een vijfhoek of een driehoek of een cirkel zoals ikWink

Wat lief van je dochter om dat zo te zeggen!!

Helemaal met je eens, maar dit leren is wel moeilijk!!

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2013 om 14:26
Originally posted by Mamaeer Mamaeer wrote:

Originally posted by macheri macheri wrote:

Blijf jezelf anders ben je niks. Met andere woorden probeer geen vierkantje te worden je bent  een vijfhoek of een driehoek of een cirkel zoals ikWink

Wat lief van je dochter om dat zo te zeggen!!

Helemaal met je eens, maar dit leren is wel moeilijk!!

Ja ik was ook echt even heel ontroerd. 
En ja het is heel moeilijk om te leren zeker als je nog  jong  bent . En soms kan je het helemaal niet  meer. Ik heb gelukkig mijn man op  het  goede tijdstip leren kennen(21 jaar) eindelijk eens iemand die het  voor mij op nam i.p.v. alleen maar  onbegrip van ouders kant en leraren, want  toen was het helemaal nog niet aan de orde pesten. Niet at het toen ophield hoor ik ben nog vaak de pispaal, maar goed er is iemand die dan voor me klaar staat.

Ach ja iedereen wordt wel eens geplaagd werd er dan gezegd, je kent dat wel.
En ja je bent nou eenmaal te dik dan  plagen ze je er weleens mee.

Het is bij mij zelfs zo geweest dat een onderwijzer  (groep 6 nu) dacht dat het pedagogisch was om mij in de klas voor schut te zetten met mijn figuur door me op de tafel te zetten en te roepen hier hebben we het dikste en het kuiste meisje van de klas. 
Dat zou  volgens hem mij stimuleren om af te vallen. en thuis zeggen ze nu had  dit maar gezegd dan hadden we er wat aan gedaan. Nou het was gezegd maar  er was niet naar geluisterd.

Pfffff even kalm worden want  ook bij mij zit het soms nog weleens hoog.

Sorry het was niet de bedoeling  om in details te gaan maar  het  komt nu eenmaal regelrecht  uit mijn vingers zo.  Dit  is ook een voorbeeld  om aan te geven dat  het  gewoon heel moeilijk is om jezelf te blijven als iedereen een vierkantje van je wil maken.
Maar  gelukkig is het met  hulp van mijn man, wel gelukt hoewel ik  nog steeds moeite heb met  zware plagerijen en het  onderscheidt te zien. Verstandelijk weet ik het wel maar gevoelsmatig  krimp ik dan weer in een.

Nou ja met mij is het gelukkig redelijk goed afgelopen en ben trots op  mezelf. Maar  helaas zijn er nog teveel mensen die eronder moeten leiden zowel kinderen als ook volwassenen.

Ik hoop dat zij ook ooit de moed en de kracht  hebben om trots op zichzelf te kunnen zijn en zichzelf kunnen blijven.

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2013 om 15:29
@marcheri
Wat goed dat jij zo kunt relativeren, volgens mij ben jij een sterke vrouw die dat misschien zelf niet zo ziet.
Je mag trots zijn op jezelf.
Back to Top
Mamaeer View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mamaeer Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2013 om 15:54
Mariëlle, Hug

Back to Top
macheri View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer macheri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2013 om 18:35
EmbarrassedWink Dank jullie wel 

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns