Petit four |
Reageer | Pagina <12345 9> |
Autheur | |
*kathy*
Hobbyguru Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oh, is het de bedoeling dat ik nog een randje vasten daarop haak. Doe ik dat wanneer ik de petit four al gevuld heb? en haak ik dan alleen de eerste 30 steken. Het randje zeg maar tussen het bruin en het rood?
|
|
tikoes
Hobbyguru Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij de eerste heb ik volgens patroon met rood in de achterste lussen gehaakt vanaf toer 11 t/m toer 17, daarna van bovenaf terug haken i nde lussen met vasten. Toer 6 geeft ook aan in de achterste lussen.
Hoop dat je hier wat aan hebt. Ik haak i nde lusjes als de petit gevuld is. |
|
sonja
Duizendpoot Lid sinds: 15 Juli 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 236 |
Post Options
Thanks(0)
|
zooooo mooi cakejes en zo origineel kon ik nu maar beter haken (of tenminste een haak patroon begrijpen :( breien lukt bijna alles ,ook ingewikkelde patronen,maar hakenik weet gewoon nooit exact het begin of einde van een rij
en na x aantal rijen worden mijn proeflapjes almaar breder of smaller ... :( |
|
Sonja
|
|
tikoes
Hobbyguru Lid sinds: 22 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3238 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik neem bij elke nieuwe toer een draadje mee |
|
sonja
Duizendpoot Lid sinds: 15 Juli 2012 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 236 |
Post Options
Thanks(0)
|
[/QUOTE]
Ik neem bij elke nieuwe toer een draadje mee [/QUOTE] bedoel je een draadje van een andere kleur bij elke 1e steek van nieuwe toer ? om zeker te zijn waar toer begint? |
|
Sonja
|
|
tikoes
Post Options
Thanks(0)
|
Meestal neem ik de begindraad (die ik langer laat), mee naar boven als ik rondhaak. Weet ik precies welke steek de 1e is van die toer. Maak ik een telfout dan ga ik terug naar de steek met markering. Voor mij werkt het goed
Net mijn petit fourtje afgewerkt zoals het voorbeeld aangeeft. Alleen heb ik de onderkant als bovenkant en andersom, zo kon er een kartonnetje in. |
|
sonja
Post Options
Thanks(0)
|
ha ok ik snap em :) das inderdaad een handige tip
ik moet en ik zal (ooit) zo'n cakejes leren haken :) ze zijn veel te te mooi om het niet te proberen :) blok adres van grietjekarwietje staat al op mijn bureau blad k heb de haak instructies gelezen van" mint cupje " en de video voor ronde toer bekeken ,denk dat het wel gaat lukken :) |
|
Sonja
|
|
tikoes
Post Options
Thanks(0)
|
En de magische ring kun je ook vinden bij You Tube. Ik ben heel benieuwd......samen kunnen we veel
|
|
*kathy*
Hobbyguru Lid sinds: 29 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2050 |
Post Options
Thanks(0)
|
tikoes het is gelukt hoor! Bedankt voor het helpen. Alleen is het wel wat jammer dat ze wat groot uitgevallen zijn, maar opzich zijn ze best leuk maar net cupcakes.Ik zal kijken of ik vanavond een foto kan plaatsen
|
|
*kathy*
Post Options
Thanks(0)
|
sonja
Post Options
Thanks(0)
|
zooo mooi
|
|
Sonja
|
|
*kathy*
Post Options
Thanks(0)
|
Gaat jou ook lukken Sonja,
Gewoon haaknaald pakken en een bolletje katoen en heel hard gillen wanneer het niet lukt. Dan kunnen we je helpen.
|
|
sonja
Post Options
Thanks(0)
|
da gaat (ooit)ervan komen hoor eerst "aanvragen" van zonen en (schoon) dochters breien :)
maar ik beloof ALS ik er 1 tje maak (al is t vlgd jaar ) om een foto van mijn kunsten te plaatsen hihi
|
|
Sonja
|
|
tikoes
Post Options
Thanks(0)
|
Wat zijn ze mooi, stel je voor dat ze allemaal bij elkaar zouden staan die gemaakt zijn. Op de site van Grietjes kun je ze allemaal zien, behalve de mijne. Het lukt me niet om via de aangegeven link te plaatsen.
Morgen mogen we weer |
|
tikoes
Post Options
Thanks(0)
|
Bij het nieuwe patroontje loop ik vast op de toer na 12 vaste........de meerderingen zijn voor mij onduidelijk beschreven. Iemand meer last van ?
|
|
nixen
Hobbywonder Lid sinds: 13 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 731 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb hem ook gemaakt, maar je moet even helemaal bovenaan lezen. Ze heeft het daar omschreven. De 3 vasten die ze omschrijft moet je in een steek haken. Haak 2 X 1 vaste, 3 vasten, 3 X 1 vaste, 3 vasten, 3 X 1 vaste, 3 vasten, 1 vaste (18) Dus: haak 2 vasten, 3 vasten in 1 vasten, 3 vasten, 3 vasten in 1 vasten, 3 vasten, 3 vasten in i vasten en eindigen met 1 vasten. (18)
Hoop dat je er zo een beetje uit kunt komen.
groetjes
|
|
tikoes
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben eruit. Thanks voor je tip
|
|
nixen
Hobbywonder Lid sinds: 13 Juli 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 731 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nee, er komer er zes bij. Je haakt 3 vasten in 1 vasten, dan maak je er steeds 2 extra bij. 1 vasten is standaard + 2 is in totaal 3 vasten.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk omschrijf, is altijd moeilijker dan het te vertellen.
|
|
Liana
Duizendpoot Lid sinds: 07 April 2012 Status: Offline Points: 232 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ben inmiddels bij de Action geweest en nu druk aan het haken. Heb de derde inmiddels klaar, dus ik ben bijna bij. Zal binnenkorteen foto proberen te plaatsen, hoop dat het lukt.
groetjes Liana
|
|
*kathy*
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb nu ondertussen de eerste drie klaar. Moet alleen nog kraaltjes toevoegen. Ga morgen met de vierde beginnen. Ben benieuwd of het gaat lukken
|
|
Reageer | Pagina <12345 9> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |