pesten |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | ||
Cozz
Hobbyguru Lid sinds: 24 Augustus 2012 Status: Offline Points: 2937 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Zo en af toe zit ik met tranen geroerd.
Ik weet wat pesters doormaken, ik was vroeger en ben nog steeds te klein Heb nu 2 mooie zonen, die zijn speciaal en hebben veel dingen ook meegemaakt op school Een ervan is heeeeeel gevoelig en kan ook moeilijk loslaten dus die zit er nog mee De andere is het zo vergeten en speelt vrolijk verder Ik heb ze allebei op het speciale onderwijs zitten inmiddels al een poosje, maar er is een lijdensweg aan vooraf gegaan. Onze kanjers weten dat wij voor ze vechten en ze komen in een warm nest thuis. Soms is het moeilijk, soms is het zwaar. Maar het is noooit saai en dikwijls hebben we veel plezier met alle gekke dingen die gebeuren. Aan de ene kant ben ik blij dat ik zelf weet wat pesten met je doet, want je pikt signalen op. Maar ik zal blij zijn als er een dag komt dat iedereen elkaar in de waarde kan laten. Wil iedereen even veel sterkte wensen met alles en ons motto thuis is, wat er ook gebeurd altijd blijven lachen ♥ |
||
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja daar zou ik ook blij om zijn. Wanneer er meer verdraagzaamheid is naar elkaar en niet geoordeeld op het anders zijn. Ik heb haar toen zodanig kunnen helpen door mijn eigen ervaring dat het niet ontaarde in echte pesterij in welke richting het wel ging komen. En het grootste compliment wat ooit kreeg kreeg ik toen van mijn dochter ze zei zelf al dat ze het niet anders wist te zeggen end at het raar klonk maar het was zo lief ze zei: Mamma ik vind het heel rot dat jij vroeger zo gepest bent, maar ik ben er eigenlijk wel blij mee anders was je niet de moeder geworden die je nu bent. Nou ik voelde me helemaal groeien. En het motto van jullie is ook ons motto hoor wat er oo gebeurd altijd blijven lachen. Maar ik zeg er wel achteraan af en toe een potje janken moet ook kunnen dat kan heel erg opluchten. Beste ouders en pestslachtoffers van alle leeftijden sterkte en succes en denk eraan ook de pestkoppen hebben hun gebreken. Dus zoals mijn andere onderschrift luidt. Blijf jezelf anders ben je niks. Met andere woorden probeer geen vierkantje te worden je bent een vijfhoek of een driehoek of een cirkel zoals ik Men neemt je maar zoals je bent en anders is het hun verlies. |
||
jetje1970
Hobbyguru Lid sinds: 10 Mei 2012 Locatie: Markelo Status: Offline Points: 1021 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Het blijft een lastig onderwerp en van alle tijden.
Ben ook bang dat het nooit helemaal opgelost gaat worden. Wil iedereen veel sterkte wensen! Gr. Rianne
|
||
Mamaeer
Duizendpoot Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Is dit meisje wel eens onderzocht op een stoornis? Wie ondersteunt hen in de opvoeding?
|
||
Mamaeer
Duizendpoot Lid sinds: 18 Februari 2013 Locatie: provincie zld Status: Offline Points: 226 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Wat lief van je dochter om dat zo te zeggen!! Helemaal met je eens, maar dit leren is wel moeilijk!! |
||
macheri
Hobbyguru Lid sinds: 10 Maart 2012 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1972 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja ik was ook echt even heel ontroerd. En ja het is heel moeilijk om te leren zeker als je nog jong bent . En soms kan je het helemaal niet meer. Ik heb gelukkig mijn man op het goede tijdstip leren kennen(21 jaar) eindelijk eens iemand die het voor mij op nam i.p.v. alleen maar onbegrip van ouders kant en leraren, want toen was het helemaal nog niet aan de orde pesten. Niet at het toen ophield hoor ik ben nog vaak de pispaal, maar goed er is iemand die dan voor me klaar staat. Ach ja iedereen wordt wel eens geplaagd werd er dan gezegd, je kent dat wel. En ja je bent nou eenmaal te dik dan plagen ze je er weleens mee. Het is bij mij zelfs zo geweest dat een onderwijzer (groep 6 nu) dacht dat het pedagogisch was om mij in de klas voor schut te zetten met mijn figuur door me op de tafel te zetten en te roepen hier hebben we het dikste en het kuiste meisje van de klas. Dat zou volgens hem mij stimuleren om af te vallen. en thuis zeggen ze nu had dit maar gezegd dan hadden we er wat aan gedaan. Nou het was gezegd maar er was niet naar geluisterd. Pfffff even kalm worden want ook bij mij zit het soms nog weleens hoog. Sorry het was niet de bedoeling om in details te gaan maar het komt nu eenmaal regelrecht uit mijn vingers zo. Dit is ook een voorbeeld om aan te geven dat het gewoon heel moeilijk is om jezelf te blijven als iedereen een vierkantje van je wil maken. Maar gelukkig is het met hulp van mijn man, wel gelukt hoewel ik nog steeds moeite heb met zware plagerijen en het onderscheidt te zien. Verstandelijk weet ik het wel maar gevoelsmatig krimp ik dan weer in een. Nou ja met mij is het gelukkig redelijk goed afgelopen en ben trots op mezelf. Maar helaas zijn er nog teveel mensen die eronder moeten leiden zowel kinderen als ook volwassenen. Ik hoop dat zij ook ooit de moed en de kracht hebben om trots op zichzelf te kunnen zijn en zichzelf kunnen blijven. |
||
diny183
Hobbyguru Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
@marcheri
Wat goed dat jij zo kunt relativeren, volgens mij ben jij een sterke vrouw die dat misschien zelf niet zo ziet. Je mag trots zijn op jezelf. |
||
|
||
Mamaeer
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mariëlle,
|
||
macheri
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dank jullie wel
|
||
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |